Сутність порівняльно-аналітичного виду дослідження.

Про матеріал
Опис порівняльно-аналітичного анлізу у роботі викладачів-психологів. Позитивні та негативні сторони даного виду аналізу
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сутність порівняльно-аналітичного виду дослідження. Державний заклад вищої освіти Університет менеджменту освіти Національної академії педагогічних наук України. Кафедра загальної та практичної психологіїВиконала студенткаІ курсу. Групи ПМ_21_Г2 Лісіцька Маргарита Юріївна. Науковий керівник Гусєв Андрій Ігоревич

Номер слайду 2

Вступ. Порівня́льний метод — виявлення і пошук, визначення властивостей та характеристик на основі зібраних статистичних даних або емпіричних досліджень окремих об'єктів або явищ. Використовуються з метою встановлення логічних закономірностей які впливають на досліджувані об'єкти або явища, і пошуку переваг та вразливостей які можуть виявлятися під впливом факторів. Використовувався і використовується вченими, науковцями як елемент пізнання в предметних областях. Аналітика — основа інтелектуальної, логіко-мисленевої діяльності, спрямованої на рішення практичних завдань. У її основі лежить не стільки принцип констатації фактів, скільки принцип «випередження подій», що дозволяє організації або індивідові прогнозувати майбутній стан об'єкту аналізу. Ана́ліз порівня́льний — загальнонауковий метод пошуку і виявлення схожості/розбіжності однотипових властивостей (ознак, змін, тенденцій розвитку) досліджуваних об’єктів на основі зібраних статистичних даних або емпіричних досліджень.

Номер слайду 3

Суть та мета порівняльно-аналітичного виду дослідження. Будь-які дослідження передбачать використання наукових методів. Важливою стороною наукового методу, його невіддільною частиною для будь-якої науки є вимога об’єктивності, що виключає суб’єктивне тлумачення результатів. Не повинні прийматися на віру будь-які твердження, навіть якщо вони виходять від авторитетних учених. Метою порівняльно-аналітичного виду дослідження є визначення сутності порівняння та обґрунтування методологічних засад порівняльного аналізу в системі досліджень.

Номер слайду 4

Суть цього методу відносно проста: зіставлення окремих соціальних явищ і процесів з метою виявлення їх схожості та відмінностей. На основі виявленого подібності робиться гаданий або достатньо обґрунтований висновок, наприклад про їх соціальної однорідності, більш-менш аналогічному змісті, загальної спрямованості їх розвитку і т.д. У цьому випадку відомі дані про одного з порівнюваних явищ або процесів можуть бути використані для вивчення інших. Виявлені ж у ході порівняльного аналізу розходження досліджуваних явищ і процесів вказують на їх специфіку і, можливо, унікальність деяких з них.

Номер слайду 5

Принципи порівняльно-аналітичних досліджень. Цілеспрямованість — орієнтація порівняльно-аналітичної діяльності на досягнення конкретних цілей вирішуваних завдань (результатів в практичній діяльності). Системність — комплексне порівняльно-аналітичне дослідження вирішуваних проблем з урахуванням їх місця, ролі і взаємозв'язків в загальній структурі забезпечення діяльності організації. Актуальність — порівняльно-аналітична діяльність повинна витікати з потреб практики, мати високу міру важливості в даний момент, в цій ситуації, для вирішення конкретної проблеми. Окрім цього, дослідження можуть проводитися з питань не таким актуальним на даний момент часу, але що має перспективу розвитку, може ускладнити ситуацію в досліджуваній області. Сучасність — отримання і видача результатів порівняльно-аналітичній діяльності в необхідні терміни, в зручному виді і у формі, призначеній для безпосереднього використання адресатом.

Номер слайду 6

Ініціативність — виявлення і опис проблем, формулювання завдань і способів їх рішення. Вироблення не лише оцінних результатів, але і конструктивних пропозицій і рекомендацій. Достовірність — облік істинності початкових даних порівняльного аналізу, точності використовуваних кількісних даних, міри об'єктивності і обґрунтованості виводів, оцінок, пропозицій. Об'єктивність — відсутність тенденційності, неупереджене відношення аналітика до дослідження і його результатів. Повнота — використання усієї наявної інформації, що відноситься до вирішуваних завдань. При цьому передбачається висунення і перевірка усіх можливих варіантів розвитку подій, версій про суть і причини явища, що вивчається, визначення закономірностей його розвитку.

Номер слайду 7

Сфера застосування. Порівняльно-аналітичний вид застосовується для дослідження об’єктів і систем різної природи — органічних, соціальних, технічних, знакових тощо. Широко запитаний в економіці, літературознавстві, мовознавстві, політології, соціології, статистиці, біології, фізиці, математиці, криміналістиці; при здійсненні різних видів наукової та судової експертизи. Принципова умова застосування методу — наявність у досліджуваних обʼєктів бодай однієї спільної властивості, на тлі якої можливі розрізнення варіацій досліджуваних змінних.

Номер слайду 8

Види порівняльно-аналітичного методу дослідження. Виділяють два основні різновиди порівняльно-аналітичного методу:1) зʼясування істотних характеристик двох чи більше споріднених об'єктів шляхом порівняння їхніх однотипних властивостей;

Номер слайду 9

2) встановлення закономірностей розвитку того самого досліджуваного об'єкта через порівняння його станів і властивостей у різні періоди. Проведення порівняльного аналізу включає такі етапи:а) визначення об’єктів та одиниць аналізу (країн, соціальних груп, процесів, організмів, творів тощо);б) формулювання критеріїв порівняння;в) перевірка методологічної еквівалентності порівняння;г) оцінка параметрів обраних об’єктів;ґ) інтерпретація спільного та відмінного. Процедури порівняльного аналізу обумовлені завданнями конкретного дослідження. Залежно від того, як саме порівнюються об'єкти — у статиці чи динаміці, аналіз може здійснюватися просторово (синхронічний аналіз) та у часі (діахронічний аналіз). Аналітичною основою процедур порівняння є метод абстрагування, який дає змогу визначати спільні властивості, окремі класи та можливі зв’язки; а також гіпотетико-дедуктивні, інтерпретативні методи, логіко-методологічні процедури екстраполяції, ідеалізації тощо. Аналіз порівняльний є дієвим інструментом верифікації гіпотез та побудови теорій, оскільки дає змогу відрізнити загальні характеристики та фактори від унікальних.

Номер слайду 10

Основні функції порівняльно-аналітичного дослідження. Науково-пізнавальна – гарантування теоретико-методологічної цілісності дослідження. Науково-організаційна – забезпечення ефективності співпраці учасників дослідження галузі, розподіл роботи між ними задля наукового та науково-практичного результату. Теоретична. Описова.Інформаційна. Критична. Прогностична.

Номер слайду 11

Процедура порівняння має такі етапи:визначення об’єктів та одиниць аналізу (країн, соціальних груп, процесів тощо);формулювання критеріїв порівняння;перевірка методологічної еквівалентності порівняння;оцінка цільових параметрів обраних об’єктів;інтерпретація спільного та відмінного.

Номер слайду 12

Етапи порівняльно-аналітичного дослідження. Важливими етапами порівняльного аналізу є обробка отриманих даних, їх систематизація та наукове тлумачення, яке включає в себе "одночасно аналіз і синтез, пошуки емпіричних доказів і формулювання понять", інші логічні операції. У будь-якому випадку треба показати обгрунтованість виявлених в порівняльному аналізі явищ і процесів їх подібностей і відмінностей, розкрити їх соціальну природу, безпосередні причини їх появи, а також їх соціальне значення. У цьому випадку на основі порівняльного аналізу можуть бути сформульовані корисні практичні висновки.

Номер слайду 13

Висновок. Порівняльно-аналітичний вид дослідження може відігравати істотну роль у прогнозуванні суспільних процесів. Найбільш простий спосіб прогнозування - пряме зіставлення даних про розвиток досліджуваних процесів в різних країнах. Стверджується (і не без підстав), що прогноз, побудований на основі порівняльно-аналітичних даних, має гарну надійність, "особливо у випадках короткострокових прогнозів", і "залишається одним з найбільш багатообіцяючих підходів у соціології майбутнього"

Номер слайду 14

Список використаних джерел. Доган М., Пелассі Д. Указ. соч. С. 219. Савельєв Ю. Сучасний стан порівняльних соціальних досліджень // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. 2014. №. 1. С. 218–221. Чепак В. В., Савельєв Ю. Б. Аналіз порівняльний // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Аналіз порівняльний http://pgp-journal.kiev.ua/archive/2021/4/33.pdfhttps://stud.com.ua/48800/filosofiya/metod_porivnyalnogo_analizu 

Номер слайду 15

Дякую за увагу!

pptx
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
5473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку