Вашій увазі представлено презентацію до уроку за творчістю Ірини Жиленко. В ході уроку діти зможуть навчитися заповнювати анкету головного героя, розвивати навики роботи з QR-кодом. Сподіваюсь моя презентація стане вам у нагоді.
Філіпська Ганна Анатоліївна,учитель української мови та літератури. Красноградського ліцею №3 І. Жиленко.«Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті»
Номер слайду 2
МЕТА УРОКУ:- поглибити знання учнів про життя і творчість Ірини Жиленко, допомогти їм усвідомити ідейно-художню цінність її поезій;- розвивати навички виразного та усвідомленого читання поезій, коментування їхнього змісту, знаходження і пояснення прикладів художніх засобів;- виховувати вміння бачити красу навколо, цінувати доброту, дружбу,щастя,сімейні традиції
Номер слайду 3
Народилася 28 квітня 1941 року в Києві в родині службовців. Її батьки загинули під час Другої світової війни, тому маленьку дитину взяла на виховання її родина. Спершу нею опікувалися дідусь та бабуся у Звенигороді, що на Черкащині. Свої перші римовані спроби вона зробила в дитячо-шкільному віці і навіть перша її публікація відбулася, коли вона ще навчалася в школі. Окрім літератури, юначка тяжіла до виховання: ще підлітком вона влаштувалася до дитячого садочка — доглядати малечу. Пізніше вона повністю перейшла на роботу до дитсадка і стала вихователькою. За наставництвом дорослих, вона подала документи до Київського державного університету імені Тараса Шевченка на вечірнє відділення філологічного факультету, котре закінчила у 1964 році. Авторка низки дитячих творів: повістей для дітей «Двічі по два дорівнює кульбабці» (1983) і «Новорічна історія про двері, яких нема, і про те, як корисно іноді помилитися номером» (1986), «Достигають колосочки», «Вуличка мого дитинства», «Казки про буфетного гнома», збірників дитячих віршів «Достигають колосочки» (1964), «Вуличка мого дитинства», (1979), «Казки буфетного гнома», (1985).1941 - 2013
Номер слайду 4
Робота над поезією «Жар-Птиця»Виразне читання поезії. Словникова робота. Аналіз поезії - Визначте тему та ідею.
Номер слайду 5
Тема: зображення жар-птиці, яка вирвалася із клітки на волю, освітила все навколо, принесла радість.Ідея: возвеличення світла та краси у житті, засудження заздрості, заклик бути добрими та життєрадісними.
Номер слайду 6
Виконайте вправу за QR-кодом Або посиланням https://learningapps.org/16473699
Номер слайду 7
Робота над поезією «Підкова»Виразне читання. Словникова робота. Відповідь на запитання стор. 107 - 108Ідейно-художній аналіз поезіїВизначте віршовий розмір поезії.
Номер слайду 8
Тема: зображення ліричної героїні твору, яка знайшла золоту підкову Діда Мороза, що здійснює бажання і мрії. Головна думка: «Щоб все мені збулося!».Ідея : прагнення здійснення бажань на новорічні свята, розуміння, що не можна залишати у себе чужу річ. Художні засоби. Епітети: зелений, рожевий, фіалковий сніг; сніг легкий і рівний, стояли вперто. Порівняння: підкову не просту, а золоту; таким, на місяць схожим. Метафори: ішов сніг; Дід Мороз протрюхикав; серпиком лежала підкова; розгубились в небі літаки;Персоніфікація: літаки кричали, крильцями дрижали. Риторичні оклики: «Мама!», «Щоб все мені збулося!». Повтори (тавтологія): «день при дні», «пада, пада, пада» Віршовий розмір: п’ятистопний ямб U_/U_/U_/U_/U_/ U_/U_/U_/U_/U_/U
Номер слайду 9
Робота над поезією «Гном у буфеті»Виразне читання поезії. Словникова робота. Заповніть анкету головного героя. АнкетаІм’я. Вік. Зовнішність. Заняття. ДрузіРиси характеру. Уподобання
Номер слайду 10
В кожній людині — сонце. Тільки дайте йому світити.