Презентація "Інтерактивні технології навчання біології"

Про матеріал
Інтерактивні технології базуються на постійній активності взаємодії всіх учасників навчального процесу. Це спів навчання, взаємо навчання, тісна взаємодія в міні-колективі (групи, ланці, команді), коли і учні, і вчитель є рівноправними суб’єктами навчання
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтерактивні технології навчання біології З досвіду роботи вчителя біології АВРАМЕНКО СВІТЛАНИ ВАСИЛІВНИ м.Запоріжжя 2020 рік

Номер слайду 2

Інтерактивні технології навчання Інтерактивні технології базуються на постійній активності взаємодії всіх учасників навчального процесу. Це спів навчання, взаємо навчання, тісна взаємодія в міні-колективі (групи, ланці, команді), коли і учні, і вчитель є рівноправними суб’єктами навчання

Номер слайду 3

Основні дидактичні переваги використання інформаційних технологій у навчанні біології Основні дидактичні переваги використання інформаційних технологій у навчанні біології Залучення учнів до активної навчально-пізнавальної діяльності завдяки новизні і нетрадиційності викладання матеріалу Підвищення інтересу і загальної мотивації до навчання (нові форми роботи, прилучення до досягнень науково-технічного прогресу) Формування вмінь самостійно здобувати якісні знання ( використання ППЗНП, пошук інформації в мережі Інтернет) Формування практичних вмінь і навичок у віртуальному просторі (виконання віртуальних лабораторних, практичних робіт, експериментів) Забезпечення об’єктивності контролю та перевірки знань (здійснення проміжного, тематичного контролю знань, розв’язування тренувальних тестів) Розвиток абстрактного мислення (заміна конкретних біологічних об’єктів на схематичні чи символічні зображення) Розвиток творчого мислення (експериментування, встановлення причинно- наслідкових зв’язків тощо) Індивідуалізація навчання шляхом вибору темпу і змісту завдання, відповідно до здібностей і нахилів

Номер слайду 4

Сутність і види інтерактивних методів навчання Методи інтерактивного навчання можна поділити на дві великі групи: групові та фронтальні. Перші передбачають взаємодію учасників малих груп (на практиці від 2 до 6-ти осіб), другі – спільну роботу та взаємонавчання всього класу. Час обговорення в малих групах – 3-5 хвилин, виступ – 3 хвилини, виступ при фронтальній роботі – 1 хвилина.

Номер слайду 5

Інтерактивні технології навчання Технології колективно- групового навчання Технології кооперативного навчання Технологія опрацювання дискусійних питань

Номер слайду 6

Технології колективно-групового навчання Технології колективно -групового навчання Мозковий штурм. Мікрофон Рішення ситуаційних задач Мозаїка Виконання проектів

Номер слайду 7

Технології кооперативного навчання Карусель Діалог

Номер слайду 8

Активні методи навчання Активне навчання використовує систему методів і прийомів, спрямовану головним чином не на повідомлення готових знань, їх запам’ятовування, а на організацію учнів для самостійного здобування знань, засвоєння умінь і навичок у процесі пізнавальної та практичної діяльності.

Номер слайду 9

Бліц-інтерв`ю Цей вид роботи використовується для перевірки знань, які отримані на попередніх уроках. Під час виконання цієї вправи школярі навчаються із фактів виділяти головні думки, на основі яких і будують запитання, що вимагають відповіді двома-трьома словами. Для проведення „інтерв’ю” колектив поділяється на „експертів” та „журналістів”. „Експерти” займають місце в центрі, „журналісти” по черзі ставлять запитання.

Номер слайду 10

Головоломка «Скласти слова» Складіть назви шести сенсорних систем, що забезпечують людині підтримання вертикального положення тіл в просторі та частина з яких пов’язана з рецепторами шкіри й м’язів.   Н Х Ю С А К М Б Т Л Ь Д И О Р В Г У І

Номер слайду 11

Усі учні слухають інформацію вчителя. Перша команда вибирає ознаки, характерні для ряду Хвостаті Земноводні, а інша - для ряду Безхвості земноводні. Відповіді записуються у формі цифрового шифру. Якщо учень припускається хоча б однієї помилки, він “убитий” і не приносить команді балів. Кожен учень, який правильно відповість на всі запитання, приносить команді додаткові бали. 1.Передні та задні кінцівки розвинені однаково. 2.Тіло коротке. 3.Задні кінцівки розвинені набагато краще за передні. 4.Хвостовий відділ добре виражений. 5.Хвостовий відділ хребта перетворений на єдину хвостову кістку. 6.Серед представників ряду трапляється яйце живородіння. 7.Найбільш високоорганізовані земноводні, поширені на всіх континентах (за винятком Антарктиди). 8.Деякі земноводні цього ряду не завершують метаморфоз і набувають здатності до розмноження на личинковій стадії. 9.Лише на період розмноження переходять до водойм. 10.Видовжене тіло. 11.Квакша, піпа, філомедуза, ропуха, належать до ряду ...... 12. Саламандра, тритон, сирени, протей належать до ряду ...... Відповіді. Ознаки хвостатих земноводних: 1,4, 6, 8, 10, 12. Ознаки безхвостих земноводних: 2, 3,5,7,9,11 Вправа ”Біологічний бій”

Номер слайду 12

“Біологічний марафон” 1.Хто може піднімати вагу, що втричі перевищує масу власного тіла? (Мурашка) 2.Який із представників Членистоногі змінює свій покрив? (Рак) 3.Велика кількість представників якого ряду не їсть у продовж усього життя? (Метелики) 4.Збудник небезпечних захворювань: тиф, піроплазмоза, енцефаліт. (Кліщ) 5.Скільки пар ходильних ніг має рак? (5) 6.Як називається американський вид павука, в якого самка після запліднення з’їдає самця? (Чорна вдова) 7.Який жук на території України найбільший? (Жук-олень) 8.Хто швидше махає крилами – джміль чи комар? (Комар) 9.В якій частині тіла рака розміщені протоки видільних залоз? (На голові) 10.Якого кольору кров у павука? (Безбарвна) 11.Чи розрізняють комахи кольори? (Так) 12.Скільки рухів крилами робить муха за 1хв? (330)  

Номер слайду 13

Впізнати комаху за описом. 1.Дуже полюбляю рослини з родини Капустяні, від їх запаху просто втрачаю розум. 2.За це мене не любить людина. 3.Усе намагається знищити кладки яєць та моїх личинок – гусениць. (Капустяна білянка) 1.Я – красень! Та ще й лікарський. У давнину з мене готували чудовий сечогінний засіб. 2.У ті добрі старі часи мене часто можна було бачити в цирку: ще б пак, адже я найкмітливіший і чудово піддаюсь дресируванню. 3.Навіть якщо ви не запросите мене на обід – я не забарюся з’явитись, мені досить трішки хлібних крихт або погано вимитих тарілок, на лихий кінець обійдуся і папером. (Тарган) 1.Я живу 3-4 роки. 2.Я найсильніша тварина на Землі! 3.От тільки крила в мене не збереглися, та то не біда, вони мені лише заважали б трудитися. (Мурашка) Вправа “Хто я?”

Номер слайду 14

«Вірю - не вірю» тіло дощового черв’яка складається із сегментів; дощовий черв’як веде активний спосіб життя( рухається, живиться тощо); поясок у дощового черв’яка слугує для розмноження; дощовий черв’як належить до класу Малощетинкові черви; дощовий черв’як є представником кільчастих червів; у кільчастих червів немає порожнини тіла.

Номер слайду 15

Головоломка-пословица Найдите начало и ключ к головоломке-пословице. Прочитайте пословицу и объясните ее смысл. Дерево погубить — в пять минут, а вырастить его — годы пройдут.

Номер слайду 16

Висновок Застосування активних та інтерактивних технологій навчання сприяє розвитку навичок критичного мислення та пізнавальних інтересів учнів. На уроках, де використовуються ці технології, діти почувають себе впевнено, вільно висловлюють свої думки і спокійно сприймають зауваження, адже вони є активними учасниками навчального процесу. В атмосфері довіри та взаємодопомоги легко робити відкриття, усвідомлювати важливість здобутих знань.

ppt
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку