Презентація ГО "Як медіа маніпулюють аудиторіями"

Про матеріал
Матеріал може бути використаний при вивченні розділу Громадянської освіти : Світ медіа.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: “Як медіа маніпулюють аудиторіями та провокують конфлікти?”ОДЕСЬКИЙ ЮРИДИЧНИЙ ЛІЦЕЙ ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІПідготувала : Косарева А. В., вчитель курсу “Громадянська освіта”ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА 10 клас

Номер слайду 2

Хто вміє маніпулювати думкою невдоволених, визначає долю людства. Вільгельм Швебель, німецький письменник. Думаємо вивчаючи різні форми та мету медійних маніпуляцій. Дбаємо, про уникнення впливу маніпуляцій на наші цінності. Діємо, критично аналізуючи медіаповідомлення.2 Поняття 1. Новини ― це не лише відображення реальності, але й соціально сконструйована, відредагована реальність. Автокатастрофа на дорозі, підписання важливої міжнародної угоди, сварка поміж сусідами, і, насамкінець — ведмежа, що народилося в зоопарку. Це може бути типова стрічка щоденних новин на телебаченні чи радіо. Перелік подій, що можуть стати новинами, безмежний, але подія може стати новиною лише за умови, що вона становить інтерес для певної аудиторії.

Номер слайду 3

Медіа формують «порядок денний» (англ. agenda) суспільства. Відомо, що людина може запам’ятати 2–3 інформаційні повідомлення з потоку новин. Від того, де розміщена інформація: заклично на першій сторінці чи без ілюстрацій всередині видання, залежить і увага аудиторії. Медіа не можуть змусити нас думати в певний спосіб, але вони можуть зробити ті чи інші питання актуальними для нас і таким чином маніпулювати.3 Маніпуляція - це техніка свідомого викривлення інформації заради формування певного погляду, ставлення до певної особи / явища. За результатами дослідження інтернет-ресурсу «Телекритика» наповнення медіа здійснюється таким чином: 90 відсотків новин, що входять до випуску формуються за ознаками шести «С» та одного «Г». Йдеться про Скандали, Сенсації, Страх, Секс, Смерть, Сміх та Гроші.

Номер слайду 4

ПРОПАГАНДАПоняття 2. Пропаганда є формою комунікації, спрямованої вплинути на ставлення населення до певного питання. 4 Ознаками пропаганди у різних медіа є: відсутність власних роздумів; відсутність незалежних суджень; відсутність представлення різних поглядів; відсутність різнобічного представлення фактів та інформації. Поняття 3.«Джинса» ― сленгове слово, яке використовується, переважно, в медійній спільноті. Цей термін означає зумисну приховану рекламу чи антирекламу, подану у вигляді новин, авторських текстів, аналітики й телевізійних програм тощо. Маніпуляція і пропаганда тісно пов’язані.Інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих осіб чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами». Закон України про рекламу

Номер слайду 5

Фейк. Поняття 4. Фейк (англ. fake — підробний, фальшивий) ― це підробка у широкому сенсі. Воно може бути й дієсловом: «to fake passion» (виражати підробну пристрасть), й іменником «it’s a fake» (це підробка).5 Сьогодні «фейками називають: підроблені фотографії чи відеоролики; фальшиві новини, які не всі здатні відрізнити від правди; сторінки в соціальних мережах, створені від імені інших осіб (як правило, відомих людей). Як розпізнати «фейкову» новину Читайте більше, ніж заголовок. Перевірте, яке видання опублікувало цю новину. Перевіряй дату і час публікації (оприлюднення). З’ясуйте, хто автор. 5. Дивіться, на які джерела посилаються в новині. 6. Звертайте увагу на сумнівні цитати та фотографії. Бережіться упередженості. Подивіться, чи інші видання пишуть про це. Задумайся перед тим, як поширювати новину чи поділитися з іншими.

Номер слайду 6

Як медіа провокують конфлікти. За даними соціологів, найчастіше об’єктами цькування медіа стають: - представники ромської національної меншини; - люди африканського походження; люди нетрадиційної сексуальної орієнтації (ЛГБТ);представники єврейської національності; люди мусульманського віросповідання; жінки.6 Поняття 5. Мова ворожнечі (hate speech) ― це систематичне вживання слів і висловів, що виявляють агресію проти людини або групи осіб за ознакою раси, релігії, статі або сексуальної орієнтації. Іншими словами, мова ворожнечі ― це вияв дискримінації. ПАМ’ЯТКА ГРОМАДЯНИНА Як виявити мову ненависті та запобігти їй : Мова ненависті не опирається на факти, а лише на сконструйовані образи. Виявляйте стереотипи та упередження, запобігайте їхньому поширенню. Поважайте права і потреби інших людей незалежно від культури, статі, віку, здібностей тощо. Цінуйте позитивний внесок інших людей. Жарти не є прийнятним приводом для того, щоб знущатися з людей. Використання негативу проти особистості, нації, етнічної чи соціальної групи ― це спроба маніпулювання свідомістю. * ОБМІРКУЙТЕ : Виділіть три найважливіші ознаки. Наведіть приклади на одну чи декілька позицій, взявши для цього матеріал із медіа. Запишіть у зошит.

Номер слайду 7

Надія Снігур. Домашнє завдання:7 Записати в зошит виділені поняття. В зошиті опрацювати завдання *ОБМІРКУЙТЕ. Читати § 32-34 (Бакка Т., “Громадянська освіта ” 10-й клас)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Олександра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Береза Любов Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
19 січня 2021
Переглядів
6988
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку