Презентація "Формування критичного ставлення до медійної інформації на уроках в початковій школі (НУШ)"

Про матеріал
Виступ на педагогічній нараді "Формування математичної та інформаційно-цифрової компетентності на уроках природничо-математичного циклу". Кейси з практики розвитку критичного мислення учнів початкової школи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування критичного ставлення до медійної інформації на уроках в початковій школі (НУШ)28.12.2021, Ухань В. В.

Номер слайду 2

Підґрунтя. Типова освітня програма початкової школи передбачає змістову лінію (досліджуємо медіа), відповідно до якої учні мають набути навичок, пов'язаних із медіапродуктами. Інтегрована в початкову школу медіаосвіта допомагає школярам критично мислити, вчитися шукати і перевіряти інформацію, аналізувати медіаповідомлення і самостійно створювати медіапродукти. Одною з 10 компетенцій школяра НУШ є інформаційно-цифрова. Вона передбачає формування медійної та інформаційної грамотності, що дозволить учню впевнено та критично застосовувати інформаційно-комунікаційні технології для створення, пошуку, оброблення, обміну інформацією. Завдання НУШ з формування критичного ставлення до медійної інформації – навчити дітей критично ставитись до інформаційних повідомлень, розрізняти подію і ставлення (оцінку події), виховувати здатність розуміти реальність.

Номер слайду 3

Беремо до уваги«Ви повинні бути грамотними в незліченних медіа, що бути «дійсно грамотними» в цей час». (Герберт Маршалл Маклюен, один із засновників медіа-освіти)

Номер слайду 4

Куди йдемо. Медіаграмотність полягає в сукупності мотивів, знань, умінь і можливостей, що сприяють добиранню, критичному аналізуванню, використовуванню. Ключовим поняттям медіаграмотності є критичне мислення – комплекс усвідомлених дій і навичок, які використовуються для оцінювання інформації: достовірна вона чи містить маніпуляції , наскільки повна чи не повна тощо. Формування в учнів початкових класів навичок інформаційної медіаграмотності (ІМ) допомагає дітям вчасно адаптуватися до сучасного мінливого інформаційного середовища. Це дає дитині добре підґрунтя для розвитку соціальних навичок, які ми зазвичай називаємо soft skills.

Номер слайду 5

З чим йдемо. Критичне мислення повинно починатися із залучення інформації і закінчуватися прийняттям рішення. Саме тому, на мою думку, технології критичного та креативного мислення допоможуть учням не тільки сприймати і накопичувати, а й критично досліджувати нову інформацію: аналізувати, оцінювати, відбирати, усвідомлювати. Одним із дійових шляхів є інтегрування медіаресурсів, якими користуються діти в початковій школі (Літературне читання, Українська мова, Математика, ЯДС, Дизайн і технології).

Номер слайду 6

З чим йдемо. Кейс МАТЕМАТИКАУ програмі початкової школи математична освітня галузь передбачає завдання для формування критичного ставлення до медійної інформації зокрема через:• Моделювання процесів і ситуацій, розроблення стратегій (планів, дій) для розв’язання різноманітних задач: Перетворення інформації (побаченої, почутої) у таблицю. Обирання числових даних, необхідних і достатніх для відповіді на конкретні запитання. Визначення дій для розв’язання проблемної ситуації. • Критичне оцінювання даних, процесу та результату розв’язання навчальних та практичних задач: Визначення достатності даних для розв’язання проблемної ситуації. Визначення шляхів розв’язання проблемної ситуації.

Номер слайду 7

Кейс МАТЕМАТИКА. Перетворення інформації

Номер слайду 8

Кейс МАТЕМАТИКА. Обирання даних. Упорядкуйте трикутники за допомогою чисел, що є числовими значеннями їх периметрів. Заповніть таблицю. Сума сторін довжин: Яке слово отримали? (периметр)Впиши периметри в порядку спадання. (18, 15, 13, 12, 12, 9, 8, 6){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}6891213151812        

Номер слайду 9

Кейс МАТЕМАТИКА. Достатність даних і Шляхи розв'язання. Чи можна цей текст назвати задачею? Чому? Задача 1. У класі було 7 хлопчиків і 2 дівчаток. Скільки пташок за вікном? Чим схожі тексти? Чим відрізняються? Чи є серед них задача? Як її розв'язати?Задача 2. У парку гуляли 5 дітей. 2 дитини пішли додому. Залишилось 3 дитини. Задача 3. У парку гуляли 5 дітей. 2 дитини пішли додому. Скільки дітей залишилось?Які дані зайві? Чому?Задача 4. Біля будинку дідусь посадив 4 берізки, 5 яблунь та 3 сливи? Скільки фруктових дерев посадив дідусь?

Номер слайду 10

Кейс ЯДС. Лепбук, хмара тегів

Номер слайду 11

Тримаємо в головіСпрямування медійної освіти: Виховувати свідомого, компетентного споживача медіапродуктів. Стимулювати розвиток спеціальних знань, умінь, навичок у сфері медіа. Розвивати ресурсні можливості особистості.«Щоб дитина грамотно споживала медіа, треба поставити її в позицію Творця». (Л. Найдьонова, психолог)

Номер слайду 12

Тримаємо в руках Інформаційно-цифрова компетентність Критичне застосовування Інформаційна грамотність інформаційно-комунікаційних технологій Медіаграмотність. Медіапродукти:- Аудіозаписи,- Відеозаписи,- Інтелект-карти,- Постери,- Лепбуки,- Вправа «Капуста» (включає «медіа-їжу»), - Гра «Дизайнерський колаж» (знайти зображення предмета/явища з різних джерел інформації),- «Гугли очима».

Номер слайду 13

Тримаємо в руках Методи (прийоми) для створення власних медіатекстів:- Медіатексти на уроках читання,- Відеоролики про книгу,- Реклама книги,- Online-ігри,- Конструктор Learning Apps,- Хмара тегів,- QR-код,- Буктрейлер (коротке відео за мотивами книги),- Фотоколажі,- Постер (презентація на один аркуш),- Інтерактивний плакат,- Скрайбінг (образна візуалізація вербальної інформації).

Номер слайду 14

Завжди доречно «Кожна дитина неповторна і наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями. Тому досвідчені вчителі виконують 4 головні ролі: вони зацікавлюють, заохочують, сподіваються, мотивують». (Кен Робінсон, письменник, експерт з питань освіти)

Номер слайду 15

Використані ресурси:1. НУШ. Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2019/11/1-2-dodatki.pdf2. Ред. Волошенюк О. В., Дегтярьової Г., Іванова В. Ф.. «Медіаграмотність та критичне мислення в початковій школі: посібник для вчителя». https://www.aup.com.ua/uploads/2017_Pochatkova_school.pdf3. Новікова Світлана, блог «Дзвоник», https://novi4ka.blogspot.com/ 4. Ред. Іванова В. Ф., Волошенюк О. В., «Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник». https://www.aup.com.ua/uploads/momg.pdf 5. IREX. Проект «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність». https://www.youtube.com/watch?v=pz. QD1 CLAB8 M Дякую за увагу!

pptx
Додано
22 січня 2022
Переглядів
985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку