підготовлено вчителем англійської мови ЗОШ І-ІІІ ступенів №10 з профільним навчанням Єфіменко Т. В. « Інтерактивні технології як засоби формування критичного мислення на уроках іноземної мови»«Школа – це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє» А. Барбюс
Особистість - цілісна особистість, усебічно розвинена, здатна до критичного мислення Патріот - патріот з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення Інноватор - здатний змінювати навколишній світ, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, вчитися впродовж життя. ВИПУСКНИК НОВОЇ ШКОЛИ ВИПУСКНИКИ НОВОЇ ШКОЛИ - ОСВІЧЕНІ УКРАЇНЦІ, ВСЕБІЧНО РОЗВИНЕНІ, ВІДПОВІДАЛЬНІ ГРОМАДЯНИ І ПАТРІОТИ, ЗДАТНІ ДО ІННОВАЦІЙ
“Компетентність – динамічна комбінація знань, способів мислення, поглядів, цінностей, навичок, умінь, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно проводити професійну та/або подальшу навчальну діяльність”. Ключові компетентності – ті, яких кожен потребує для особистої реалізації, розвитку, активної громадянської позиції, соціальної інклюзії та працевлаштування і які здатні забезпечити життєвий успіх молоді у суспільстві знань. Компетентність
Мета сучасного процесу навчання іноземних мов: інтенсивний розвиток комунікативної компетенції кожного учня засобами найбільш ефективних сучасних педагогічних технологій. Ключова компетентність«Спілкування іноземними мовами» «Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів. Уміння посередницької діяльності та міжкультурного спілкування»
Технологія інтерактивного навчання. Технологія інтерактивного навчання – це навчання, у якому кожен, хто навчається, є учасником, який щось здійснює, говорить, управляє, моделює, пише, малює тощо, тобто бере активну участь у тому, що відбувається. Технологія інтерактивного навчання - комунікативна технологія
Інтерактивне навчання - це : − постійна, активна взаємодія вчителя та учнів;− вирішення загальних, але значущих для кожного учасника завдань, проблем; − рівноправність учителя й учнів як суб'єктів навчального процесу. − моделювання життєвих ситуацій; − вирішення творчих завдань; − використання розминок; − використання рольових ігор; − вироблення життєвих цінностей; − створення атмосфери співпраці, взаємодії; − розвиток комунікативних якостей і здібностей.
Класифікація інтерактивних технологійІнтерактивні технологіїКооперативногонавчання. Колективно-груповогонавчання. Ситуативногомоделювання. Опрацюваннядискусійнихпитань. ПроектнітехнологіїРобота в парах. В малих групах«Синтез думок»«Карусель»«Акваріум»«Мікрофон»«Мозковий штурм»«Закінчи речення»«Решето»«Навчаючи учусь»Ігрові технології«Прес»«Займи позицію»«Зміни позицію»«Нескінченний ланцюжок»«TV ток-шоу»«Дебати»ДослідницькіПошуковіТворчіПрикладніРольовіІнформаційні
{E8 B1032 C-EA38-4 F05-BA0 D-38 AFFFC7 BED3}Етапи уроку. МетаІнтерактивні технології Початок уроку а/ мотивація б/оголошення теми та метизвернення уваги учнів на проблему та стимулювання інтересу до теми усвідомлення учнями своєї діяльності на уроці“Мозковий штурм”“Мікрофон”незакінчене речення створення асоціаційза допомогою проблемних питань чи малюнків визначення теми уроку обговорення з учнями плану уроку Основна частина а/ подання навчального матеріалу б/закріплення навчального матеріалуусвідомлення учнями зв’язку між вивченим та новим матеріалом формування в учнів вміння застосувати навчальний матеріал на практиціробота з підручником та робочим зошитомробота зі словниками, журналами, художньою літературою вивчення лексичних і граматичних одиницьвикористання наочності (таблиць, ілюстрацій, плакатів, карт, презентацій)“Коло ідей”“Крісло автора”проведення рольових ігор ведення діалогу, бесіди, диспуту (парна та групова робота) Заключна частина а/ рефлексія результатів б/ підведення підсумків усвідомлення отриманих результатів узагальнення отриманих знаньнаписання творчих робітзахист проектних робіт (парних та групових)“М’яч мудрості”“Соняшник”,“Відкритий мікрофон”аналіз своїх досягненьпошук причин труднощів
І. Початок уроку б) Оголошення теми та мети. Guess the theme of the lesson by a) а poem When you are sad I will dry your tears. When you are scared I will ease your fears. When you are worried I will give you hope. If you want to give up I’ll help you cope. When you’re lost and can’t see the light. I’ll be your beacon shining so bright. This is my oath that I pledge to the end. Why you may ask?P-s. Because you are my friend!!! b) listening to the text «A Laconic Answer» ( «Conditional Sentences»)Інтерактивні технології на уроках англійської мови
c) an epigraph «The wise man should consider that health is the greatest of human blessings. Let food be your medicine» Hippocrates«Art washes away from the soul the dust of everyday life» Pablo Picasso«You don’t choose your family. They are God’s gift to you, as you are to them» Desmond Tutud) some pictures (малюнки за темою (виноходи, винахідники)
II. Основна частина урока. Подання та закріплення навчального матеріалу. Метод "Brain Storming" (Mозковий штурм) “Travelling”Answer the questions:1 Why do people travel?2 What is the most comfortable way of travelling?3 What is the fastest way of travelling?4 What are the pros and cons of travelling?5 Do you like travelling?
Метод "Знаємо / хочемо дізнатися / дізналися"“Travelling around London” We know We want to know Now I know You should travel What is special about What is special about around London by double-deckers double-deckers double-deckers underground (tube) underground (tube) underground (tube)
Метод “ Story in a nutshell”a) Continue the list of nouns to represent the sequence of events in the tale. Children, a garden, flowers, fruit-trees, birds, the Giant, a wall, a notice-board, a road, the Snow, the Frost, the Hail, a song, a boy, children.b) Continue the list of verbs to represent the sequence of events in the tale. Used to go and play, came back, cried, ran away, built, tried to play, put out, slipped back, covered up, roared, rattled, heard, saw, climbed up, destroyed, kissed, played.
Метод “Learn and Teach” або “Jigsaw” (метод “Навчаючи – учусь”) “Jigsaw Reading”Work in two pairs. Read one of the texts from a guidebook and take notes to answer the questions. Then share the information with another group.1. What is special abot this means of transport in London?2. Where can you buy a ticket?3. What surprised you most about this means of travelling?“ London buses are called...” “ You can get to most places in London very quickly by...”
Метод “ПРЕС” 4 пари працюють одночасно. Перед кожною стоїть завдання відповідати на поставлене завдання виключно за подання кліше:1 пара “ I think that...”2 пара “...because...”3 пара “ For example, ...”4 пара “ So, ...”“ I think that I’m proud to be Ukrainian ...”“...because our country has got a lot of traditions.”“For example, we can enjoy celebrating such holidays as Christmas, Easter, Independence Day.”“So, we live in a great country”
I’m proud to be Ukrainian because…a) I was born here.b) our country has got beautiful nature, wonderful steppes, rivers and lakes.c) very kind, friendly, generous and hard-working people live here.d) Ukraine has got interesting customs and traditions.e) there is one of the oldest cities in Europe here. It’s Kyiv.f) our country is an independent state.g) all my relatives live here.h) Ukraine is my Motherland.
Метод “Нескінчений ланцюжок”let’s make an alive map of Ukraine answering the main question “What is your Motherland for you?” (На дошці висить красива карта України і діти виходять до дошки і прикріпляють до неї ті речі, про які говорять)P1. Motherland…What is it? It’s the SUN that shines brightly… (прикріплює сонечко до карти)P2. Motherland…What is it? It’s the clear blue Sky… (хмаринки)P3. Motherland…What is it? It’s beautiful Mountains and Rivers… ( ріки та гори)P4. Motherland…What is it? It’s my native town Kramatorsk… (надпис Краматорськ)P5. Motherland…What is it? It’s my House I live in… (хатинка)P6. Motherland…What is it? It’s my lovely Family… (родина)P7. Motherland…What is it? It’s my School I study at… (школа)P8. Motherland…What is it? It’s my Friends I play with… ( хлопчик та дівчинка)P9. Motherland…What is it? It’s a Snowball tree in my Granny’s garden… (калина)P10. Motherland…What is it? It’s my mother’s sweet Songs…P11. Motherland…What is it? All this… is my Motherland, Ukraine! It’s the place I love the most. I can jump and learn and dance!I’m proud I can boast. Of my country every time!!!!!!!