Мета уроку: сформувати в учнів знання про значення та роль води у живих системах, стандарти якості питної води, властивості води. Виховувати екологічну допитливість, потребу бережливого ставлення до водойм та економного використання води. Розвивати в учнів вміння аналізувати і узагальнювати поданий матеріал. Розвивати інтерес до вивчення предмету.
БІОЛОГІЧНІ ФУНКЦІЇ ВОДИФізико-хімічні властивості води. Роль у клітині1. Висока теплоємність, значна величина теплотиі пароутворення. Значення у процесах терморегуляції(підтримання певної температури тіла).2. Дипольний характер молекул, висока діелектрична проникність. Розчинник, транспортна рідина. Визначає обсяг і пружність клітин, осмотичні явища в них.3. Здатність змочувати речовини з полярними та іонними зв’язками і відштовхувати частки з неполярними зв’язками. Розчинник, транспортна рідина. Визначає обсяг і пружність клітин, осмотичні явища в них. Участь в утворенні клітинних структур.4. Синтетична або анаболічна. Субстрат у синтезі біологічних речовин.5. Гідролітична, або катаболічна. Субстрат при розриванні хімічних зв’язків у молекулах біологічних речовин.6. Електродонорна. Джерело електронів при трансформації енергії в хлоропластах рослин.7. Теплопровідність (передавання те-пла від однієї частини тіла до іншої). Запобігання перегрівання органу,який найбільш активно працює.8. Поверхневий натяг. По поверхні водойм можуть рухатисьтварини (клоп-водомірка).
Робота вод. Поверхневі води – тимчасові (що утворюються після сильних дощів або танення снігу) і постійні (річки) потоки – здійснюють велику роботу і змінюють поверхню. Руйнівна робота поверхневих вод полягає в розмиванні порід. Цей процес називають ерозією (від латинського ерозіо – роз’їдання).