Презентація "Християнська церква в ХІ-ХV ст. Єретики і боротьба з ними"

Про матеріал

Презентація "Християнська церква в ХІ-ХV ст. Єретики і боротьба з ними" до підручника Щупак І., Бурлака О., Піскарьова І. Підійде для використання під час дистанційного та очного навчання.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Християнська церква у ХІ-ХV ст. Єретики і боротьба з ними. Всесвітня історія7 клас

Номер слайду 2

План уроку. Церковний розкол. Поява єретиків.Інквізиція. Ордени жебрущих ченців. Схоластика.

Номер слайду 3

Пригадаймо! Діяльність церкви у Середньовіччі: Допомагала немічним, бідним, хворим. Докладала зусиль для примирення суспільства (виступала проти феодальних чвар)Опікувалася культурою. На основі християнських цінностей об'єднала європейські народи. Сповідувала тих, хто порушив закон. Не дбала про справедливість у суспільствіЗадля своєї вигоди організувала війни і грабіжницькі походи. Переслідувала єретиків (інакодумців)Гальмувала розвиток науки

Номер слайду 4

До ХІ ст. християнська церква була єдиною. Причини розколу християнської церкви. Протистояння між Папою Римським та Константинопольським Патріархом щодо: Впливу на віруючих та поділу доходів;Панування над християнською церквою (Папа Римський хотів посилити свій вплив на Сході; Патріарх не погоджувався на це)Розбіжності у віровченні та обрядах

Номер слайду 5

Католицька церква(римо-католицька)На чолі з Папою римським. Столиця – Рим. Православна церква(греко-православна)На чолі з патріархом. Столиця – Константинополь. Схизма (розкол церкви)1054 рік. Після поділу обидві церкви стали цілком самостійними

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Історичні подробиці ст. 105

Номер слайду 8

Структура християнської церкви

Номер слайду 9

Джерела фінансових прибутків церкви: Торгівля церковними посадами. Церковна десятина. Продаж індульгенцій. Майно єретиків. Торгівля святинями. Плата за обряди.

Номер слайду 10

На межі ХІІ – ХІІІ ст. церква стала найвпливовішою силою західноєвропейського суспільстваІнтердикт Тимчасова заборона обрядовості та богослужінь. Тоді закривалися храми, діти залишалися нехрещеними, померлих не можна було ховати на кладовищах. Анафема – церковне прокляття. Відлучення людини від церкви - недопущення її до церковних таїнств та обрядів.

Номер слайду 11

Поява єретиківЄретик – людина, яка виступає проти вчення церкви.Єретики виступали проти:дорогих церковних обрядів;пишних богослужінь;багатих володінь церкви;десятини;інквізиції.

Номер слайду 12

ІнквізиціяІнквізиція –церковний суд. Аутодафе – спалення на вогні.(останнє відбулося у 1826 р.!!!)

Номер слайду 13

Ордени жебрущих ченців. Орден – організація ченців або рицарів. Групи орденів: чернечі і жебрущі (кармеліти, домініканський, францисканський); духовно-рицарські (для збройного захисту християнства). Розглянемо приклади орденів на ст. 107 підр.

Номер слайду 14

Схоластика. Схоластика – релігійна філософія для пізнання світу та Бога. Римський абат Діонісій Малий (6 ст.) встановив дату народження Ісуса Христа. Біда Високоповажний (7 – 8 ст.) запропонував нове літочислення та відповідну форму записів “До Різдва Христового” та “Після Різдва Христового”. З 1582 р. папа Григорій ХІІІ запровадив новий календар, який і називається григоріанським.

Номер слайду 15

Фома (Тома) Аквінський (1225 - 1274)Один із найкращих богословів (схоластів) Середньовіччя. Поєднав католицьке богослов´я з поглядами Аристотеля. Його вчення – томізм – визнано офіційною філософією католицької церкви. Закликав уникати зло та творити добро. Дав загальне визначення закону (ст. 108 підр.)

Номер слайду 16

Підсумуємо!Гра «Продовжи речення»Розкол церкви – це…Розкол церкви відбувся у …. році та утворилися дві церкви…Грамотка про прощення гріхів – це…Людину, яка виступає проти вчення церкви називали…Церковний суд - це…Спалення на вогні – це…Організація ченців або рицарів – це…Його вчення визнано офіційною філософією католицької церкви.

Номер слайду 17

Підсумки уроку. Рефлексія На уроці я дізнався(ся)…Мені було цікаво дізнатися…. Я хочу дізнатися ще про…. У мене виникли труднощі з …..

Номер слайду 18

Самооцінювання Оцінити власну роботу на уроці: – - я працював(ла) активно, все встигав(ла), презентував(ла) власні відповіді - активно працював(ла) самостійно, маю конспект уроку, іноді відповідав(ла) - працював(ла), але був(ла) не дуже активним.

Номер слайду 19

Домашнє завдання. Прочитати § 22 підручника із всесвітньої історії. Виконати тестування за покликанням нижче.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Грабчак Наталія Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сіліверстова Олена Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Єрмолаєва Віра Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Петренко Любов Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Дашко Марина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Калашнік Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Поляцковая Наталья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
pptx
Додано
6 квітня 2022
Переглядів
7774
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку