“ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАННІ ТА ВИКЛАДАННІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ ” Підготувала: вчитель української мови та літератури Василець О.С.
Номер слайду 2
Дитина – це сонце, навколо якого мають обертатися всі засоби навчання. Учитель повинен створювати лиш атмосферу,в якій дитина має можливість висловлюватись. Амонашвілі
Номер слайду 3
Актуальність дослідження: Відповідно до вимог Державного стандарту загальної середньої освіти однією з найважливіших проблем викладання української мови та літератури є розвиток мовної, мовленнєвої компетентностей. Учитель повинен постійно удосконалювати процес навчання, що дозволяє дітям ефективно і якісно засвоювати програмний матеріал. Тому, я вважаю, доцільно використовувати інтерактивні технології.
Номер слайду 4
Мета дослідження: Дослідити,уточнити й обгрунтувати особливості застосування інтерактивних технологій навчання на уроках української мови та літератури
Номер слайду 5
Гіпотеза дослідження: Передбачається,що навчання за допомогою використання сучасних інтерактивних технологій сприятиме розвитку учнів.
Номер слайду 6
Основні завдання: 1. Характеристика теоретичного матеріалу досліджуваної теми. 2. Методичні рекомендації для ефективної організації навчального процесу з української мови та літератури засобами інтерактивних технологій. 3. Проаналізувати психолого-педагогічну літературу з проблеми дослідження. 4. Перевірити ефективність умов використання сучасних інтерактивних технологій у навчальному процесі як засобу розвитку учнів.
Номер слайду 7
Об’єкт дослідження: Інтерактивні технології навчання на уроках української мови та літератури.
Номер слайду 8
Предмет дослідження: Використання сучасних інтерактивних технологій як засобу розвитку пізнавального інтересу учнів до вивчення української мови та літератури.
Номер слайду 9
Методи дослідження: Теоретичні:: Емпіричні: -критичний аналіз; -узагальнення; -систематизація досліджуваної проблеми на основі осмислення першоджерел -спостереження, анкетування,опитування, тестування,бесіди,аналіз ефективності результатів діяльності.
За допомогою інтерактивних технологій діти вчаться: Cлухати іншу людину Доводити свою точку зору Розвивати навички самостійної роботи Формувати власну думку Аргументувати і дискутувати
Номер слайду 12
Інтерактивний прийом «Мікрофон». Учитель: Уявіть, що я журналіст і мені необхідно взяти інтерв’ю з теми, що сьогодні вивчали. Говорити ви будете в мікрофон. Не коментуйте відповідей інших, не перебивайте, не викрикуйте з місця. Починайте з речення…
Номер слайду 13
Технології опрацювання дискусійних питань -“Метод “Прес”; - “Займи позицію”; - “Зміни позицію”; - “Дискусія”.
Номер слайду 14
Нестандартні форми уроків: - урок – гра - урок – казка - урок-подорож - урок – КВК
Номер слайду 15
Висновок Інтерактивне навчання-це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності,яка має конкретну,передбачувану мету-створити комфортні умови навчання,за яких кожен учень відчуває свою успішність,інтелектуальну спроможність.
Номер слайду 16
Список використаних джерел: 1.Гін А. Прийоми педагогічної техніки. – Луганськ, 2004. Голодюк Л. Як навчити учнів спілкуватися на уроці // Рідна школа. – 2001. - №9. 2.Гузеев В.В. Образовательная технология: от приема до философии. – М.: Сентябрь, 1996. 3.Дьяченко В.К. Сотрудничество в обучении: О коллективном способе учебной работы. – М.: Просвещение, 1991. 4.Интерактивное обучение: новые подходы // Відкритий урок. – 2002. –№5-6. Ігри дорослих. Інтерактивні методи навчання / Упоряд. Л.Галіцина. – К.: Ред. загальнопед. газ., 2005. 5.Інтерактивні методи навчання у підготовці спеціалістів для банківської системи України: Зб. наук. праць. – Суми – Харків, 2001. 6.Інтерактивні технології навчання: теорія, досвід: Методичний посібник. / Авт.-уклад. О. Пометун, Л. Пироженко. – 2007.