Презентація "Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору. Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея"

Про матеріал
Презентація створена як візуалізація для сприйняття і розуміння поезій німецького письменника епохи Просвітництва Й.-В. Гете. Передбачає ознайомлення і аналіз поезій "Травнева пісня" і "Прометей". У презентації використані матеріали з сайту https://uahistory.co/pidruchniki/nikolenko-world-literature-9-class-2017/8.php; а також ідеї з презентації Мукан Наталі Михайлівни з сайту "На Урок". Використовується під час дистанційного навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ІДЕЯ КОХАННЯ І ЩАСТЯ, ОЗНАКИ ФОЛЬКЛОРУ В «ТРАВНЕВІЙ ПІСНІ» Й. В. ҐЕТЕ

Номер слайду 2

Тематика віршів Й. В. Гетезворушливо-ніжнабурхлива

Номер слайду 3

Історія написання вірша “Травнева пісня”Жовтень1771 рік. Село Зезенгейм поблизу Страсбурга. Він закохався у молодшу дочку священника - Фредеріку Бріон, чий образ «у всій її ніжній привабливості» закарбувався в душі поета та відбився в його творчості. «…була струнка і легка, немовби й зовсім не мала ваги, а довгі важкі світлі коси… здавались надто важкими для її шийки. Її блискучі голубі очі сміливо дивилися у світ…»У «Травневій пісні» звучить думка про силу й доброту Бога, Природи, що стоять над світом.

Номер слайду 4

Літературознавчий практикум

Номер слайду 5

КОМПЕТЕНТНОСТІОбізнаність. 1. Назвіть фольклорні образи й розкрийте їхнє значення у вірші. 2. Яку творі поєднані почуття й природа? За допомогою яких художніх засобів досягається ця єдність? 3. Виявіть ознаки народної пісні у вірші. Комунікація. Диспут. Тема «Сутність кохання та його роль у житті людини». Самовираження. 1. Створіть словесні портрети ліричного героя й героїні (усно). 2. Прочитавши твір, опишіть пейзаж (усно). З сайту https://uahistory.co/pidruchniki/nikolenko-world-literature-9-class-2017/8.php

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Образ Прометея в літературіДавньогрецька міфологія. Есхіл. Трагедія «Прометей закутий»Гесіод «Теогонія» «Роботи і дні»Лукіан «Прометей, або Кавказ»Овідій «Метаморфози»німецькі письменники— Й. В. Ґете, Й. Ґ. Гердер, А. В. Шлегельанглійські романтики — Дж. Ґ. Н. Байрон і П. Б. Шелліукраїнська література –Т. Г. Шевченко «Кавказ», Леся Українка, І. Франко, П. Тичина, М. Рильський «Прометей», А. С. Малишко «Прометей»Франц Кафка підсумував мотиви міфу про Прометея в чотирьох притчах про міфічного героя

Номер слайду 9

Номер слайду 10

ПРОМЕТЕЙВгорни небо твоє, Зевсе,Імлою хмар,Вчини, як отой хлопчак,Що толочить будяки,Влучай в дуби й верхів'я гір,—Тільки мою землю. Мені залишиІ мою хатину, будовану не тобою,І вогнище моєІз розжареним приском,Якому ти заздриш. Від чого імені ведеться розповідь? Між ким вибудовується конфлікт з перших рядків поезії? У чому суть протистояння двох героїв?

Номер слайду 11

Не знаю нікого біднішого. Під сонцем, ніж ви, богове!Нещедро ви живлите. Данням офірІ дихом молитов. Вашу величність. Ви б геть змарчіли, якби. Не жебраки і діти,Дурники, повні надії.1. Як ставиться Прометей до богів?2. Завдячуючи кому, живуть боги?

Номер слайду 12

Коли я був малий, тоді,Не знаючи, що, де і як,Звертав свої заблудлі очіДо сонця, чи нема там вгоріВуха, що скарги мої почуло б,Серця, що так, як моє,Пригноблених би пожаліло. Хто допоміг. Гордість титанів мені здолать?Хто від смерті мене врятував,Від долі раба?Чи не ти само це звершило,Серце, в паланні святім?Чи не палало, юне й добре, ти,Марно дякуючи за рятунок. Тому, хто спить у високості?Про що згадує Прометей? До кого він звертався? Чому Прометею так боляче про це згадувати?

Номер слайду 13

Тебе шанувати? Чому?Може, зм'якшив ти колись. Болі знедоленим?Може, притишив колись. Сльози настрашених?Чи не всемогутній Час. Мужа із мене викував?Чи не одвічна судьба. Владує і мною, й тобою?Либонь, ти гадаєш,Що зненавидіти життя я мушу,Втекти десь в пустелю,Бо не всі вже. Пуп'янки мрій достигли?Кого звинувачує герой у своєму житті?

Номер слайду 14

Ну, тут я сиджу і формую. Людей на свій образ —Поріддя, що подібне до мене,Щоб мучитися, щоб ридати,Щоб втішатися, щоб радіти,—І зневажати тебе,Як я!Що робить Прометей на землі? У чому тут відмінність з Біблійними легендами?Чому Прометей вчить людей? Який рядок підкреслює дух борця? Кому Прометей все своє життя кидав виклик?

Номер слайду 15

КОМПЕТЕНТНОСТІОбізнаність. Пригадайте й перекажіть міф про Прометея. 2. Доведіть, що письменник поєднав у творі давньогрецький міф про Прометея й біблійний міф про Адама та Єву. У чому полягає сенс такого поєднання? Комунікація. Підготуйте промову на тему «Як я розумію особисту й суспільну свободу?». Самовираження. Напишіть твір-роздум на тему «Ми — нащадки Прометея...». Робота з цифровими носіями. За допомогою Інтернету створіть презентацію «Образ Прометея в зарубіжному й українському мистецтві». Уміння навчатися. Випишіть із вірша цитати, у яких ідеться про: спротив Зевсові; благодіяння людям; місію Прометея. Прокоментуйте їх. З сайту https://uahistory.co/pidruchniki/nikolenko-world-literature-9-class-2017/8.php

Номер слайду 16

Рефлексія «Трихвилинна пауза»1. Як, на вашу думку, поезія впливає на людину?2. Наскільки важливе для людини почуття кохання?3. Що в сучасному світі означає прометеїзм?

Номер слайду 17

Домашнє завдання (на вибір учнів)1. Літературознавці по-різному визначають жанр «Прометея» (ліричний вірш, ода, гімн). Висловіть свою думку щодо жанру твору. Обґрунтуйте її.2. Визначте громадянські ідеї вірша «Прометей». Поясніть, як вони пов’язані з ідеологією Просвітництва. У чому їхнє значення для нашого часу?3. Якщо ви вільно володієте німецькою мовою, зробіть дослівний переклад одного з куплетів вірша «Травнева пісня», порівняйте його з поетичним перекладом М. Зерова. 4. Знайдіть три висловлення видатних людей про кохання. Прокоментуйте їх.

pptx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Волощук Є.В., Звиняцьковський В.Я., Філенко О.М.)
Додано
24 вересня
Переглядів
519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку