Гра-моделювання особистісних відносин у колективі Довкілля 6 клас
Номер слайду 2
Пригадаємо. Правила спілкування. Залишайся спокійним і врівноваженим. Будь терплячим. Не відповідай образою на образу. Будь готовим визнати свою провину. Не треба мстити. Прагни розв’язати конфлікт. Постався до проблеми з гумором. Постав себе на місце свого співрозмовника. Вмій правильно висловити свою думку. Вмій почути свого співрозмовника.
Номер слайду 3
Чому люди сваряться? Причини сварок:·неприйняття чужої думки;·нехтування правами іншої людини;·прагнення домінувати;·невміння слухати інших;·свідоме прагнення скривдити одне одного;·нерозуміння;·невміння керувати емоціями
Номер слайду 4
Головне у спілкуванніОсновою культури спілкування є повага до іншої людини. Поважати – значить враховувати думку іншої людини. Стався до іншого так, як ти хотів би, щоб ставилися до тебе. Потрібно приймати іншого таким, яким він є, і мати бажання зрозуміти іншу людину.« Не старайтесь перевиховувати людей, виховайте спочатку себе і будьте прикладом для інших».
Номер слайду 5
Кожна людина неповторна. Вправа 1«Творці»Мета:продемонструвати неповторність кожної людини, зняття емоційного напруження. Вчитель говорить що потрібно робити, а учасники чітко виконують його інструкцію.- Кожен з вас бере серветку і чітко виконує мою інструкцію:*Складіть серветку двічі.*Складіть серветку ще раз вдвічі.*Відірвіть правий верхній кут.*Складіть ще раз вдвічі і відірвіть ще раз правий верхній кут.*Складіть ще раз вдвічі і відірвіть ще раз правий верхній кут.*Закінчили. Розгорніть серветку і подивіться, що у вас вийшло. Зчим пов’язана така розмаїтність малюнків? Завдання отримали одне, але кожен по різному виконав його. Ось і виходів із конфліктних ситуацій є багато.
Номер слайду 6
Тренуємося керувати своїми емоціями А тепер пригадайте, яка остання причина конфліктів? Це невміння керувати своїми емоціями. Згадайте, як ви почуваєтеся, коли сердитесь на когось? Як виглядає людина в такій ситуації? Вправа2. « Повітряна кулька»Мета: Навчитись контролювати свої емоції. Пропоную вам провести дослід із повітряною кулькою. Уявіть собі, що кулька – це ваше тіло, а повітря всередині неї – це ваш гнів. Надуємо кульку й відпустимо її. Прослідкуйте, що з нею відбувається. Вона летить з одного боку в інший, вона абсолютно не керована. Так буває і з людиною, коли вона сердиться. Вона не контролює себе, а тому може образити кого-небудь або навіть ударити. А тепер надуймо кульку і спробуймо випустити з неї повітря маленькими порціями.-Що відбувається з нею?( Вона потихеньку здувається-А що відбувається з повітрям усередині неї?( Повітря поволі виходить)Кулькою можна керувати й поволі випускати з неї повітря. Важливо навчитися потроху випускати свій гнів, свою злість назовні, не кривдячи тих,хто перебуває поряд.
Номер слайду 7
Працюємо над собою. А щоб не конфліктувати треба постійно самовдосконалюватися, працювати над собою, позбавлятися негативних рис характеру. Я пропоную вам відкрити себе з іншого боку. Для цього пограємо у гру“ Кошик сміття“. Мета: Вчитись аналізувати свої звички,свідомо працювати над негативними рисами свого характеру. Вправа3„ Кошик сміття". Люди є неповторними особистостями, але не досконалими. Кожен хотів би щось змінити у собі: рису характеру, звичку, ваду яка може призвести до конфлікту, заважає вам в житті і ви хотіли б її позбутися. Подумайте і напишіть на окремих аркушах, продовження фрази:„ Я хотів би викинути у кошик для сміття …..( учасники пишуть звички, якості характеру, які їм заважають.)Наприклад:лінь,принциповість, впертість, обман, курити…Зачитайте, зіжмакайте папірець і викиньте його в кошик. Я думаю, що після нашої гри ваші вади, звички, чи риси характеру залишаться на завжди у кошику сміття. І у вашому житті буде виникати менше конфліктних ситуацій.
Номер слайду 8
Як уникнути непорозумінь? Вправа4 «Бутерброд»Мета: Вчитись правильно і детально пояснити свій задум,свої ідеї. Уявіть собі, що я приїхала з іншої країни і дуже хочу приготувати собі бутерброд. Але я зовсім не вмію нічого готувати. В магазині я купила такі продукти: батон, масло, ковбаса. Але як саме виглядає бутерброд я не знаю.І з чого починати теж не знаю. Отже ваше завдання:напишіть мені на листочках технологію приготування бутерброда. Зачитаємо інструкції, та визначимо в кого вийшло краще пояснити послідовність дій. Для того, щоб довести до свого співрозмовника свою точку зору, свій задум, свій намір потрібно вміти правильно і детально його пояснити. А нашому співрозмовнику уважно вислухати. Тоді і буде позитивний результат нашої розмови і ваша думка буде вислухана і почута.
Номер слайду 9
Успішне спілкування Вправа 5«Незнайомець»Мета:вчитись прийомам спілкування,вмінню підримувати розмову підчас знайомства з людьми. Об’єднайтесь у три групи. Кожна група готує сценарій міні-діалогу на відповідну тему:група 1: «Знайомство»;група 2: «Розмова серед людей, які щойно познайомились»;група 3: «Завершення спілкування». Розіграйте свій сценарій перед класом. Які мовленнєві конструкції допомагають у спілкуванні на ту чи іншу тему? Заповніть таблицю
Номер слайду 10
Чому важливо говорити компліменти? Уміння говорити компліменти - показник загальної і психологічної культури, показник вихованості і душевного здоров'я. Якщо людина вміє говорити компліменти - швидше за все, вона уважна до оточуючих, уміє бачити їх гідні сторони та відчуває, як про це красиво сказати. Вправа6 „ Чарівні окуляри“Мета: вчитись бачити в людях все гарне та щиро їм про говорити. Сонячні промені так щедро наповнили клас, що потрібно одягнути чарівні сонячні окуляри, через які видно лише добре. Передаючи окуляри один одному, кажіть компліменти. Приклад компліменту: Мені подобається в тобі…/ Сьогодні мені сподобалося, як ти… / У тебе дуже гарний(-а)… Приклад відповіді: Дякую, дуже приємно. А мені подобається у тобі…/ Сьо_x0002_годні мені сподобалось як ти…./ У тебе дуже гарний(-а)…
Номер слайду 11
Як стати командою? Вправа7 «Влада»Мета: Навчитися працювати в команді. Завдання1. Уявіть,що ви працюєте в команді. Використовується газета. Це символ влади. Кожен учасник береться однією рукою за газету. Покоманді «почали» кожен має захопити якомога більше «влади». (Виконання завдання).- У цій ситуації кожен думав лише про себе, а тепер слід подумати і про іншого. Завдання2. Газетний аркуш стелиться на підлогу. По команді всі повинні стати на газету. Бо газета тепер символ спасіння, тому на неї потрапити повинні всі!Потім газета згортається у двоє,вправа повторюються.(Виконання завдання)Висновок: Ви виконали друге завдання, не завдяки силі кожного, а об’єднавши зусилля,допомогаючи один одному. Зуміли знайти спосіб розв’язання проблеми у процесі міжособистісного спілкування..
Номер слайду 12
Домашнє завдання. Створи сходинки твоїх дій для досягнення порозуміння з іншими людьми