Презентація з досвіду роботи з питаня інтеграції знань з математики та фізики з природничими наками для формування екологічної компетентності учнів. Сприяє вихованню у учнів почуття цікавості та любові до вивчення фізики та алгебри в 7 класі.
Уроки математики – це напружена, науково організована й результативна праця всіх учнів у співтворчості з учителем, яка розвиває творчі здібності учнів; сприяє здобуванню знань учнями самостійною роботою думки; стимулює роботу з додатковою літературою; розвиває аналітичне мислення, вміння робити узагальнення; формує в учнів навички самооцінки та самоконтролю своєї навчальної діяльності. Василь Сухомлинський у книзі « Сто порад учителю» писав: «Немає абстрактного учня. Мистецтво й майстерність навчання і виховання полягає в тому, щоб розкривати сили й можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці…». Завдання вчителя – допомогти учневі знайти себе в житті; пробудити чи розвинути в дитині те творче зернятко, яке є в кожному, бо закладене там природою. То ж виявлення розумової обдарованості (інтелектуальної чи творчої), спеціальних здібностей у дітей, їх розвиток і реалізація є однією з актуальних проблем на сучасному етапі розвитку педагогічної теорії та практики.
З точки зору компетентнісно зорієнтованого підходу до організації навчально-виховного процесу, зміст математичної освіти має бути спрямований на досягнення таких цілей: інтелектуальний розвиток учнів, формуваня видів мислення, характерних для математичної діяльності і необхідних людині для повноцінного життя у суспільстві;оволодіння прийомами математичної діяльності, які необхідні у вивченні суміжних предметів для продовження навчання та в практичній діяльності;формування уявлень про математику як форму опису і метод пізнанння дійсності;виховання учнів у процесі навчання математики; формування позитивного ставлення та інтересу до математики.
Формування екологічної компетентності є пріоритетним в процесі навчання та виховання учнів. Екологічна компетентність – це система знань і вмінь, які дозволяють особистості розуміти екологічні проблеми і знаходити шляхи їх вирішення, вміння пропагувати і втілювати в життя екологічні знання та самому дотримуватись екологічних норм поведінки чутливе сприйняття екологічних проблем в Україні та світі, а також, що це спосіб забезпечити нашу планету від подальшого руйнування. Розкриті можливості для формування в учнів відповідального ставлення до природи, власного здоров’я, нового світосприйняття та новий підхід до діяльності, що ґрунтується на формуванні ноосферо-гуманітарних та екологічних цінностей, підвищення рівня екологічної свідомості, розвитку пізнавальних інтересів учнів, розширення їх світогляду.
процедурна компетентність – уміння розв’язувати типові математичні та фізичні задачі.логічна компетентність – володіння дедуктивним методом доведення та спростування тверджень.технологічна компетентність – володіння сучасними математичними пакетами.дослідницька компетентність – володіння методами дослідження практичних та прикладних задач математичними методами. Математичні та фізичні компетентності
це в основному урок систематизації та узагальнення знань, умінь і навичок учнів, його структурою є: повідомлення теми, цілей та завдань уроку; мотивація навчальної діяльності учнів; актуалізація та корекція опорних знань; повторення й аналіз основних фактів, подій, явищ; творче перенесення знань і навичок учнів у нові ситуації; узагальнення та систематизація знань учнів, основних ідей та наукових теорій, предметів, що є складовими інтегрованого уроку. Завдання вчителя полягає в тому, щоб встановлювати міжпредметні зв'язки для розробки інтегрованих уроків та їх проведення. Визначення теми уроку, обговорення його змісту й методики проведення, складання плану вимагають творчого підходу та комбінованого погляду на тему. Інтегровані уроки цілеспрямовані й певною мірою знімають кордони предметного викладання, допомагають учням емоційно й системно сприймати запропонований матеріал, реалізують принципи єдності навчання і виховання, наочності, доступності, самостійності, активності – учні вчаться співпрацювати.Інтегрований урок —
Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань. Вид уроку: Урок-практикум із застосуванням інтерактивних прийомів навчання. Мета: Навчальна: Узагальнити та систематизувати базові знання учнів по математиці з теми “ Функція. Лінійна функція. Її графік і властивості” та фізики з теми "Взаємодія тіл. Сила", формувати навички читання та побудови графіків лінійної функції, та застосовувати здобуті знання при розв′язуванні задач з фізики. Розвиваюча: Розвивати навчальні інтереси, здібності на основі розумових дій; формувати навички аналізу, систематизації, узагальнення., розвивати вміння ров”язувати задачі природничого змісту Виховна: Виховувати активну позицію в навчанні і житті; сприяти розвитку гідного громадянина нашої Держави здатного висловлювати власну думку та формувати стратегію дій; виховувати почуття гідності та бережливості до навколишнього середовища; формувати навички спільної діяльності. Інтегрований урок з алгебри та фізики “Лінійна функція, графік” . 7 клас
Фізик: Відомий італійський вчений Галілей говорив: «Філософія написана в тій величній книзі, яка завжди відкрита в нас перед очима (я маю на увазі Всесвіт), але яку неможливо зрозуміти, якщо заздалегідь не вивчити її мову». Математик: Її мова – це мова математики. Математика здавна має репутацію найточнішої галузі знань і є надійним знаряддям розкриття таємниць природи Постановка цілей уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Актуалізація опорних знань. Сформулюйте означення функції;Що таке аргумент функції? Що таке область значення функції?Дати означення області визначення функції;Дати означення лінійної функції, прямої пропорційності;Що таке графік функції?Що є графіком лінійної функції?Способи завдання функції;
Сила тертя Визначити коефіцієнт тертя дерева по дереву , та побудуйте графік залежності Fтер від Р, та охарактеризуйте отриманий графік . Завдання 1. Зважити дерев′яний брусок з 1 тягарцем і виміряти силу тертя рухаючи брусок по дерев′яній поверхні Завдання 2. Брусок і два вантажі. Завдання 3. Брусок і три вантажі.