Девіз уроку. З усіх скарбів знання – найкращий. Його не можна ні вкрасти, не згубити, ні знищити. Г. Сковорода.
Номер слайду 2
Інтелектуальна розминка. Який регіон ми зараз вивчаємо?Які субрегіони виділяють в Азії?Скільки держав на сучасній політичній карті Азії?Скільки виділяють груп країн в Азії за рівнем соціально – економічного розвитку?Яка міжнародна організація в Південно – Східній Азії тотожна ЄС?Які країни входять до субрегіону Південна Азія?
Номер слайду 3
Шахи
Номер слайду 4
Йога існує вже більше 5000 років
Номер слайду 5
Чай
Номер слайду 6
Гімнастика та танці
Номер слайду 7
Спеції
Номер слайду 8
Карма – універсальний закон дії та наслідків. Це вчинки, думки, слова і все інше, що зробила людина в своєму минулому та дійсному житті. Якщо людина робила погані вчинки, то вона накопила негативні наслідки («погану карму»), відповідно за це вона буде страждати і розраховуватися. В нас говорять: «Що посієш, те й пожнеш», або «Як аукнеться, так і відгукнеться».
Номер слайду 9
Сарі - традиційний жіночий одяг в Південній Азії у вигляді шматка тканини довжиною від 4,5 до 9 метрів і шириною до 1,2 м, особливим чином обернутого навколо тіла. Носиться сарі з блузою, відомою як чолі або равіка, і нижньою спідницею.
Номер слайду 10
Аюрведа – стародавнє вчення про секрети здорового життя і довголіття.- аромотерапія - музикотерапія - кольоротерапія
Номер слайду 11
Алгебра, тригонометрія та обчислення
Номер слайду 12
Кашемір - легка вовняна, напіввовняна або бавовняна гладкофарбована тканина саржового переплетення ниток. Вироби з кашеміру характеризуються легкістю, низькою алергеністю, дуже приємні на доторк.
Номер слайду 13
Тема урокуІндія: економіко-географічне положення, природно-ресурсний потенціал, населення. Практична робота №4 «Аналіз статево-вікових пірамід Японії, Китаю та Індії з метою оцінювання працересурсного потенціалу країн»
Номер слайду 14
Завдання уроку. Розкрити особливості економіко- географічного положення Індії та природно-ресурсного потенціалу, розміщення населення та основні риси демографічної ситуації, дати аналіз трудовим ресурсам, розширити ваші уявлення про Індію. Довести, що Індія - країна контрастів
Номер слайду 15
Індія – країна священного Гангу.Індія – країна контрастів
Номер слайду 16
ПЛАНекономіко - географічної характеристики країни1. Загальні відомості;2. Економіко-географічне положення країни;3. Природно - ресурсний потенціал країни; 4. Населення; 5. Характеристика господарства країни;6. Транспорт;7. Зовнішньо-економічна діяльність країни. ЇЇ членство в міжнародних організаціях, об’єднаннях та групах країн.
Номер слайду 17
Республіка Індія. Площа — 3 166 млн км2 Населення — 1 млрд. 252 млн осіб. Столиця — Нью-Делі. Адміністративний поділ: Федеративна республіка, у складі якої 28 штатів і 6 союзних територій, національний столичний округ. Форма правління: Республіка з федеральним державним устроєм. Глава держави: Президент, що обирається строком на 5 років. Державна мова: Хінді (за офіційні вважаються ще 18 мов). Валюта: Індійська рупія = 100 пайсам. Делі
Номер слайду 18
Державний герб та прапор Індії
Номер слайду 19
Економіко-географічне положення
Номер слайду 20
Економіко-географічне положення. Де розташована Індія?З якими країнами Індія межує на суходолі?Чи має вихід до моря (океану)?Близькі морські сусіди Індії.
Номер слайду 21
Номер слайду 22
Рельєф• Індія є переважно ___________ країною. 3/4 території країни займають _____________ та __________. Майже весь Індостан розміщений на Деканському плоскогір’ї, яке знижується на схід від 900 до 300 м.• На півночі країни трьома крутими уступами піднімається найвища гірська система ____________ і гори ____________.• Паралельно хребтам Гімалаїв витягнута _______________ низовина.
Клімат. Переважає _______________________ клімат. В Індії виділяють три сезони: ______________ Середні температури січня — _________. липня — ________________. Кількість опадів у цілому значна, але дуже різниться за сезонами року і за територіями. ______________________________________. В Індії знаходиться найвологіше місце на Землі — плато Шіллонг, тут випадає до 12 000 мм опадів в рік.
Факти вражають…Кожен 7 у світі — індієць. Населення країни можна порівняти із сумарною кількістю людей, що проживають в Африці та Південній Америці. Величезний щорічний природний приріст дорівнює всьому населенню Австралії. Кількість людей в Індії подвоюється кожні 80 років.
Номер слайду 27
Населення За чисельністю населення Індія посідає друге місце у світі, після Китаю (1.252 млрд. чол.). За абсолютним приростом населення є світовим лідером. Із середини ХХ ст. запроваджено програму планування сім'ї (результат – зниження природного приросту майже вдвічі). Тут налічують тут близько 300 народів та 700 діалектів. Державною мовою вважається хінді та англійська.
Розселення Найбільш густо населені райони - східна частина Індо-Гангської низовини, дельта Гангу й узбережжя Індійського океану; Найменше заселені — пустельні та гірські райони;Густота населення – понад 400 осіб на квадратний кілометр.
Номер слайду 31
Рівень урбанізаціїПереважна частина населення живе в селах (їх понад 600 тисяч) великих і багатолюдних. Рівень урбанізації в Індії порівняно невеликий (30 - 40%).
Соціальні проблеми. Понад 29 % дорослого населення країни є неписьменними, а серед жінок цей показник досягає 40 %. Дуже сильним є соціальне розшарування суспільства. Майже ¼ жителів Індії бідні. Понад 200 млн. чол. живуть на рівні середнього американця. Великі показники безробітних в сільському господарстві – до 30 %.
Номер слайду 35
ПРАКТИЧНА РОБОТААналіз статево-вікових пірамід Японії, Китаю та Індії з метою оцінювання працересурсного потенціалу країн.
Номер слайду 36
Статево-вікові піраміди. Японія. КитайІндія
Номер слайду 37
Аналіз даних статево-вікових пірамід{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Країни. Японія. КитайІндія. Загальна к-ть насел. 126,5 млн.1,4 млрд.1,252 млрд0-14 років (чол/жін)% 8,5+8,05 12,8%132+11317,2%215+19029,7%15-64 років (чол/жін)%40+4059,3%515+46572%459+42964,9%старше 64 (чол/жін)%12+1627,9%59+6410,8%35+39 6%Природний приріст-0,12%0,53%1,26%Очікув. тривал. життя79/85,772,7/76,965,8/68 Тип відтвор. насел.ІІІІ
Номер слайду 38
Перевір себе1. Конституційна монархія.(НІ – республіка федеративна)2. Багатонаціональна.(ТАК)3. Має мусонний клімат. (ТАК)4. Лежить в екваторіальному кліматичному поясі. (НІ – в субекваторіальному)5. Ніколи не була колонією. (НІ- в минулому була колонією Великої Британії)
Номер слайду 39
6. Має перший тип відтворення. (НІ – ІІ тип відтворення)7. Активно проводить демографічну політику.(ТАК)8. Не має на своїй території міст-мультимільонерів. (НІ - 5 міст-мультимільонерів)9. Вкрай бідна на різноманітні види природних ресурсів. (НІ)
Номер слайду 40
ВИСНОВКИІндія розміщена на перехресті морських та повітряних шляхів, які з’єднують Східну та Південно-Східну Азію з Європою та Африкою;Індія дуже багата на природні ресурси. Вирішальне значення мають мінеральні та агрокліматичні;Риси населення: високий природний приріст, молодий середній вік, етнічна строкатість, висока густота, переважання сільського населення, величезний трудовий потенціал.
Номер слайду 41
Скласти синквейн на тему «Індія».1 рядок – тема чи предмет (іменник)2 рядок – опис предмета (два прикметника)3 рядок – опис дії (три дієслова)4 рядок – фраза з чотирьох слів, ваше ставлення до предмета5 рядок – синонім, узагальнюючий тему або предмет (одне слово)