Мета: допомогти учням зрозуміти підтекст твору, роль художніх деталей для розкриття його теми та основної думки; розвивати навички спостереження над художнім текстом, розуміння підтексту за художніми деталями, уміння самостійно працювати з книгою; виховувати кращі людські якості на основі прикладу героїв з прочитаного твору.
1) Де став жити Климко, коли розбомбили барак? 2) Хто допоміг Климкові об лаштувати приміщення для проживання? 3) Який товар на базарі був найдефіцитнішим? 4) Чому вчителька опинилася на базарі? 5) За що Зульфат пошпурив камінь у дядька на возі? 6) Чому Наталя Миколаївна стала жити у ваговій із Климком? 7) Чому сердився дідусь Гарєєв? 8) Куди зібрався Климко й за чим? 9) Чому Климко не взяв із собою Зульфата? Літературний диктант.
Кожен художній твір сприймається особистісно через ряд асоціацій, пов’язаних із характером, життєвим досвідом, станом душі. Це дає нам можливість самостійно проаналізувати образи твору. Прочитання й відчуття художнього твору через асоціативні ряди допоможе більш повно засвоїти зміст, проникнутися образами, зробити крок до творчості.