Презентація "Хотіла б я піснею стати"

Про матеріал
Презентація до дистанційного уроку, з різними формами роботи, з дієвими покликаннями
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Гра «Вірю – не вірю»Я читатиму твердження, а ви, якщо згодні з його правдивістю, кажете «вірю», а якщо ні – «не вірю»Справжнє ім’я Лесі Українки – Лариса Петрівна Косач. Народилась вона у місті Нововолинськ. У сім’ї вона була другою дитиною. У п’ятирічному віці Леся вже вміла читати і грати на фортепіано. У гімназії вона вивчала іноземні мови, такі як німецька, французька, польська, італійська. У п’ятнадцять років почала перекладати твори світової класики українською мовою. У двадцять років для молодшої сестри Ольги написала підручник «Стародавня історія східних народів». З десятирічного віку і до кінця життя боролася з тяжкою хворобою – туберкульозом. «Мрія» - перший вірш поетеси. За маминою порадою перші друковані вірші поетеса підписала псевдонімом Леся Українка Перша поетична збірка мала назву «Думи і мрії» Смерть Лесі Українки настала 1 серпня 1913 року в м. Сурамі (Грузія).

Номер слайду 2

Леся Українка «Хотіла б я піснею стати...» - зразок ліричної мініатюри, романтичний спосіб вираження мрій та сподівань ліричної героїні

Номер слайду 3

«Хочу – прагну – мрію»

Номер слайду 4

ПІСНЯ

Номер слайду 5

Евристична бесіда. Дайте визначення пісні як жанру художньої літератури. Які пісні бувають? У чому їх призначення?Як Леся Українка ставилась до музики, пісень?

Номер слайду 6

Музика в житті Лесі Українки

Номер слайду 7

Вірш "Хотіла б я піснею стати..." вперше був надрукований 1894 року в журналі "Зоря". Він увійшов до другої збірки поетеси «Думи і мрії», циклу «Мелодії» 1899 року . Згодом ліг в основу однойменного романсу , музику до якого написав видатний український композитор Кирило Стеценко.— Які ж бажання висловлює лірична героїня у поезії «Хотіла б я піснею стати ...». Щоб краще відчути її емоційний стан послухайте пісню у виконанні української співачки Ольги Юнакової

Номер слайду 8

Хотіла б я піснею стати. У сюю хвилину ясну,Щоб вільно по світі літати,Щоб вітер розносив луну. Щоб геть аж під яснії зоріПолинути співом дзвінким,Упасти на хвилі прозорі,Буяти над морем хибким. Лунали б тоді мої мріїІ щастя моє таємне,Ясніші, ніж зорі яснії,Гучніші, ніж море гучне. Хотіла б я піснею стати

Номер слайду 9

Тема: бажання ліричної героїні стати піснею, що допомагає мріяти про щастя, радіти та долати життєві труднощі.Ідея: возвеличення людської мрії, що осягає найвищі висоти та найглибші глибини пізнання. 

Номер слайду 10

Фізкультхвилинка. Австралійський дощ. В Австралії піднявся вітер. (Тренер тре долоні). Починає крапати дощ. (Клацання пальцями.)Дощ посилюється. (Плескання долонями по грудях.)Починається справжня злива. (Плескання по стегнах.)А ось град— справжня буря. (Тупіт ногами.)Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах.)Дощ стихає. (Плескання долонями  по грудях.)Рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями.)Тихий шелест вітру. (Потирання долонь.)Сонце! (Руки догори.)

Номер слайду 11

Образи-символи в поезії Лесі Українки "Хотіла б я піснею стати«https://wordwall.net/uk/resource/54272663

Номер слайду 12

Художні особливості поезіїhttps://learningapps.org/32589733

Номер слайду 13

Виберіть із ряду слова, якими можна було б, на ваш погляд, охарактеризувати вірш Лесі Українки «Хотіла б я піснею стати» Легкий, прозорий, сильний, важкуватий, гнівний, сумний, журливий, веселий, жартівливий, інтелектуальний, філософський, особистий, наївний, складний, близький за духом, незрозумілий, простий, вражаючий, романтичний

Номер слайду 14

Домашнє завдання. Опрацювати матеріал підручника на сторінці 48-49 Відповіді на запитання. Вивчити поезію на пам’ять.

pptx
Додано
22 січня
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку