Презентація "Інклюзивна освіта"

Про матеріал
презентація містить термінологічний словник "Інклюзмвна освіта"; сім основних принципів інклюзії, цінності інклюзивної освіти. В розробці надан матеріал, що повинен знати та вміти вихователь, працюючи в інклюзивній групі; які форми роботи та методи з дітьми з особливими потребами; надані поради вихователю інклюзивної групи. Також можна дізнатися про переваги інклюзивної освіти.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розробила: Вихователь ІІ категоріїДНЗ№2 «Казка» м. МЕЛІТОПОЛЯВолкова Т. А.Інклюзивна освіта. Путівник для вихователів

Номер слайду 2

«Дитина, розвиток якої ускладнений дефектом, не просто менш розвинена, ніж її однолітки, а розвинена інакше» Л. В. Виготський. Коли ми почнемо називати речі своїми іменами, коли ми визнаємо, що люди з особливими потребами найперше є людьми, то побачимо, що у них значно більше спільного з усіма, ніж відмінного

Номер слайду 3

Термінологічний словникІнклюзія-це політика й процес,який передбачає отриманнябільших можливостей в навчанні та соціальному житті для всіхдітей.Інклюзивна освіта–це система освітніх послуг,що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей наосвіту та права навчатися за місцем проживання,що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами,зокрема дитини з особливостями психофізичного розвитку,в умовах загальноосвітнього закладу.Інклюзивна підхід-створення таких умов,за яких усі діти мають однаковий доступ до освіти,у тому числі і діти з особливими освітніми потребами,які навчаються у загальноосвіт-ніх школах;водночас усі діти мають можливості отримати досвід,знання,які сприяють подоланню упереджень й дискримінації тасприяють формуванню позитивного ставлення до тих,хто «відріз-няється».Інтеграція-зусілля,спрямовані на введення дітей з особливими потребами у регулярний освтній простір.

Номер слайду 4

Цінності інклюзивної освіти Це визнання того,що всі діти можуть навчатися Це робота зі всіма дітьми,незалежно від їх віку, національності,мови,походження,особливостей розвитку. Це вдосконалення освітніх структур,систем і методик для забезпечення потреб всіх дітей. Це частина великої стратегії по створенню інклюзивного суспільства. Це динамічний процес,який знаходиться постійно в розвитку

Номер слайду 5

Кожна дитина здатна відчувати і думати. Цінність дитини не залежить від її здібностей та досягненьосновні принципиінклюзивної освіти. Усі діти потребують підтримки і дружби ровесників. Справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємин. Різноманітність посилює всі сторони життя дитини. Кожна дитина має право на спілкування і на те, щоб бути почутим

Номер слайду 6

Складові професіограми педагога, який працює з дітьми з особливими потребами. СОЦІАЛЬНЕ СПРЯМУВАННЯ: Емоційна стійкість. Відсутність стереотипів щодо дітей з особливими потребами. Відповідальне ставлення до своїх обов’язків. Соціальна активність. Доброта. Загальна гуманна культура. Педагогічний такт (гуманізм, справедливість) ­ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНЕ СПРЯМУВАННЯ: Знання загальної і корекційної педагогіки та психології, які стосуються психологічного розвитку особистостіЗнання індивідуально-психологічних особливостей дитини з різними проблемами в розвитку. Вміння працювати в команді, аналізувати, прогнозувати та планувати індивідуальну програму розвитку «особливої» дитини. Знання з основ анатомо-фізіологічного розвитку учнів, причин виникнення та проявів хвороб нервової системи. Бажання удосконалюватися у напрямку психологічних, дефектологічних знань, диференційованого методу викладання, адаптації та модифікаціє навчального матеріалуІндивідуальний підхід до навчально-виховної траєкторії розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Знання сутності, мети, завдань, форм та методів навчання і виховання дітей з особливими потребами

Номер слайду 7

Вихователі ДНЗ повинні знати. Підходи держави та суспільства до організації освіти дітей,які мають вади психофізичного розвитку. Основні поняття корекційної педагогіки та спеціальної технологіїОсобливості і закономірності розвитку різних категорій осіб з психофізичними вадами. Комплексне психолого-педагогічне вивчення дітей. Диференційовані та індивідуальні механізми і прийоми дошкільного корекційного навчання та виховання кожної категорії дітей. Зміст та методи роботи з родинами вихованців

Номер слайду 8

Вихователі повинні вміти. Здійснювати моніторингрозвитку дітей,що мають труднощі у засвоєнні знань,різних видів діяльності та адекватно оцінювати причини,якими спричинено ці труднощіБрати участь у здійснені правильного психолого-педагогічного супроводу дітей,що потребують корекції психофізичного розвитку. Своєчасно виявити відхилення у розвитку дошкільників та під керівництвом корекційного педагога. Здійснювати індивідуальний та диференційований підхід до вихованців з вадами психофізичного розвитку. Формувати готовність здорових дошкільників до позитивної спільної взаємодії з однолітками,що потребують корекції психофізичного розвитку. Проводити роботу з батьками щодо надання їм правильної інформації про осіб з порушенням психофізичного розвитку

Номер слайду 9

Методи роботи з дітьми,що мають особливі освітні потребибесідапереконання. Розгляд проблемних ситуацій. Сюжетно-рольові ігри. Перегляд спеціально відібраних відеосюжетів

Номер слайду 10

Поради вихователю. Навчитися толерантно ставитися до особливих дітей,але в ніякому разі не акцентувати увагу на дитині. Сприяти тому,щоб кожна дитина відчула себе прийнятою. Сприяти створенню у дитячому колективі атмосфери доброзичливості, справедливості й терпимості. Надавати індивідуальну підтримку,але при цьому не відокремлювати дітей з особливими потребами від основної групи дітей. Намагатися наблизити навчальні завдання до потреб і можливостей такої дитини. Співпрацювати з іншими педагогами- спеціалістами (логопедом,психологом, лікарем) та батьками в одній команді.

Номер слайду 11

Переваги інклюзивноЇ освіти. Для вихователів та фахівців: Вихователі інклюзивних груп краще розуміють індивідуальні особли-вості дітей. Вихователі оволодівают різноманітними педаго-гічними методиками,що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності. Педагоги починають сприй-мати дітей більш цілосно,а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей. Для батьків: Родини дітей з особли-вими освітніми потреба-ми можуть отримувати підтримку з боку інших батьків. Розуміння, у чому роз -виток їхніх дітей є типо-вим й у чому атиповим. Активна участь у проце-сі навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами. Батьки стають частиною спільноти ДНЗ.

Номер слайду 12

Переваги інклюзивноЇ освіти. Для здорових дітей: Діти вчаться природно сприймати та толерант-но ставитися до людсь-ких відмінностей. Діти демонструють відповідні моделі пове-дінки дітям з особливи-ми освітніми потребами і мотивують їх до розит-ку та цілеспрямованого використання нових знань та вмінь. Природне сприйняття і толерантне ставлення до людських відміннос- тей,розвиток чуйності, готовність до взаємо допомоги. Для дітей,які мають особливі освітні потреби: Поліпшується когнітивний,моторний, мовний,соціальний та емоційний розвиток дітей.Інклюзивні підходи допомагають долати страхи й упередження, сприяють дружбі, взаємоповазі та взаєморозумінню серед людей. У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими однолітками й участі у громадському житті. Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.

Номер слайду 13

Я знаю,люди,дуже важко всім,І серце так стискається до болю. Та дуже прошу,прошу не спішіть,Ви не спішіть жалітися до болю. Якщо ти зрячий і навколо світ- Веселка барвами сіяє,То дякуй Богу,бо незрячому в житті радості цієї вже немає…Якщо ногами босими і росу. Ти на світанку би могла ступити,То дякуй долі і згадай людей –Багато хто не можуть це зробити. Ви чуєте,як у гаю співає соловей Чи листям шелестить тополя, То ви щасливі,бо маєте ви слух, А багатьом це не дарує доля. То прошу: подивіться навкругиІ милосердні будьте до чужого болю,А нарікати не спішіть,і не спішіть жалітися на долю…

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Ширма Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мурзина Ира
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Жигалко Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
31 жовтня 2019
Переглядів
6406
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку