Презентація "Готика. Архітектура і скульптура"

Про матеріал
Матеріал "Тотика. Архітектура і скульптура" буде у нагоді вчителям у підготовці до уроку у 8 класі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Готичний стиль. Архітектура і скульптура

Номер слайду 2

Середньовіччя У ХІІ ст. в країнах Європи формуються виробничі відносини, тому розвивається торгівля і ремісництво. Швидко зростає міське населення: йому стає вже тісно в замкнутих кам’яними стінами середньовічних твердинях. А без цих стін і башт не обійтись: щодня на місто можуть напасти грабіжницькі війська чужих і своїх феодалів. Виникла потреба у нових типах споруд. У містах, які були обмежені оборонними стінами, дуже високо цінувалися ділянки землі; це призвело до того, що будівлі «зростали до гори».

Номер слайду 3

З’явилися нові споруди: кількаповерхові будинки для ремісників, торговельні склади, біржі, будинки самоврядування – ратуші, митниці. Середньовіччя

Номер слайду 4

Готичний стиль. Готика неймовірно красива, але красива своєрідною сумною, суворою і холодною красою. Готика зароджується у середньовічній Європі, в часи того самого темного середньовіччя, коли відьом палили на вогнищах, була сильна католицька церква, а вірні лицарі віддано служили пані свого серця.

Номер слайду 5

Готичний стиль. ХІІ – ХV ст. Франція - батьківщина готики. Термін «готика» (варварський) було введено архітектором Джорджо Вазарі в епоху Відродження. Готичний собор – зразок синтезу архітектури, скульптури й живопису. Собор сприймався як символ Усесвіту, набуваючи вигляду величезних ажурних фантастичних споруд.https://www.youtube.com/watch?v=O5d62 IIUQWE&t=13s

Номер слайду 6

Давньоримський архітектор другої половини І ст. н.е. Вітрувій, який написав трактат «Десять книг про архітектуру», вважав, що архітектура грунтується на трьох початках: міцності, користі і красі.

Номер слайду 7

Ратуша в Сен-Кантене. Готика: архітектура

Номер слайду 8

Оксфордський університетІсторичний музей у ЛондоніГотика: архітектура

Номер слайду 9

Храм був не тільки культовою спорудою, а і центром суспільного життя. Там не тільки відбувалося богослужіння, але і збиралося все населення міста для урочистих церемоній пов’язаних з міським життям, складалися торговельні угоди, розігрувалися містерії, читалися лекції студентам. Отже храм повинен бути величезних розмірів. Збудувати його старою романською технікою було неможливо, адже потрібно було перекрити великий простір при максимальній економії матеріалів. Настала велика потреба в технічній революції, в результаті чого виникла нова конструктивна система (аркбутани і контфорси) Готика архітектура

Номер слайду 10

Готичні зодчі відмовляються від масивних конструкцій. З’являються величезні віконні отвори, які заповнюються яскравими, різнокольоровими вітражами. Готичні собори значно вищі романських: стрільчаста форма арок надає будівлі легкості. Зовні з трьох боків готичний собор був оточений колонами, які приймали на себе головну вагу склепіння за допомогою спеціальних арок. Стіни споруди втратили конструктивні функції опори і стали значно тоншими. Готика архітектура

Номер слайду 11

Характерні риси готики. Спрямованість вгору. Високі стрілчасті портали, арки, склепіння. Високі ажурні вежі зі шпилями. Збільшений внутрішній простір. Вікна-вітражі. Кругле ажурне вікно –троянда. Нова складна каркасна система колон-опор (контрфорси) та ребристих арок (аркбутани). Багате оздоблення фасадів статуями, рельєфами, рослинними орнаментами.

Номер слайду 12

Характерні риси готики. Високі стрілчасті портали, арки, склепіння. Високі ажурні вежі зі шпилями.

Номер слайду 13

Характерні риси готики. Кругле ажурне вікно –троянда.

Номер слайду 14

Вікна-вітражі. Характерні риси готики. Багате оздоблення фасадів статуями, рельєфами.

Номер слайду 15

Характерні риси готики. Нова складна каркасна система колон-опор (контрфорси) та ребристих арок (аркбутани). Зовнішній кам’яний кісктяк із арок-аркбутанів, які опираються на столби-контрфорси, своєю чіткістю та впорядкованістю надають готичним соборам вигляд «легкої» споруди.

Номер слайду 16

Рання готика репрезентована Собором Паризької Богоматеріhttps://www.youtube.com/watch?v=69 Vtx2b. K10s Собор Нотр-Дам де Парі

Номер слайду 17

Собор Нотр-Дам де Парі – одна з перших споруд, в якій остаточно сформувався готичний стиль, хоча в ньому поєдналися риси романського та готичного стилів. В його конструкції виразно виявляються всі основні принципи готики, але від важкої романської архітектури — масивна гладінь стін, приземкуваті стовпи, незграбні вежі, затемненість інтер’єру.

Номер слайду 18

Собор Нотр-Дам де Парі

Номер слайду 19

Собор Нотр-Дам де ПаріСпоруда побудована на місці храму Юпітера, який колись збудували римляни. Це місце з давнини вважалося священним. У ХІІ ст. Моріс де Сюллі розпланував величезний собор, а 1163 р. папа Олександр ІІІ і король Людовик VІІ заклали перший камінь фундаменту майбутнього собору. Будівництво тривало 180 років. На острові Сітеа – колисці Парижу з ХІІ ст. височить монументальний собор Паризької богоматері

Номер слайду 20

Собор Нотр-Дам де ПаріТут було застосоване принципово нове вирішення, щодо перекриття широких прольотів та збільшення внутрішнього простору приміщення. Була створена каркасна система, при якій будівля являє собою скелет із системи стрільчастих арок, аркбутанів, контрфорсів. Склепіння спирається не на стіни, а на арки, а ті в свою чергу, поєднані із зовнішніми стовпами-контрфорсами. Тиск передається боковим аркбутанам та контрфорсам.

Номер слайду 21

Собор Нотр-Дам де ПаріСобор Паризької Богоматері — один із найпрекрасиіших витворів готичного мистецтва. Собор являє, собою п'ятинефну готичну базиліку, яка одночасно може вмістити 9 тисяч осіб. Його довжина — 130 м, висота веж — 69 м.

Номер слайду 22

Галерея королів. Головний, західний фасад ділиться на три яруси: нижній, що складається з трьох порталів, середній (Галерея Королів з вікном-розою) і верхній — вежі. Портали багато оздоблені скульптурою. Собор Нотр-Дам де Парі

Номер слайду 23

Собор Нотр-Дам де ПаріВисоко над вікнами на тонких колонах піднялося ажурна галерея, що нагадує плетіння з примхливого кам’яного мережива. Кінці галереї завершують симетричні масивні башти з пласким верхом – це дзвіниці собору. Вітражі вікна-рози, що має 13 м у діаметрі, відтворюють близько 80 сцен зі Старого Завіту. Це вікно чи не єдине дійшло до нашого часу в незміненому стані.

Номер слайду 24

Собор Нотр-Дам де ПаріІз галереї вниз дивляться фантастичні потвори – химери, що уособлюють людські гріхи.

Номер слайду 25

Собор Нотр-Дам де ПаріЯк і в інших готичних храмах, у цьому соборі немає настінного живопису, але присутні численні вітражі. Міскість собору – 9000 людей.

Номер слайду 26

Кельнський собор. Собор входить до Світової спадщини, це один із найвідоміших архітектурних об'єктів Німеччини. Спорудження Кельнського собору почалося з 1248р. і тривало кілька століть.

Номер слайду 27

Кельнський собор

Номер слайду 28

Кельнський собор. Споруда завдовжки 144,5 м, а її дві вежі сягають 157 м у висоту. 

Номер слайду 29

Кельн. Собор Святих Петра і МаріїСобор — одна з найбільших у світі церков і найбільша готична церква

Номер слайду 30

Кельнський соборhttps://www.youtube.com/watch?v=mal4u-Wna. Xc

Номер слайду 31

Ажурне мереживо із каменю «застигла музика»

Номер слайду 32

Ажурні вежі зі шпилями. Устремление вверх подчеркивается и стрельчатым рисунком арок и остроконечными верхушками окон и фронтонов на фасаде, и вонзающимися в небо шатровыми крышами и шпилями

Номер слайду 33

Неймовірний простір

Номер слайду 34

1211-го року реймський архіепископ Альберік де Умбер розпочинає будівництво нового собору (сучасна споруда) з метою заміни попереднього (каролінзького) собору, зруйнованого під час пожежі роком раніше. Собор Нотр-Дам де Реймс

Номер слайду 35

Собор Нотр-Дам де Реймс. Каріатіди в основі шпилю. Висота – 81 м

Номер слайду 36

Міланський собор. Вміщає 40 тисяч чоловік

Номер слайду 37

Міланський собор. Перший камінь у його фундамент був закладений в 1386 році , а останній — тільки в першій половині 20 ст. Єдиний католицький храм виготовлений із мармура

Номер слайду 38

Міланський собор. Загальна довжина храму становить 158 метрів, ширина поперечного нефа — 92 м, висота від основи до найвищого шпиля-106,5 м Довжина найвищого шпиля становить 4 м. На ньому знаходиться барочна статуя Мадонни.

Номер слайду 39

Міланський собор. Собор прикрашають 3400 статуй

Номер слайду 40

Готична архітектура зазвичай використовувала тесане каміння (пісковик, мармур). Але на тих територіях, де природні поклади каменю були відсутпі, використовували цеглу. Перш за все це характерно для готичних споруд північних князівств Німеччини та Польщі, а також північних країн Європи. Цеглу використовували не тільки для побудови невеликих житлових будинків, а й для величних готичних соборів. При використанні цегли значно обмежувалося створення готичних візерунків, зроблених з тесаного каменю, тому зодчі почали застосовувати фігурну (лекальну) цеглу, яка надала можливість створювати справжнє готичне плетиво. Костел св. Анни (Вільнюс)Цегляна готика

Номер слайду 41

Готика: скульптура. Готичні храми щедро прикрашалися різноманітними скульптурами. У готичних статуях скульптори намагалися передати душевні переживання своїх героїв, зробити більш виразними пози і жести фігур. Святі втратили колишню строгість та стали більш схожими на земних людей. Кельнський собор

Номер слайду 42

Готика: скульптура. Реймський собор

Номер слайду 43

Готика: скульптура. У соборі німецького міста Наумбург розташовано 12 статуй донаторів (феодалів, які пожертвували гроші на будівництво храму). Хоча скульптори ніколи не бачили людей, які померли понад 200 років до того, але кожну статую вони наділили яскравими рисами. Мужній воїн маркграф Еккергард і його юна дружина Юта

Номер слайду 44

Готика: скульптура. Шартрський собор. Монументальна скульптура підпорядкована архітектурі

Номер слайду 45

Готика: скульптура

Номер слайду 46

Готика: скульптура. Станкова скульптура

Номер слайду 47

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Сержанюк Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Трифонова Світлана В'ячеславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Седлецька Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Мистецтво 8 клас (Масол Л.М.)
Додано
15 серпня 2022
Переглядів
6041
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку