Переваги ігрової діяльностігру можна використовувати набудь-якому етапі уроку;діти фантазують та виявляють спостережливість;вчаться швидко та логічно мислити;у дітей посилюється увага, наполегливість;виникають позитивні емоції, краще засвоюється учбовий матеріал.граючись, діти навчаються;
Вибір теми;Визначення мети гри, складу і функцій її учасників;Розроблення моделі гри;Розроблення критеріїв оцінювання роботи учнів;Ознайомлення учнів з метою гри та виробничою ситуацією, розподіл ролей і доведення до їх відома критеріїв оцінювання;Перебіг гри та аналіз результатів;Етапи підготовки та проведення гри(за Е. Хруцьким)
Вона неодмінно проводиться в доброзичливій, творчій атмосфері, викликає в учнів почуття задоволення, радості Гра організовується так, щоб діти могли в ній активно спілкуватися, з максимальною ефективністю використовуючи вивчений матеріал. Гра повинна стимулювати мотивацію навчання, викликати в учнів інтерес і бажання гарно виконати завдання Гру потрібно проводити на основі реальної ситуації спілкування. Вимоги до ігор на уроці
Педагогічні ігри – досить велика група методів і прийомів організації педагогічного процесу. Основна відмінність педагогічної гри від гри взагалі полягає в тому, що вона володіє суттєвою ознакою – чітко поставленою метою навчання і відповідним їй педагогічним результатом, які можуть бути обґрунтовані, виділені в явному вигляді й характеризуються навчально-пізнавальної спрямованістю.
Види уроків з використанням ігрових технологій рольові ігри на уроці;ігрова організація навчального процесу з використанням ігрових завдань (урок - змагання, урок - конкурс, урок - подорож, урок - КВК);ігрова організація навчального процесу з використанням завдань, які зазвичай пропонуються на традиційному уроці;використання гри на певному етапі уроку (початок, середина, кінець; знайомство з новим матеріалом, закріплення знань, умінь, навичок, повторення та систематизація вивченого);різні види позакласної роботи (КВК, екскурсії, вечори, олімпіади тощо), які можуть проводитися між учнями різних класів однієї паралелі.
Ігрові технології навчання відрізняються від інших технологій• гра добре відома, звична й улюблена форма діяльності для людини будь-якого віку; • ефективний засіб активізації. У грі легше долаються труднощі, перешкоди, психологічні бар'єри; • мотиваційна за своєю природою (по відношенню до пізнавальної діяльності вона вимагає від учнів ініціативності, творчого підходу, уяви, цілеспрямованості); • дозволяє вирішувати питання передачі знань, умінь, навичок; • багатофункціональна, її вплив на учня неможливо обмежити одним аспектом; • переважно колективна, групова форма роботи, в основі якої знаходиться змагання. В якості суперника може бути як сам учень (переконання себе, покращення свого результату), так і інший; • має кінцевий результат. У грі учасник мас отримати приз: матеріальний, моральний (грамота, широке оголошення результату, заохочення) психологічний (самоствердження, самооцінка); • має чітко поставлену мету й відповідний педагогічний результат