Мета: Навчальна. Дати уявлення про предмет та цілі генетики, показати місце генетики в системі біологічних наук, ознайомити учнів з основними поняттями генетики. Розвиваюча. Розвивати вміння аналізу і синтезу інформації, логічність і послідовність при висловлюванні своєї думки; вміння характеризувати та використовувати на практиці різні генетичні поняття; розвивати допитливість і самостійність. Виховна. Виховувати повагу до науки, розуміння необхідності проведення наукових досліджень та їх значення для існування людства.
Домінантна ознака – алель (ген), який у присутності іншого завжди проявляється у формі кодованого ним стану ознаки. Позначається великими літерами (A, B, C). Рецесивна ознака – алель, який у присутності домінантного не проявляється. Рецесивний ген позначається малою літерою (a, b, c).
Близнюковий – грунтується на вивчені однояйцевих і різнояйцевих близнят, дає можливість з'ясувати вплив довкілля на генотип та формування фенотипу. Дерматогліфіки – вивчення рельєфу шкіри на пальцях, долонях і підошвах. Такі дослідження мають важливе значення у визначені близнят, у діагностиці хвороб, у судовій медицині, у криміналістиці.
Математичний – проводиться кількісний облік успадкування ознак. Біохімічний - досліджується порушення обміну речовин, які виникають внаслідок мутацій. Популяційно - статистичний - вивчення закономірностей спадковості й мінливості на рівні популяцій. Цей метод дає можливість вивчати частоти зустрічальності алелей й генотипів у популяціях організмів.
Методи генетичної інженерії - це особлива група методів, за допомогою яких вивчають переміщення, перебудову, сполучення генів і зміну спадковості. До цієї групи належать методи генної інженерії (наприклад, метод штучного синтезу генів поза організмом), методи клітинної інженерії (наприклад, метод гібридизації соматичних клітин) та ін. У сучасній генетиці використовуються найрізноманітніші методи, але основним залишається гібридологічний метод.