З приходом осені чорноморські і азовські пляжі порожніють і натовпи туристів відправляються в теплі країни. Якщо ти не збираєшся виїзжати з України, але хочеш отримати масу емоцій і вражень пропонуємо тобі відвідати Кривий Ріг. Що там може бути цікавого? Адже це місто не значиться в туристичних довідниках і, по-твоєму, дуже далеке від сфери організації відпочинку. Ти частково правий. Кривий Ріг - промислове місто, а значить, і туризм там буде промисловий. Створені природою пейзажі звісно не повторні, але й втручання людини в творіння природи часом додає шарму. Пропонуємо тобі зараз же перенестися в Кривий Ріг.
Для нашої країни з її багатими природно-рекреаційними й туристичними ресурсами існують великі перспективи розвитку промислового туризму. Туризм поширюється на територіях, які раніше апріорі не могли розглядатися як перспективні в туристичному контексті. Одним з альтернативних туристичних видів, який останнім часом інтенсивно розвивається, є промисловий (індустріальний туризм)
Потенціал нашої країни в цьому напрямку величезний, тому що тут знаходиться безліч промислових гігантів. І найбільший потенціал має місто Кривий Ріг – місто, яке у промисловому аспекті володіє всіма Тут є і найглибші в Європі шахти «Родіна», «Ювілейна», найбільші кар'єри, найпотужніші гірничозбагачувальні комбінати, безліч промислових підприємств, серед яких всесвітньо відомий, найбільший у Європі металургійний комбінат «ArcelormittalКривий Ріг».
Arcelormittal Кривий Ріг «АрселорМіттал Кривий Ріг» - найкрупніше підприємство гірничо-металургійного комплексу України. Підприємство унікальне за своїми маcштабами та можливостями, має повний металургійний цикл, до складу якого входять коксохімічне, гірничо-збагачувальне виробництва, шахтоуправління з підземного видобутку руди та металургійне виробництво, що складається з аглодоменного, сталеплавильного і прокатного департаментів
ОЗЕРА З ЧЕРВОНОЮ ВОДОЮ Існує п'ять червоних озер .Це вода, яку викачують з шахт. Вона збирається в таких накопичувачах, де відбувається перша стадія очищення води, а далі відправляється на доочистку, червоні дороги на фоні зеленої природи, кам'яне море, різнокольорові гори, надзвичайно глибокі провалля (300м глибини), найбільші ями в Європі - залізорудні кар'єри (3000,2650 на 410м)
ВІДВАЛИ Тут можна дізнатися про корисні копалини криворізьких рудників. Ну який український колекціонер каменю не знає ці ферум-магнієві пиропи і альмандини? Саме з криворізького заліза були зроблені нью-йоркські вежі-близнюки. А в часи Київської Русі, за князів Володимира і Ярослава, рами Золотих воріт покривали криворізьким аспідним сланцем. Шматочок Кривого Рогу є майже в кожному великому місті України. Підніжжя монумента Герцога Рішельє в Одесі викладено з криворізького аспідного сланцю.
ПРАЦЮЮЧИЙ КАР'ЄР Живим організмом став і сам кар'єр. З оглядового майданчика, яких тут кілька, він схожий на мурашину ферму, де все маленьке, але дуже заклопотане. Насправді ж довжина кар'єру становить 3 км, ширина – майже 2,7 км, а глибина за замкненим контуром – 360 метрів, із нагірною частиною – 425 м. Тут цілодобово працює велетенська техніка: понад 100-тонні БелАЗи, бурильні станки, бульдозери, яка пересувається горизонтами кар'єру. Загалом їх 28, із них зараз розробляються 19. Вантаж перевозить унікальна, бо власна, залізниця на електротязі, великі зрошувальні машини – гідромонітори – влаштовують місцевим схилам душ, щоб зменшити кількість пилу.
ЗАТОПЛЕНИЙ КАР'ЄР Не мають аналогів у світі, неземні техногенні ландшафти ,затоплені гранітні кар'єри з кришталево чистою джерельною водою нашому місті 22 мальовничих затоплених кар'єри, глибина яких досягає 70-80 метрів, а це більше, ніж озеро Світязь - найглибше озеро України; унікальна індустріальна спадщина, що включає найрізноманітніші об'єкти (понад 200)
Червоне озеро Червоне озеро - це великий техногенний ставок-накопичувач шахтних вод шахт "Артем-1" і "Гігант-Глибока", відкачаних з-під землі з глибини більше 1 км. Вода озера містить велику кількість брому, йоду, натрію, калію і магнію. Цілий рік озеро зберігає свій насичений червоно-рожевий колір.
ПІВДЕННИЙ ГІРНИЧО - ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ (КАР'ЄР) З оглядового майданчика відкривається приголомшливий вид на один з найбільших в Європі кар'єрів - головний кар'єр Південного гірничо-збагачувального комбінату. Його глибина становить понад 400 метрів, довжина 3000 метрів, а ширина - 2500 метрів. На сьогоднішній день тут ведеться видобуток залізної руди.
Карачунівські водоспади Водоспад Білі камені на порогах р. Інгулець також відомий як Карачунівський водоспад, оскільки утворений двома річковими рукавами, що стікають з греблі Карачунівського вд. хр. в Кривому Розі. Проте, за красою вони не поступаються природним: потоки води стікають величезними гранітними уступами екстрималам - пропонуємо пройтися по залізничному мосту, який височить над річкою Інгулець на 53 метри! Цей міст був побудований Миколою Белелюбським. З нього відкривається захоплюючі дух пейзажі на річку і водосховище.
ПРОВАЛЛЯ Специфічними індустріальними перлинами міста є: система унікальних провальних зон, що в таких масштабах не зустрічається більше ніде в Європі, відвали кар'єрів, що маючи висоту понад сотню метрів, являють собою аналоги гір з чудовими місячними краєвидами Криворізький Гранд-каньйон - унікальне штучне утворення, що створилось внаслідок своєрідного «затискання» все тими ж відвалами русла річки Інгулець
ШАХТИ З червня 2015 року стали реальними екскурсії до працюючих шахт зі спуском під землю! За європейськими мірками - це унікальна пропозиція, адже наприклад, в тій самій Німеччині, де залишилася жменька діючих вугільних шахт, є черга з бажаючих, що прагнуть відчути себе в ролі шахтаря. Однак там спуски туристів до земних надр здійснюються вкрай рідко - один-два рази на рік, черга до діючих шахт розтяглася на 2 роки. Підприємство «Криворізький залізорудний комбінат», у складі якого працюють 4 потужні шахти, може скоротити черги для європейців і задовольнити запити українських туристів.
Кочубеївський рудник Об'єкт індустріальної спадщини. Залізорудний кар'єр. Відпрацьований давно. Закладений в 1904 році і належав родині місцевих землегосподарів – панам Кочубеям. Видобувалася залізна руда з одного вузького пласту. Потужність покладу складала 1,5-3,0 м. Кар'єр був основою невеликого рудника. Кар'єр працював з перебоями і недовго. Упродовж 1904-1906 рр. було видобуто 39 тис. тон руди, а в 1913-1914 рр. – 11,5 тис. тон руди. Рудник не працює з 1915 року. Кар'єр має довжину 185 м, глибина 35 м. Має вузьку щелеподібну форму з крутими, місцями скельними і обривистими схилами. Поруч старовинний відвал, на днищі у відкритому вигляді високі підземні виробки та 5-ть штолень, западина на місці старої шахти.
квітковий годинник Приваблюють туристів також найбільший в Європі квітковий годинних, всередині якого знаходиться ЗД-відеогалерея краєзнавчого музею, можливість проїхатись на єдиному в Україні підземному швидкісному трамваї, що є гібридом трамваю та метрополітену, ну й власне сам факт того, що місто має довжину практично 126 км та є найдовшим містом Європи .
Наше місто поки є своєрідною Terra Inkognita для іноземців. Головне, на чому ми повинні робити акценти, що вигідно відрізняє нас від європейських країн – це те, що функціонують працюючі підприємства. Адже не дарма слоганом промислового туризму обрано «Діюча індустрія». Де в Європі можна побачити вибух на кар'єрі? подібності марсіанських пейзажів. Наша цінова політика вигідно відрізняє нас від наших європейських сусідів. Маючи такий потенціал потрібно консолідувати зусилля громадськості, міської влади та керівництва промислових підприємств і презентувати туристичне обличчя нашого міста Україні і світу.