Презентація "Інтерактивне навчання"

Про матеріал
Матеріал містить інформацію про особливості застосування інтерактивних методів навчання під нач навчального процесу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтерактивне навчання

Номер слайду 2

Інтерактивні технології- шлях до формування творчої особистості

Номер слайду 3

Інтерактивні методи дозволяють учителям: зробити навчання більш доступним і цікавим;моделювати різні соціальні ситуації;створити умови для розвитку в дітей здатності будувати конструктивні стосунки в групі, прагнути до діалогу, знаходити спільне розв’язання проблеми;навчити учнів формулювати власну думку, правильно її виражати, доводити свою точку зору, аргументувати й дискутувати;ефективно розвивати в учнів навички проектної діяльності, самостійної роботи, виконання творчих робіт;реалізувати ідею співробітництва тих, хто навчає, і тих, хто навчається;сприяє оздоровленню психологічного клімату на уроці, створенню доброзичливої атмосфери

Номер слайду 4

Моделі навчання:пасивна ;активна;інтерактивна

Номер слайду 5

пасивна

Номер слайду 6

активна

Номер слайду 7

інтерактивна

Номер слайду 8

Як подолати слабкі сторони інтерактивної моделі?поступово включати елементи; добре готуватися, підбирати матеріал; добре пояснити правила гри; створити атмосферу серйозного навчання, а не простої грипроаналізувати навчальну дисципліну(можливо ця технологія не дасть бажаних результатів);старанно планувати свою роботу, впроваджуючи інтерактивні технології

Номер слайду 9

Інтерактивні технології - це організація засвоєння знань і формування певних вмінь та навиків через сукупність особливим способом організованих навчально-пізнавальних дій, що полягають у активній взаємодії учнів між собою та побудові міжособистісного спілкування з метою досягнення запланованого результату.

Номер слайду 10

Інтерактивне навчання-це такий вид навчально-пізнавальної діяльності,який реалізується у формі діалогу, з неперервним коригуванням змісту навчання за результатами аналізу діяльності суб’єкта навчання

Номер слайду 11

“Піраміда навчання”

Номер слайду 12

«Те, що я чую, я забуваю.те, що я бачу, япам'ятаю. Те, що я роблю, я розумію». Конфуцій

Номер слайду 13

ПРИНЦИПИ ІНТЕРАКТИВНОГО навчання. Свобода і активність,Оригінальність і творчий підхід,Відкриття,Самостійність,Критичне мислення,Спілкування і спільна діяльність,Дії відповідно до ситуації, Життєві ситуації,Оцінка своєї роботи та роботи інших

Номер слайду 14

Класифікація інтерактивних технологій: Технології кооперативного навчання. Технології колективно-групового навчання. Технології ситуативного моделювання. Технології опрацювання дискусійних питань

Номер слайду 15

Чому навчає групова робота. Співпрацювати. Ставити запитання. Вирішувати проблеми. Домовлятися. Розподіляти й виконувати роліВідповідальностіЧути інших. Переконувати інших. Відповідати за себе

Номер слайду 16

Карусель Цей варіант кооперативного навчання найбільш ефективний для одночасного включення всіх учасників в активну роботу з партнерами зі спілкування для обговорення дискусійних питань. Ця технологія застосовується:для обговорення будь-якої гострої проблеми з діаметрально протилежних позицій;для збирання інформації з якої-небудь теми;для інтенсивної перевірки обсягу й глибини наявних знань (наприклад, термінів);для розвитку вмінь аргументувати власну позицію. Технології к. ООПЕРАТИВНОГО навчання

Номер слайду 17

Карусель. Як організувати роботу?Розставте стільці для учнів у два кола. Учні, що сидять у внутрішньому колі, розташовані спиною до центру, а в зовнішньому — обличчям. Таким чином, кожен сидить навпроти іншого. Внутрішнє коло нерухоме, а зовнішнє — рухливе: за сигналом ведучого всі його учасники пересуваються на один стілець вправо і опиняються перед новим партнером. Мета — пройти усе коло, виконуючи поставлене завдання. Учасники внутрішнього кола є прихильниками однієї точки зору, а зовнішнього — протилежної. Спочатку йде обмін точками зору у перших парах, подаються необхідні відомості (аргументи, оригінальний поворот проблеми тощо). Учні фіксують у себе в записничках усе, що подає протилежна сторона. За сигналом ведучого відбувається зміна партнерів, дискусія продовжується, однак учні намагаються підібрати нові контраргументи. До кінця кола учні, як правило, уже відточують свою систему аргументів, а також здобувають досвід спілкування з різними партнерами.

Номер слайду 18

акваріум Ще один варіант кооперативного навчання, що є формою діяльності учнів у малих групах, ефективний для розвитку навичок спілкування в малій групі, вдосконалення вміння дискутувати та аргументувати свою думку. Може бути запропонований тільки за умови, що учні вже мають добрі навички групової роботи.

Номер слайду 19

акваріум Учитель об'єднує учнів у групи по 4-6 осіб і пропонує їм ознайомитися із завданням. Одна з груп сідає в центр класу (або на початку середнього ряду в класі, де стоять парти). Це необхідно для того, щоб відокремити діючу групу від слухачів певною відстанню. Ця група отримує завдання для проведення групової дискусії, сформульоване приблизно так:прочитайте завдання вголос;обговоріть його в групі;за 3-5 хвилин дійдіть спільного рішення або підсумуйте дискусію. Поки діюча група займає місце в центрі, вчитель знайомить решту класу з завданням і нагадує правила дискусії у малих групах. Групі пропонується вголос протягом 3-5 хвилин обговорити можливі варіанти розв'язання проблемної ситуації. Учні, що знаходяться у зовнішньому колі, слухають, не втручаючись у хід обговорення.

Номер слайду 20

акваріум По закінченні відведеного для дискусії часу група повертається на свої місця, а вчитель ставить до класу такі запитання: Чи погоджуєтесь ви з думкою групи?Чи була ця думка достатньо аргументованою, доведеною?Який з аргументів ви вважаєте найбільш переконливим?На таку бесіду відводиться не більше 2-3 хв. Після цього місце в «Акваріумі» займає інша група й обговорює наступну ситуацію. Наприкінці вчитель повинен обговорити з учнями хід групової роботи, прокоментувати ступінь володіння навичками дискусії у малих групах і звернути увагу на необхідність та напрями подальшого вдосконалення таких навичок. У межах «акваріуму» можна підбити підсумки уроку або за браком часу обмежитись обговоренням роботи кожної групи.

Номер слайду 21

Робота в парах Це різновид роботи в малих групах. Ця форма роботи дозволить вам набути навичок співробітництва, оволодіти уміннями висловлюватись та активно слухати.

Номер слайду 22

Робота в парах Організовуйте свою роботу так: 1. Прочитайте надане завдання та інформацію до його виконання. 2. Визначте, хто буде говорити першим. 3. Висловіть свої думки, погляди на проблему по черзі. 4. Дійдіть спільної думки. 5. Визначте, хто буде очолювати результати роботи класу та підготуйтеся до нього.

Номер слайду 23

Робота в парах 1. Зверніть увагу на: - мову тіла: сідайте обличчям до того чи тієї, з ким говорите, нахиляйтеся вперед, встановіть контакт очима; - допомагайте партнерові чи партнерці говорити, використовуючи звуки та жести заохочення: кивок головою, доброзичливу посмішку та ін; - якщо необхідно, ставте уточнюючі запитання (запитання, які допомагають прояснити ситуацію, уточнити дещо з того, що вже відомо); - під час висловлювання говоріть чітко, по суті справи, наводячи приклади і пояснюючи свої думки. 2. Запам’ятайте, чого не слід робити під час активного слухання: - давати поради; - змінювати тему розмови; - давати оцінки особі, яка говорить; - перебивати; - розповідати про власний досвід.

Номер слайду 24

Робота в малих групах Використовують для розв'язання складних проблем, що потребують колективного розуму. Кожна група отримує конкретне завдання, подає результат своєї роботи. Роботу груп коментують з погляду її навчальних результатів

Номер слайду 25

Робота в малих групах Правила роботи в малих групах, які допоможуть організувати роботу: 1. швидко розподіліть ролі в групі: Спікер (керівник групи): - зачитує завдання групи; - організовує порядок виконання; - пропонує учасникам групи висловитись по черзі; - заохочує групу до роботи; - підводить підсумки роботи; - за згодою всієї групи визначає доповідача. Секретар: - веде коротко розбірливо записи результатів роботи своєї групи; - як член групи має бути готовим висловити думку групи при підведенні підсумків або допомогти доповідачеві. Спостерігач (тайм-кіпер): - слідкує за часом; - заохочує групу до роботи. Доповідач: - чітко висловлює думку групи; - доповідає про результати роботи групи.

Номер слайду 26

Робота в малих групах2. Починайте висловлюватись спочатку за бажанням, а потім по черзі. 3. Дотримуйтесь одного з правил активного слухання, головне не перебивайте один одного. 4. Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, що висловили цю ідею. 5. Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи. 6. Намагайтеся в групі дійти спільної думки, хоча в деяких випадках у групі може бути особлива думка і вона має право на існування

Номер слайду 27

Ротаційні трійки. Сприяє активному, грунтовному аналізу та обговоренню нового матеріалу з метою його осмислення, закріплення та засвоєння. Учнів об'єднують і розташовують їх по колу, дають однакове завдання. Після стислого обговорення трійки міняють

Номер слайду 28

Технології колективно-групового навчання Метод «Мікрофон»Дає кожному можливість сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію. Відповіді учнів не коментуються і не оцінюються

Номер слайду 29

Мозковий штурм. Ефективний метод колективного обговорення для пошуку рішень. Спонукає учасників виявляти свою уяву і творчість шляхом висловлення думок всіх учасників. Допомагає знаходити кілька рішень з певної проблеми

Номер слайду 30

Мозковий штурм Організовується за такими етапами: 1. Всі учасники “штурму” пропонують ідеї щодо розв’язання висунутої проблеми (ідеї можуть бути будь-якими, навіть фантастичними). 2. Учень або учениця записує на дошці всі ідеї, що пропонуються. 3. Коли група вважає кількість поданих ідей достатньою, їх подання припиняється. 4. Після того, як майже всі ідеї зібрані, вони групуються, аналізуються, розвиваються групою.

Номер слайду 31

Ажурна пилка. Дає змогу працювати разом, щоб вивчити значну кількість інформації за невеликий проміжок часу. Заохочує допомагати одне одному – вчитися навчаючи. Учні мають бути готовими працювати в різних групах

Номер слайду 32

Ажурна пилка. Як організувати роботу. Щоб підготувати учнів до уроку з великим обсягом ін­формації, підберіть матеріал, необхідний для уроку, і підготуй­те індивідуальний інформаційний пакет для кожного учня (ма­теріали підручника, додаткові матеріали — вирізки з газет, статті тощо). Підготуйте таблички з кольоровими позначками, щоб учні змогли визначити завдання для їхньої групи. Кожен учень входитиме у дві групи — «домашню» й «експертну». Спочатку об'єднайте учнів у «домашні» групи (1, 2, 3), а потім створіть «експертні» групи, використовуючи кольорові позначки, що їх учитель попередньо роздає учням. У кожній домашній групі всі її учасники повинні мати позначки різних кольорів, а у кожній експертній — однакові. Розпишіть учнів по «домашніх» групах від 3 до 5 чоло­вік, залежно від кількості учнів. Кожен учень має бути поінфор­мований, хто входить до його «домашньої» групи, тому що її чле­ни будуть збиратися пізніше. Дайте домашнім групам порцію інформації для засвоєння, кожній групі — свою. Завдання домаш­ніх груп — опрацювати надану інформацію та опанувати нею на рівні, достатньому для обміну цією інформацією з іншими.

Номер слайду 33

Ажурна пилка. Після завершення роботи домашніх груп запропонуйте учням розійтись по своїх «кольорових» групах, де вони стануть експертами з окремої теми (своєї частини інформації). Наприклад, зберіть усіх «червоних» біля дошки, а всіх «синіх» — у холі. В кожній групі має бути представник із кожної «домашньої» групи. Кожна експертна група повинна вислухати всіх представників домашніх груп і проаналізувати матеріал в цілому, провести його експертну оцінку за визначений час (для цього може знадобитися цілий урок, якщо матеріали складні або великі за обсягом). Після завершення роботи запропонуйте учням повернутися «додому». Кожен учень має поділитися інформацією, отриманою в експертній групі з членами своєї «домашньої» групи. Наприклад, всі учні під номером 1 повинні зустрітися перед класом. У «домашніх» групах має бути по одній особі з експертних груп. Учні мають намагатися донести інформацію якісної в повному обсязі членам своєї домашньої групи за визначений учителем час. Завданням домашніх груп у цьому випадку вже є остаточне узагальнення та корекція всієї інформації.

Номер слайду 34

Навчаючи - вчусь. Підвищує інтерес до навчання. Дає загальну картину понять і фактів. Які необхідно вивчити. Кожен учень може одночасно розмовляти тільки з однією особою. Протягом відведеного часу треба забезпечити спілкування учня з якомога більшою кількістю учасників для отримання якомога повнішої інформації

Номер слайду 35

Метод прес. Навчає учнів виробляти й формувати, висловлювати думки з дискусійного питання у виразній і стислій формі, переконувати інших. Етапи методу: Вислови свою думку. Поясни причину появи цієї думки. Наведіть приклади. Узагальніть свою думку

Номер слайду 36

Метод прес. Як організувати роботу. Роздайте матеріали, у яких зазначено чотири етапи методу ПРЕС. Висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваша точка зору(починаючи зі слів... я вважаю, що...)Поясніть причину появи цієї думки, тобто на чому ґрунтуються докази(починайте зі слів ...тому, що...)Наведіть приклади, додаткові аргументи на підтримку вашої позиції, назвіть факти, які демонструють ваші докази(... наприклад ...)Узагальніть свою думку(зробіть висновок, починаючи словами: отже,…таким чином...) Поясніть механізм етапів ПРЕС-методу і дайте відповідь на можливі запитання учнів. Наведіть приклад до кожного з етапів. Запропонуйте бажаючим спробувати застосувати цей метод до будь-якої проблеми на їхній вибір. Перевірте, чи розуміють учні механізм застосування методу. Етапи можна адаптувати, пропонуючи учням наводити кілька варіантів своїх думок або прикладів. Коли формула буде зрозуміла всім учням, запропонуйте їм спробувати самим. Застосовуйте метод «Прес» на всіх уроках, де потрібна аргументація учнями своєї думки

Номер слайду 37

Метод “Займи позицію” Допомагає проводити дискусію по спірній, суперечливій темі. Надає можливість висловитися кожному і кожній, продемонструвати різні думки по темі, обґрунтувати свою позицію або перейти на іншу позицію в будь-який час, якщо вас переконали, та назвати більш переконливі аргументи. Порядок проведення: учитель називає тему та пропонує вам висловити свою думку по досліджуваній темі; вам потрібно стати біля того плакату, який збігається з вашою точкою зору; підготуйтеся до обґрунтування своєї позиції, чому саме її ви обрали; якщо після обговорення дискусійного питання ви змінили точку зору, можете перейти до іншого плакату і пояснити причину свого переходу, а також назвати найбільш переконливу ідею або аргумент протилежної сторони.

Номер слайду 38

Ток-шоу. Метою такої форми роботи є отримання навичок публічного виступу. Учитель на цьому уроці є ведучим. На ток-шоу робота організовується так: 1. Оголошується тема дискусії. 2. Запрошуються висловитися із запропонованої теми “запрошені гості”. 3. Слово надається глядачам, які можуть виступити із своєю думкою протягом 1 хв. або поставити запитання “запрошеним”. 4. “Запрошені” мають відповідати лаконічно та відверто. 5. Ведучий також має право поставити своє запитання або перервати виступаючого за лімітом часу. Ця форма роботи допоможе вам навчитися брати участь у загальних дискусіях висловлювати та захищати власну позицію.

Номер слайду 39

Правила дискусії (культура ведення дискусії) Дискусія дає прекрасну нагоду виявити різні позиції з певної проблеми або з суперечливого питання. Для того щоб дискусія була відвертою, необхідно створити в класі атмосферу довіри та взаємоповаги. Тому бажано знати правила культури ведення дискусії: 1. Говоріть по черзі, а не всі одночасно. 2. Не перебивайте того або той, хто говорить. 3. Критикуйте ідеї, а не особу, що її висловила. 4. Поважайте всі висловлені думки. 5. Не смійтеся, коли хтось говорить, за винятком, якщо хтось жартує. 6. Не змінюйте тему дискусії. 7. Намагайтеся заохочувати до участі в дискусії інших.

Номер слайду 40

Технології ситуативного ( ігрового ) моделювання. Мета розігрування – визначити ставлення до конкретної життєвої ситуації, набути досвіду шляхом гри. Рольова гра імітує реальність призначення ролей, які вам дісталися, та надає можливість “діяти як насправді”. Ви можете розігрувати свої власні ситуації, в яких вже побували. Якщо ви берете участь у рольовій ситуації, ви повинні: чітко дотримуватися своєї ролі; намагатись слухати партнерів по грі та вчителя; не коментувати дії інших, знаходячись у ролі; намагатись поставитися до своєї ролі як до реальної життєвої ситуації, в яку ви потрапили; вийти з ролі по закінченню сценки; взяти участь в обговоренні розіграної ситуації та поділитися своїми відчуттями під час перебування в ролі.

Номер слайду 41

Рольова гра. Для визначення особистого ставлення до конкретної життєвої ситуаціїДля набуття досвіду поведінки в подібній ситуації методом гри, виконання ролі, близької до реальної життєвої ситуаціїДопомагає навчитися через досвід та почуття Імітує реальність шляхом «проживання ситуації у ролі», яка дісталася.

Номер слайду 42

Імітаційні ігри. Виконання певних простих відомих дій, які відтворюють, імітують будь – які явища навколишньої дійсностіРозвивають увагу та навички критичного мислення. Сприяють практичному застосуванню вміння розв'язувати проблеми

Номер слайду 43

Структура інтерактивного уроку складається з таких елементів. Мотивація. Оголошення теми та очікуваних навчальних результатів. Надання необхідної інформаціїІнтерактивна вправа – центральна частина заняття. Підбиття підсумків. Оцінювання результатів роботи

Номер слайду 44

Основні етапи процедури оцінювання. Визначення мети (очікуваних результатів уроку)Вибір показників (критеріїв) оцінювання результатів діяльностіВизначення мети оцінювання. Вибір шкали оцінювання уроку. Визначення шляху доведення до відома учнів очікувань вчителя

Номер слайду 45

Результати інтерактивного навчання

Номер слайду 46

Підсумок Безумовно, не всі вчителі «створені» для інтерактивного навчання. Проте використання його дає можливість фахово зростати, змінювати себе, навчатися разом з учнями. Уже після кількох уроків вчитель зможе відчути, як змінилося ставлення до нього учнів, а також сама атмосфера в класі — і це послужить додатковим стимулом до роботи з інтерактивними технологіями.

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
2262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку