В даній презентації подані методичні матеріали із застосуванння інтерактивних методів навчанння на уроках історії.
Дана робота допоможе вчителю історії активізувати роботу учнів на уроках історії, методично правильно, цікаво, доконало розробити урок історії, скласти методичний звіт з проведеної роботи.
“Єдиний шлях до знань – це діяльність” Б.Шоу Головна мета активізації - формування активності учнів, підвищення якості навчально-виховного процесу. У структурі активності виділяються наступні компоненти: · Готовність виконувати навчальні завдання; · Прагнення до самостійної діяльності; · Свідомість виконання завдань; · Систематичність навчання; · Прагнення підвищити свій особистий рівень
Рівні пізнавальної активності учнів: 1) відтворювальна активність: характеризується прагненням учня зрозуміти, запам'ятати і відтворити знання; 2) інтерпритуюча активність: характеризується прагненням учня досліджувати, пізнати зв'язки між різними історичними процесами та явищами; 3) креативна активність: характеризується вміннями учня не тільки глибоко дослідити, але й знайти нові шляхи вирішення Методи активізації пізнавальної діяльності допоможуть вирішити комплекс проблем: усі учні класу включаються в роботу; опрацьовується, узагальнюється й повторюється велика кількість навчального матеріалу; кожен учень має можливість висловити власну думку; учні навчаються грамотно аргументувати свою точку зору й знаходити альтернативні рішення; формуються доброзичливі стосунки в учнівському колективі.
Класифікація застосування методів активізації пізнавальної та креативної діяльності учнів на уроках історії Імітаційні методи Неімітаційні методи Ігрові Неігрові Бесіда «Асоціативний кущ» Метод інсценування Метод аналізу конкретної ситуації Прес-конференція «Мікрофон» Ділові ігри «Мозкова атака» Дискусія «Мозаїка» Метод круглого столу Урок із заздалегідь запланованими помилками Робота в парах Інтелектуальна розминка Робота в групах
Імітаційні ігрові методи Ключ до успіху: “Перетворіть гру на навчальний досвід і преконаєте учнів, що навчання – це здебільшого приємність” Метод інсценування певної історичної ситуації Тема: “Національно-визвольна війна під проводом Б.Хмельницького” - Уявіть, що ви проживаєте в середині 17 ст. Ваші дії та погляди на Національно-визвольну війну під проводом Б.Хмельницького на місці: Польської шляхти? Міщан? Козаків? Селян? Православного духівництва? Греко-католицького духівництва?
Імітаційні неігрові методи навчання: Аналіз конкретної ситуації (проблемне викладання історії): Метод “Мозковий штурм” доцільний для учнів 7-9 класів. Передбачає чітко сформоване питання. Колективне обговорення та критична оцінка запропонованих версій. Метод “Круглий стіл” Передбачає проведення не стандартного уроку, вчитель ставить проблемне запитання до класу, учні обмірковують і наводять свої думки, щодо вирішення даного питання Різновиди методу аналізу конкретної ситуації: 1) розв'язання ситуаційних задач – метод аналізу; 2) розбір інцидентів (явищ) – метод інцидентів; 3)розбір конфліктів – метод конфліктів; 4)метод «лабіринту дій»; 5) метод послідовних ситуацій.
Неімітаційні методи навчання: Робота в парах – метод, який можна використати на будь яких етапах уроку і для досягнення дидактичної мети (засвоєння, закріплення, перевірка знань, умінь, навичок з певної теми) Робота в групах – метод який дає можливість учням подумати, обміркувати свою точку зору, обмінятися ідеями з товаришами, а потім висловити узагальнену групою учнів думку перед класом. “Мікрофон” – учитель пропонує учням проблемне запитання і кожен по черзі через уявний мікрофон висловлює власну думку, щодо даного питання. “Незакінчені речення” – метод доцільний для учнів 5-6 класів. Вчитель визначає тему для обговорення, починає речення, а учні по черзі їх завершують. Урок – дискусія, “урок –суд” - даний метод можна використовувати після опрацювання певної теми, для узагальнення вивченого матеріалу.