ПРЕЗЕНТАЦІЯ «Вогник далеко в степу» Григір Тютюнник

Про матеріал
Презентація до уроку позакласного читання "Вогник далеко в степу" Григора Тютюнника.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Григір Тютюнник «Вогник далеко в степу». Урок позакласного читання.1

Номер слайду 2

Ідеалом для мене завжди були доброта самовідданість і милосердя людської душі в найрізноманітніших виявах.2

Номер слайду 3

3

Номер слайду 4

4

Номер слайду 5

5можна вважати однією із ключових у творчості Григора Тютюнника. Три повісті – «Облога», «Климко», «Вогник далеко в степу» – побудовані на автобіографічному матеріалі. Вони продовжують одна одну, відтворюючи певні часові періоди в житті українського народу – початок війни, роки фашистської окупації, повоєнні часи – і водночас розкривають етапи формування цілого покоління, дитинство якого припало на війну, а змужніння – на нелегку відбудову. Тему війни

Номер слайду 6

6 ДІТИ І ВІЙНА

Номер слайду 7

7

Номер слайду 8

Героєві Павлентієві пощастило вижити під смертоносним градом війни. Але як жити далі? Хату розірвало бомбою, батько загинув на фронті. Нема в що одягнутись. І як каже його мачуха Ялисавета: «А що їсти? Хліба намолотили тільки у державу і то не хватило до плану». (Доречно запитати: «А держава — це не її голодні люди?»). І Павлентій вступає до ремісничого училища, бо там давали не тільки професію, а й сяку таку одежину (навіть шкарпетки, які багато хто із підлітків одягнув вперше у житті) та пайку хліба з сіллю.8

Номер слайду 9

9 ТемаІдеязображення нелегкого повоєнного життя підлітків зі своїми радостями і горестями.чесноти: доброта, самовідданість і милосердя як найдорожчий скарб людського життя.

Номер слайду 10

Головні герої10

Номер слайду 11

11 Композиція

Номер слайду 12

12 Проблематика

Номер слайду 13

Головний герой повісті13 Павло - сирота, з повагою ставився до старших, був відданий своїм друзям і закоханий у дівчину. Його рідна мати померла, а коли хлопцеві було дев’ять років, батько одружився з тіткою Ялосоветою. Через місяць батька забрали на війну, з якої він так і не повернувся. Жив Павлик з тіткою шість років у половині хати, бо більшу половину одірвало бомбою. За час оповіді читач спостерігає як Павло перетворюється з маленького хлопчика на дорослу людину.

Номер слайду 14

Які риси характеру має Павлик?14

Номер слайду 15

Потрапити до ремісничого училища Павлові пощастило не відразу, бо хлопець був іще замалий. Після цієї першої невдачі Павло твердо вирішує піти на роботу, адже інакше вони з тіткою не зможуть прожити. Та й не уявляє себе хлопець без роботи. У хаті й надворі Павло — господар. Він і дров нарубає, і хмизу знайде, щоб обігріти півхати (другу половину снарядом розбило). Узагалі протопити піч у повоєнні роки було непросто: траплялося, що Павло виловлював дрова з крижаної води, цокочучи зубами. Зібрати городину — теж великий клопіт. А тітка цілими днями на роботі.15

Номер слайду 16

Порівняйте образ Павла з образом Климка. 16 Відмінне

Номер слайду 17

Розгляньте ілюстрації до твору художника В. Євдокименка. Які епізоди твору вони відтворюють? Підберіть цитати до запропонованих для розгляду ілюстрацій.17

Номер слайду 18

Які жанрові ознаки повісті є у творі «Вогник в степу»?18{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Ознаки повістіОзнаки повісті у творі «Вогник в степу»Розгорнутий сюжет. Розповідь головного героя про труднощі післявоєнного життя, спогади про щасливі довоєнні роки. Значна кількість другорядних персонажів. Тітка Ялосовета, три Василі, Маня, дитбудинківці, директор училища, Федір Демидович, дід Штокало, Фріц. Наявність широких описів. Описи осіннього і зимового степу. Художній час і простір. Дія відбувається протягом осені – зими, використано прийом ретроспекції ( спогади в думках про ранню весну, літо); події відбуваються в рідному селі героя та в районному центрі

Номер слайду 19

Поміркуйте, яке значення вкладає автор у слово «вогник» у назві твору. Вогник символізує тепло людського серця, сподівання на краще життя. Хай він ще дуже далеко в степу, але він є, і тому завжди треба сподіватися на краще. Отже, «вогник далеко в степу» є символом сподівання, провідною зіркою кожної людини, яка виводить її зі складних життєвих ситуацій.19 Складіть асоціативний ряд до слова «вогник».

Номер слайду 20

Саме вона тепер буде найпотрібнішою в житті для хлопців із повісті “Вогник далеко в степу”. Ця ж людська чеснота має зробитися сьогодні найпоширенішою. Серед інших чеснот Григір Тютюнник особливо цінував цю людську якість.20 Доброта

Номер слайду 21

Олесь Гончар назвав Гр. Тютюнника «живописцем правди»: «Про життя повоєнних ремісничат, про цих маленьких трударів нашого народу писалося чимало, але в книжках Гр. Тютюнника їм пощастило чи не найбільше, – здається, ніде їх переживання не відтворені з таким душевним щемом, з таким психологічним проникненням». 21 Чи згодні ви з таким твердженням? Аргументуйте свою відповідь прикладами із повісті «Вогник далеко в степу».

Номер слайду 22

Незакінчене речення:

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Степанова Марина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Семзенись Юлія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Маринченко Леся Григорівна
    Цікаво, корисно, доречно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Свентозельська Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Коваль Зоя Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
Додано
22 січня 2023
Переглядів
8224
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку