Презентація "Характеристика образів Сергія і Митька" із твору "Митькозавр із Юрківки" 6 клас

Про матеріал
Матеріал можна використовувати під час вивчення твору "Митькозавр із Юрківки" Ярослава Стельмаха
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Я. Стельмах «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера». Характеристика образів Сергія і Митька. Урок підготувала вчителька української мови та літератури. Тетяна Миколаївна Власенко

Номер слайду 2

Мета:➖розкрити значимість образів Сергія і Митька у творі, їх роль у розкритті ідейного змісту повісті; ➖з’ясувати кульмінаційний момент твору; розвивати творчу уяву, логічне мислення, пам’ять, увагу, спостережливість;➖вміння грамотно і послідовно висловлювати власні думки, судження; формувати кругозір; ➖виховувати почуття любові до краси рідного краю, книги — мудрості життя, повагу до творчості Я. Стельмаха; ➖позитивні риси характеру на прикладі головних героїв твору.

Номер слайду 3

Що зумовило хлопців змінити власне ставлення до пізнання зоології?І. Організаційний моментІІ. Актуалізація опорних знань. Бесіда за питаннями:• Що єднає Сергія і Митька — друзів-шестикласників?(Вік, інтереси, поведінка, риси характеру)•Чому хлопців захоплюють різноманітні пригодницькі ситуації?•Як, на ваш погляд, автор ставиться до своїх героїв? Свої думки обґрунтуйте. •Чому Я. Стельмах обирає у своєму творі головними героями школярів? •Чим вам подобаються Сергій і Митько? Які риси характеру, поведінки ви б «позичили» у хлопців?

Номер слайду 4

ЕПІГРАФ: Вилучити із життя дружбу — значить позбавити себе сонячного світла. Цицеронr

Номер слайду 5

Робота над ІX розділом твору. Тема: здійснення мрії Сергія і Митька — спостереження хлопців за Митькозавром закінчилося успішно, його було виявлено.Ідея: уславлення дружби, взаєморозуміння, наполегливості у прагненні подолати будь-які труднощі (Сергій і Митько); засудження хвалькуватості, хитрості, улесливості (Василь Трош). Основна думка:а) те, що було таємним, стає відомим;б) намагання Василем ошукати, налякати Сергія і Митька посприялотому, що друзі захопилися зоологією і виявили брехуна.

Номер слайду 6

ОБГОВОРЕННЯ СЮЖЕТУ

Номер слайду 7

•З чим був пов’язаний сум хлопців-дослідників?(Митькозавр тривалий час не подавав про себе жодних ознак)•Яке лихо трапилося у дядька Гната? З чим воно було пов’язано?•Яку думку висловила бабуся про хлопців, які в неї відпочивали?(«Тихі, сумирні, слухняні, посидючі. А книжки як люблять... Це ж щастя — таких діточок мати»)

Номер слайду 8

Опишіть чудовисько, яке хлопці зненацька побачили.(«Водою пливло щось надзвичайне, неймовірне і дуже доісторичне... На поверхні видніла лише голова, але що то була за голова!.. Ось потвора повернулась до нас, і блимнули червонясто два великих ока. Між ними стирчав хижий ріг. З напіврозкритої пащі виглядали гостренні білі зуби...»)

Номер слайду 9

З чим було пов’язано те, що хлопці не злякалися потвори?Чому Митько допоміг Василю? Чим пояснити його вчинок?Чим би міг закінчитися «маскарад» для Василя?Чому хлопці вирішили не «вибивати Василеві бубни», а подякували йому?

Номер слайду 10

План характеристики образів. Характеристика образів Сергія і Митька1) Дмитро Омельчук і Сергій Стеценко — звичайні школярі-шестикласники.2) Риси характеру хлопців:а) чемність і доброта; б) мужність і винахідливість;в) повага до батьків і людей похилого віку;г) наполегливість і довіра; д) на зло відповідають добром.

Номер слайду 11

Характеристика образів Сергія і Митька. План характеристики образів3) Здібності героїв:а) любов до книги; б) прагнення пізнати багато цікавого;в) надання допомоги тому, хто її потребує;г) вміння орієнтуватися у природному довкіллі;д) мрія про славу.4) Дослідження хлопців не були марними.5) Значення образів Сергія і Митька для сучасного школяра.

Номер слайду 12

КОМПОЗИЦІЯ ІX РОЗДІЛУr

Номер слайду 13

Бесіда за питаннями. Що свідчить про те, що Сергій з Митьком мають велике бажання пізнати світ, історичне минуле?Як Сергій з Митьком ставилися до бабусі, мешканців села? У чому це виявилося?У чому виявляється любов хлопців до природи, довкілля? Як вони сприймають красу лісу, озера?Чому Сергій з Митьком мріяли про власну славу? Як це характеризує героїв?Як поводять себе друзі, перебуваючи у складних ситуаціях?

Номер слайду 14

Бесіда за питаннями. Що дає підставі стверджувати про доброту, чуйність хлопців у стосунках з Василем Трошем? Чому Сергій з Митьком не намагаються помститися Василеві?Чим повчальні образи Сергія і Митька для кожного із вас?

Номер слайду 15

Підсумок уроку. Повість Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» розповідає про веселі, незвичайні, таємничі пригоди Сергія та Митька. Історія розпочинається з того, що учні шостого класу одержали від учительки ботаніки завдання на літо — зібрати колекцію комах, а замість цього почали полювати на страшного Митькозавра. Наприкінці твору той виявився простим хлопцем Василем, який вирішив розіграти двох друзів. За веселим пригодницьким характером оповіді і бажання оспівати справжню дружбу ця повість нагадує трилогію В. Нестайка «Тореадори з Васюківки».

Номер слайду 16

Напишіть міні-твір “Чи хотіли б ви відпочивати влітку так, як Сергій з Митьком? Щоб ви ще порадили хлопцям стосовно їх дозвілля на канікулах?”Домашнє завдання

Номер слайду 17

Дякую за роботу на уроці!r

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Юрова Тетяна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лихіна Анастасія Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Vlasyk Nataliia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Щелкун Світлана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
23 серпня 2021
Переглядів
27539
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку