Мета уроку: допомогти учням зрозуміти суть символічних образів у творі, розкрити роль деталей, сенс фіналу; - формувати навички аналізу літературного твору, роботи з підручником, виразного читання; розвивати вміння мріяти і фантазувати; - виховувати потребу берегти дитячі мрії і враження, оптимістичне сприйняття світу.
Інтерактивна вправа «Продовж речення» 1.Герберт Уеллс народився 21 вересня 1866 року 2.Країна, де він жив, це - Великобританія 3.Майбутній письменник спочатку здобув професію торговця . 4.Яка кількість оповідань належала письменникові - загалом близько 110. 5.У 1903 р. світ побачила новела «Чарівна крамниця» . 6.Голоним героєм є хлопчик на ім’я Джип. 7.В Чарівній крамниці батько хотів купити своєму хлопчикові кілька простеньких іграшок. 8.У магазин чомусь не пускали розбещеного хлопчика. 9.Помічник чарівника робить неймовірні перетворення із своїм носом. 10.Продавець накрив Джипа великим барабаном. 11.В четвертому пакунку подарованому Ждипу було кошеня – невеличке, біле живе кошеня. 12.Після побаченого пройшло півроку.
Епіграф: « Ні, я не хочу писати для дорослих. Я хочу писати для дітей. Я хочу писати для таких читачів, які здатні творити дива. А дива творять діти, коли читають книги”. А.Ліндгрен ; « Я присвятив цю книжку («Маленький принц») тому хлопцеві, яким був колись мій дорослий приятель. Усі-бо дорослі спершу були дітьми, тільки мало хто з них про те пам'ятає”. А. де Сент Екзюпері - Як ви розумієте слова письменників?
«Несбывшиеся мечты» Когда мне было восемь лет, Мечтал я лишь о том, Чтоб небольшой велосипед Ко мне вкатился в дом. Я утром, вечером и днем Катался бы на нем. Обидно было мне до слез, Когда я слышал: - Нет! С тобой, малыш, и без колес Не оберешься бед. О санках я зимой мечтал И видел их во сне. А на яву я твердо знал: Их не подарят мне. - Успеешь голову сломать! - Мне всякий раз твердила мать. Хотелось вырастить щенка, Но дали мне совет, Чтоб не валял я дурака В свои двенадцать лет, Поменьше о щенках мечтал, А лучше - что-нибудь читал. Я редко слышал слово: «Да!» - А возражать не смел, И мне дарили все всегда Не то, что я хотел: То - шарф, то – новое пальто, То - «музыкальное лото», Но это было все не то - Не то, что я хотел! Как жаль, что взрослые Под час Совсем не понимают нас. А детство, сами говорят, Бывает только раз! С.Михалков
Робота в групах «Я – тобі, ти – мені» 1.Об’єднайтесь в групи. 2.Прочитайте твір від слів – «Тату, а мені ця крамниця подобається «Вона подобалася б і мені, – подумав я, – якби прилавок раптом не витягся й не загородив нам дорогу до дверей». Але я не прохопився Джіпові про це жодним словом», до слів: «Я рушив за ними, нічого не кажучи й не спускаючи з ока того спритного фокусника. Зрештою, Джіпові тут подобається... А коли нам треба буде піти, ми зробимо це дуже просто, тут сумніву нема». 3.Підготуйте запитання за змістом. Поміркуйте - Що найбільше вразило вас в даній частині новели?
Словникова робота Ви́ставка - публічний показ спеціально підібраних предметів і місце цього показу. Карни́з - виступ, що завершує горішню частину стіни або міститься над вікнами, дверима. Циліндр - високий твердий чоловічий капелюх з невеликими твердими полями, що має форму такого тіла.
Прочитайте інформацію і дайте відповідь на питання,за допомогою якого прийому Г.Уеллс розкриває проблематику твору? Контраст (фр. contraste — протилежність) — різко окреслена протилежність у чомусь: рисах характеру, властивостях предметів чи явищ. В основі має антитетичний принцип світосприйняття (див.: Антоніми). Цей прийом був здавна відомий народній свідомості, зафіксований, зокрема, у фольклорі (казка "Правда і Кривда"), у мистецтві та художній літературі, Тематичний словничок
Світ очима батька Дії і почуття батька риси характеру 1.“Мені й на думку не спадало завернути туди…” 2.” ми сміялися, дивлячись у ті дзеркала” 3. “Там не було нічого!” 4. “Мені вже починало здаватися, що чари тут аж надто справжні.” 5. “Я був радий,що малий не бачив того чортеняти” 6.”Ця крамниця вже починала викликати в мене підозру й побоювання. “ 7. “А що, якби твої солдатики раптом ожили й пішли марширувати?” 8. ”Але нічого чарівного в них я так і не помітив…”
Еволюція батька Ту чарівну крамницю я бачив здалеку кілька разів; а раз чи двічі навіть проходив повз її вітрину, де лежало багато привабливих дрібничок: чарівні кульки, чарівні кури, чудодійні ковпаки, ляльки для черевомовців, кошики з причандаллям для фокусників, колоди звичайнісіньких на вигляд карт і таке інше. Але мені й на думку не спадало завернути туди. Кілька разів я проходив туди й назад по Ріджент-стрит, шукаючи ту крамницю, але не знайшов.
Евристична бесіда - Чому саме Джіп потягнув батька, а не навпаки? - Кому легше сприйняти нове життя – дітям чи дорослим? Як про це сказав автор? - Кому більше сподобалося у Чарівній крамниці: батькові чи синові? - Давайте пофантазуємо, чи зміняться тепер стосунки батька й сина? - Що ж зобразив автор в образі чарівної крамниці? - Чому саме вона знаходиться між художнім салоном і інкубатором
Список використаних джерел Герберт Уеллс. Чарівна крамниця:— К.— 8 с. Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад і голов. Ред В.Т.Бусел.-К:Перун,2004. Михалков С.Стихотворения. – М. : Художественная литература, 1989. 4. Мультфільм “Чарівна крамниця” Москва, режисер В.Полковніков, 1953р. 5. Скляр С.С. Нетрадиційні уроки із зарубіжної літератури. 5-11 класи.- Харків: Торсінг, 2004. 6. Буряк С.Д. Інтерактивні й нестандартні уроки зарубіжної літератури.-Х.: Вид. група «Основа», 2005. 7. Веприняк Д.М. Світова література. 5-8 класи.- Київ- Альфа, 1993.