Презентація "Історія - ідеологічна зброя в боротьбі за вибір та існування", укладач Світлана Юрченко, методист НМЦ ПТО у Волинській області

Про матеріал
Матеріали презентації укладено на допомогу викладачам історії і розкриває роль історії як ідеологічної зброї
Перегляд файлу

imageІСТОРІЯ – ІДЕОЛОГІЧНА ЗБРОЯ

imageВ БОРОТЬБІ ЗА ВИБІР ТА ІСНУВАННЯ

Підготувала Світлана Юрченко, методист НМЦ ПТО у Волинській області

ІСТОРІЯ ЯК ІДЕОЛОГІЧНА ЗБРОЯ

стаття в.путіна «Про історичну єдність росіян та українців» 21 липня 2021р.:

«і росіяни, і українці, і білоруси спадкоємці Давньої Руси, були об’єднані однією мовою, господарськими зв’язками, однією православною вірою»;

«Україну хочуть «перетворити на «анти-росію»;

«справжня суверенність України можлива лише у партнерстві з росією»

image«Україна була створена В. Леніним, є штучним державним утворенням, яке без росії не може існувати» в підсумку: на думку путіна, вердикт історії полягає в тому, що Україна — вигадане утворення, виліплене Заходом як нелегітимна маріонеткова держава.

ідеологічна зброя впливу на свідомість?

пострадянський простір – це так звані «російські історичні землі» збереглася радянська модель образу світу та пам’яті про минуле найбільшого спотворення історичних фактів зазнало ХХ століття здійснювався/здійснюється великий вплив на інформаційний простір країн Європи поширення в інформаційному просторі України думок: Україна не може бути рівноправною

державою Європи

ЯКА ЦІЛЬОВА МЕТА ТАКОЇ ПОЛІТИКИ?

Компоненти, на яких росія стояла, коли вступила у війну проти України і на яких вона тримається донині:

1.військова сила

image2.ресурси

3.слабкість Заходу

4.суспільство

image5.Китай

6.ядерна зброя

Що керує розрахунками диктатора детальний аналіз на сайті «Good Times Bad Times Україна: геополітика / економіка / наука / історія», відео «На чому ґрунтується успішність чи неспроможність росії?», покликання: https://www.youtube.com/watch?v=QbS0CFbpzd4

доктрина караганова

image1992 рік: російськомовних, які проживають на неросійських територіях, можна використати як актив зовнішньої політики рф - «російськомовне населення» потребує захисту кремля; «русскій мір» заявлено як «транснаціональний і мовний простір для всіх етнічних росіян, російськомовних і тих, хто залишається лояльним до російської держави»

2002 рік: зовнішньополітична мета росії - забезпечення власного домінування на земній кулі та порушення порядку безпеки, встановленого після закінчення холодної війни в 1991 році

2021    imageimageрік: росія є генетично авторитарною державою. «Авторитаризм росії не був нав’язаний зверху, а є результатом нашої історії, яка сформувала наш генетичний код»

2022    рік: росія «буде більш інтегрованою та більш залежною від Китаю», «китайці є нашими близькими союзниками та друзями та найбільшим джерелом російської сили після самих росіян»

2023    рік: «застосування ядерної зброї може вберегти людство від глобальної катастрофи / росії потрібна нищівна перемога над самим Заходом / Китай та інші країни незахідного світу врешті-решт подякують росії за порятунок від західної «гегемонії»

ВЗЯТО з ДЖЕРЕЛ:

Сайт «Український тиждень», Едвард Лукас «Історія як зброя», стаття 06.03.2023:

https://tyzhden.ua/istoriia-iak-zbroia

Вікіпедія, караганов: https://en.wikipedia.org/wiki/Sergey_Karaganov#cite_note-gg16-7

Сайт «Інформаційний спротив»: https://sprotyv.info/analitica/krym-doktrina-karaganova-kak-strategiya-rossijskojpolitiki-v-blizhnem-zarubezhe

ТІМОТІ СНАЙДЕР

американський історик, професор Єльського університету,

фахівець з історії   Східної Європи, дослідник націоналізму, тоталітаризму,  голокосту, автор курсу лекцій «Створення сучасної України»

image«Ця стаття (путіна від 21.07.2021р.) про відсутність - про відсутність історії росії. Немає історії росії, яку може розповісти пан путін. Він може розповісти історію про певні взаємовідносини з Україною, які з певних

«містичних» причин зіпсувалися»

image«Друге, що ми помічаємо в цій статті - це розповідь про минуле. Бачимо те, що є характеристикою режиму путіна: у розповіді пана путіна про росію майбутнього немає, є тільки минуле, «міфічне минуле»

«Коли читаємо цю статтю в контексті російського вторгнення в Україну та окупації її територій, робимо висновок, що росія напала на Україну, бо росіяни досі ще не знають, хто вони».

(Безпековий форум, Київ, 2021р.)

ДЖЕРЕЛО: взято з статті на сайті Українського інституту національної пам’яті, рубрика «Статті»: https://uinp.gov.ua/informaciyni-materialy/statti/rosiya-napala-na-ukrayinu-borosiyany-dosi-shche-ne-znayut-hto-vony

Вікіпедія

ТІМОТІ СНАЙДЕР    про майбутнє

imageУКРАЇНИ: «Одна з найдивовижніших рис українців - потужна відданість майбутньому. Українські солдати говорять про майбутнє в категоріях свободи. Навіть ті, хто не має власних дітей, говорять, що роблять це все задля "наших дітей та правнуків". Не всі люди у світі мислять так. Українці, як на мене, роблять усім велику послугу, думаючи про прийдешнє з точки зору свободи, бо інші мають труднощі з баченням майбутнього часу».

image«Масштаб страждання в Україні сьогодні, на жаль, наближається до того, що переживали люди під час двох світових воєн».

рОСІЇ: «З російського боку немає жодної візії майбутнього. Воно все темне. Повністю темне. Вони хочуть поширити цю темряву настільки далеко, наскільки це тільки можливо. У них майбутнє відсутнє».

ДЖЕРЕЛО, BBC NEWS Україна, стаття від 10 вересня 2023 року:

https://www.bbc.com/ukrainian/articles/c6pdrp9x23vo

СЕРГІЙ ПЛОХІЙ

історик, професор кафедри української історії в Гарвардському університеті,

провідний спеціаліст з історії Східної Європи

image«Я, як історик, не можу пригадати будь якої іншої війни, де було б настільки багато зловживань і перекручування історії. Ця стадія повномасштабної війни почалася після того, як з’явилася стаття володимира путіна про історичну єдність росії і України, яка ретранслює імперські міфи ХІХ ст., які були і поширювалися в світі.

Це підштовхнуло написати правдиву історію українськоросійських відносин (авт.-мова про книгу «російсько-українська війна»). Професійно ми, історики, не пишемо про події, які відбуваються сьогодні. Але був момент фальсифікації історії і я, як історик, мав відповісти і кваліфіковано це зробити»

ДЖЕРЕЛО, ТСН Тиждень, відео від 29 травня 2024 року:

https://www.youtube.com/watch?v=ou_BqPpKa-

s&ab_channel=%D0%A2%D0%A1%D0%9D%D0%A2%D0%B8%D0%B6%D0%B4%D0%

B5%D0%BD%D1%8C

Вікіпедія

СЕРГІЙ ПЛОХІЙ

ПРО ІСТОРИЧНЕ ПРОГНОЗУВАННЯ

«Неможливо передбачити майбутнє. Єдиний спосіб, як ми можемо дати собі раду з цим майбутнім, це виходити з нашого власного досвіду. Історики є ті люди, які тим чи іншим шляхом у цій шахматці відповідальностей у світі, в суспільстві, якраз відповідають за досвід до тієї міри, наскільки досвід може допомогти нам утриматися від помилок, які ми або інші робили у минулому».

ДЖЕРЕЛО, відео від 10 травня 2024 року: https://www.youtube.com/watch?v=Ua-

image4Ouj31Nk&ab_channel=%D0%94%D0%B8%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%8C%D1%81%D1%8F%2C%D0%BC%D0% B8%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%8C%21Look%2Cthatistheartist%21

ЩО МОЖНА БУДЕ  ВВАЖАТИ ПЕРЕМОГОЮ ДЛЯ УКРАЇНИ ТА ПОРАЗКОЮ ДЛЯ рОСІЇ:

«Світ із травня 1945-го року змінився. Він став ядерним, змінилися правила гри і розуміння перемоги. Збереження нації, держави, ідентичності, свободи вибору – це є центральна частина. Компроміс щодо будь-якого з цих ключових компонентів буде поразкою. Ключове – і для перемоги, і для поразки – це те, що відбувається на полі бою. Дипломати оформлюють результати того, що досягли чи втратили військові на фронті».

ДЖЕРЕЛО, сайт Укрінформ: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/3875974-sergij-plohij-profesor-istoriidirektor-garvardskogo-ukrainskogo-naukovogo-institutu.html

ФРЕНСІС ФУКУЯМА

американський філософ, політичний економіст і публіцист,          професор Стенфордського університету,

учасник ХХ зустрічі Ялтинської європейської стратегії

у 2005 році увійшов до Списку глобальних інтелектуалів світу

imageimage«Потрібно посилити біль, яку відчує росія через цю війну. російське цивільне населення ще не відчуло війну, а ви маєте змусити їх усвідомити, що таке війна. росія не погодиться на припинення вогню. Зараз росія і росіяни не відчувають достатньо страждань, щоби це сталося. Вони підуть на поступки, якщо біль буде достатньо сильним. Більше БОЛЮ для росії та страждань росіян»

ДЖЕРЕЛО, Сайт «Європейська правда», відео «Фукуяма: інтерв’ю про Україну, війну та перемир’я» від 29 травня 2024 року:

https://www.youtube.com/watch?v=tZRcg1L57J0 Вікіпедія:

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%81%D1 %96%D1%81_%D0%A4%D1%83%D0%BA%D1%83%D1%8F%D0%BC%D0%B0

чому російська федерація перекручує історичні факти?

image«російська правляча еліта свідомо включила історичний контекст у гібридну війну проти України, тим самим вона хоче довести міжнародному товариству своє право власності на українські землі, виправдати агресивні дії проти української держави, бо з їх пропаганди «такого народу як українці не існує, а Україна – це ніби-то частина рф» 

image
підсумок та висновок

«для України потрібно змінювати власну історичну базу, щоб росіяни не змогли більше жодних претензій висунути до України, інакше ми ризикуємо стати свідками повторення історії ХХ століття»

Джерело, взято із збірника матеріалів «Використання росією історії як зброї в протистоянні з Україною»:

https://dspace.megu.edu.ua:8443/xmlui/bitstream/handle/123456789/4022/Zbirnuk_mater ialiv_konferencii_2023-26-29.pdf?sequence=1&isAllowed=y

ДУМКИ ІСТОРИКІВ, НАУКОВЦІВ ПРО ІСТОРІЮ НА ЧАСІ

imageЛариса Якубова, докторка історичних наук, Інститут історії України НАН України: У стані війни національна історія стає зброєю і таким самим символом національного суверенітету, як територія, гімн, стяг, герб, Конституція. Аби зрозуміти, на що перетворюється народ, що практикує вибіркову історичну амнезію, варто подивитися на сучасних росіян. Подивитися, жахнутися – і не робити таких помилок.

imageТетяна Водотика, кандидатка історичних наук: Історія потрібна, щоб знати, навіщо воювати, страждати, радіти та взагалі бути.

imageimageІгор Стамбол, кандидат історичних наук: Без розуміння історичної канви люди не лише не можуть усвідомити, чому відбувається певний суспільний рух у сучасності, вони навіть не розуміють, що певні зміни можливі та необхідні. Бо закономірні.

imageВіра Агеєва, докторка філологічних наук, професорка Національного університету «КиєвоМогилянська академія»: Імперії завжди забороняють підпорядкованим націям розповідати про своє минуле. Колонізовані мусять прийняти наратив переможців, а отже, відмовитися від своєї ідентичності. Мантри про «один народ», спільне минуле, «колиску братніх народів» не просто тиражувалися: їхній вплив посилювали терором і масовими розстрілами. Коли виявилося, що українці чомусь не хочуть належати до цього щасливого народу, їх вирішили змусити танками й балістичними ракетами. російська пропаганда так довго тиражувала розповіді про українців«зрадників», що, схоже, сама в це повірила.

ДЖЕРЕЛО: сайт Український тиждень, взято із статті «Історія на часі», 19.07.2022 https://tyzhden.ua/chomuistoriia-na-chasi-poiasniuiut-naukovtsi

ДУМКИ ІСТОРИКІВ, НАУКОВЦІВ ПРО ІСТОРІЮ НА ЧАСІ

imageЮрій Терещенко, доктор історичних наук: На відміну від європейських колоніальних держав, політика Москви щодо України висувала такі завдання, яких не ставила собі жодна колоніальна імперія світу: повністю зрусифікувати й поглинути український національний організм. В сучасних умовах регулярних інформаційних атак на свідомість українців, зокрема молоді, суб’єктивістські проросійські уявлення про історичне минуле чинять не меншу шкоду. Успішно протистояти цій формі агресії можна лише тоді, коли ідеологічна зброя країни буде спроможна дати відсіч усім ворожим зазіханням.

imageimageТетяна Осташко, кандидатка історичних наук: Історія України – це наша інтелектуальна та ідеологічна зброя. Перемога у війні прийде не лише з фізичним знищенням ворога, а й із викоріненням низки міфологем, нав’язаних ворожими антиукраїнськими силами. Українська мова та історія є тим особливим, що робить нашу країну унікальною. І ми маємо використати нашу багату історичну спадщину, щоб розповісти світу про свої перемоги та поразки, а для себе зробити висновки з власних помилок.

imageВладислав Грибовський, кандидат історичних наук: Не пропаганда, а плекання світогляду, зіпертого на критичне ставлення до джерел інформації й навички самостійного мислення, має бути наріжним каменем історичної освіти в навчальних закладах усіх рівнів нашої суверенної демократичної держави.

ДЖЕРЕЛО: сайт Український тиждень, взято із статті «Історія на часі» 19.07.2022 https://tyzhden.ua/chomuistoriia-na-chasi-poiasniuiut-naukovtsi

НАКАЗ МОН № 1072 від 30.07.2024 року:

«ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ КОНЦЕПТУАЛЬНИХ ЗАСАД РЕФОРМУВАННЯ ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТИ В СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ»

шляхи реформування історичної освіти з огляду на виклики війни: формувати уявлення про світ як єдине ціле, де всі елементи

image
imageвзаємопов’язані; вникати в сутність проблеми; розвивати глибину, критичність, раціональність, доказовість мислення, розуміння історичних контекстів

український компонент:

роль України у світі на різних історичних етапах становлення української політичної нації боротьба за українську державність субʼєктністі української нації у світі

Омелян Пріцак, українсько-американський науковець: історія України є всесвітньою історією в українських межах

ДЖЕРЕЛО, цитату взято із статті «Навіщо Україні інтегрований курс історії»: https://uifuture.org/publications/navishho-ukrayini-integrovanyj-kurs-istoriyi

Закон України від 23 березня 2023 № 3005-ІХ

ПРО ЗАСУДЖЕННЯ ТА ЗАБОРОНУ ПРОПАГАНДИ рОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРСЬКОЇ

imageПОЛІТИКИ В УКРАЇНІ І ДЕКОЛОНІЗАЦІЮ ТОПОНІМІЇ правова рамка дій для процесу деколонізації подолання імперських міфів прощання з ворожими наративами і маркерами в публічному просторі, у свідомості українців

image
Володимир Тиліщак, заступник директора УІНП: «Нинішнє переосмислення минулого, яке можемо назвати деокупацією свідомості або розмінуванням пам’яті,є вагомою частиною нашого ментального спротиву агресору»

ДЖЕРЕЛО, цитату взято із збірника матеріалів, рекомендацій, документів щодо виконання вимог Закону, підготовленого Українським інститутом національної пам’яті https://uinp.gov.ua/pres-centr/novyny/instytut-pidgotuvav-zbirnyk-rekomendaciy-shchodovykonannya-zu-pro-zasudzhennya-ta-zaboronu-propagandy-rosiyskoyi-imperskoyi-polityky-vukrayini-i-dekolonizaciyu-toponimiyi

УКРАЇНСЬКА НАЦІОНАЛЬНА ТА ГРОМАДЯНСЬКА ІДЕНТИЧНІСТЬ

Закон України від 13.12.2022 № 2834-ІХ «Про основні засади державної політики у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності»

Концепція Державної цільової соціальної програми з утвердження української національної та громадянської ідентичності на період до 2028 року, розпорядження Кабміну України від 16.02.2024 №141

Державна цільова соціальна програма з утвердження української національної та громадянської ідентичності на період до 2028 року, Постанова Кабінету Міністрів України від 30.07.2024 № 864

image
ЗАВДАННЯ: подолання постколоніальних та посттоталітарних деструктивних наслідків у свідомості населення; підвищення рівня медіаграмотності в протидії маніпулятивним та інформаційним впливам держави-агресора

ЗАХОДИ: нація, націєтворення в Україні / поширення україномовного інформаційного та культурного продукту /популяризація української історії, подолання антиукраїнської історичної пропаганди: Відомі постаті України. Шлях до Єдності. Актуальні питання історії України. Боротьба за самовизначення і творення власної держави, видатні особистості українського державотворення, досягнення українців.

Програма, покликання: https://osvita.ua/doc/files/news/926/92690/66aa2a3041968071664421.pdf

imageУКРАЇНСЬКА НАЦІОНАЛЬНА ТА ГРОМАДЯНСЬКА ІДЕНТИЧНІСТЬ

назва курсу

«Єдина Україна: становлення національної ідентичності»

покликання на лекції:

https://courses.zrozumilo.in.ua/cours es/course-v1:eef+EEF046+Nov2023/about

Онлайн вісім лекцій:

Лекція 1: Україна: війна в Європі

Лекція 2: Декомунізація та деколонізація: чому це важливо?

Лекція 4: Голодомор в Україні. Соціокультурні виміри

Лекція 5: Українська національна ідентичність і подолання російських міфів

Лекція 6: Політичні маніпуляції: як розпізнати і що їм протиставити?

АУДИТ  УКРАЇНСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ТА ГРОМАДЯНСЬКОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ

Лист Міністерства молоді та спорту України від 25.04.2024 № 4733/12.

imageimageПроведено аналіз українського інформаційного простору в період з 1 січня 2022р. по 31 грудня 2023р., результати викладено у звіті «Особливості національного наративу станом на 2023 рік» Варто ознайомитися з матеріалами:

-   публічний дискурс лідерів суспільних думок, загальний аналіз

-   ключові судження в соцмережах

-   орієнтовні міркування лідерів думок

Покликання на матеріали:

https://mms.gov.ua/storage/app/sites/16/Patriotychne_vyhovannia/Soc_doslidzh ennia/2024/UNDP_CIVITTA_Ukrainian%20identity_National%20narrative%20cont ent%20analysis.pdf

ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ВИКЛАДАННЯ ІСТОРІЇ Лист МОН від 30.08.2024 № 1.1/15776-24 РЕСУРСИ:

Звіт про результати дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни у 2023/2024н.рі, проведено Державною службою якості освіти: https://sqe.gov.ua/wpcontent/uploads/2024/05/Zvit_Osvita_pid_chas_viyni_2023_SQE-22.05.2024.pdf Поради як укласти питання діагностичного тестування: https://uied.org.ua/wpcontent/uploads/2023/12/metodychni-rekomendacziyi-testy.pdf

imageІнформаційний матеріал про компетентнісне навчання: https://sqe.gov.ua/kompetentnisnypidhid-navchannia/

Всеукраїнська школа онлайн: https://lms.e-school.net.ua/

Путівник по ВШО: https://drive.google.com/file/d/1KVW3XBgMLMraos14o1yPGoDggTgcpc09/view Використання освітніх онлайн-матеріалів, посібник (с.22 проєктна технологія, с.47 як навчитися критично мислити, с.75модель 5Е): https://uied.org.ua/wpcontent/uploads/2023/03/metodychni-rekomendacziyi.pdf

Перелік навчальної літератури, навчальних програм: https://imzo.gov.ua/pidruchniki/pereliki/

Електронні версії підручників: https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/

ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ВИКЛАДАННЯ ІСТОРІЇ

ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОЇ СВІДОМОСТІ

Рекомендовано, лист МОН від 30.08.2024 № 1.1/15776-24:

imageМатеріали Управління стратегічних комунікацій Генштабу ЗСУ «Спротив і єдність»: https://www.youtube.com/playlist?list=PL_4iz-mihtWddrJAEkhh1f_FZbHJlFWeF Посібник «Як говорити про російсько-українську війну:

https://mon.gov.ua/ua/news/yak-govoriti-pro-rosijsko-ukrayinskuvijnu-v-shkoli-monstvorilo-posibnik

Методичні рекомендації, матеріали «ДіалогиПроВійну»: https://mcsc.gov.ua/wpcontent/uploads/2024/05/katalog_22_04-1-stysnuto-1.pdf

Навчальна програма, наказ МОН 03.08.2022 № 698, сайт МОН

Календарне планування: кількість годин на вивчення теми визначає викладач

історична освітня галузь

imageМЕТА ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТИ: формування вільної особистості визнає національні, загальнолюдські цінності керується морально-етичними критеріями громадянська відповідальність у поведінці ВИКЛИКИ ВІЙНИ: антиукраїнська пропаганда російської федерації ідеологічні атаки на свідомість українців

ЗАВДАННЯ У ПРОТИСТОЯННІ: формування української історичної пам’яті формування європейських демократичних та національних цінностей виховання несприйняття імперської і шовіністичної ідеології

виховний аспект уроку історії


         Обговорення положень, ідей, подій, актуальних в умовах війни рф проти України: порушення прав людини, геноцидні дії, моральний аспект та уроки

         Проведення історичних паралелей: голодомор як геноцид та геноцидні дії рф проти українців;  причини, перебіг, наслідки Другої світової війни та війни рф проти України; змова диктаторів сталінагітлера та авторитарних лідерів-диктаторів рф, КНДР та Ірану;  ідеологія націоналсоціалізму нацистської Німеччини, комуністична Радянського Союзу та рашизму російської федерації

         imageВикористовувати відеоматеріали, цифрові ресурси: наочне представлення історичних подій

         Звернення до українських кіносюжетів: через призму мистецьких творів дискутувати про складні, чутливі та актуальні проблеми

         Інфомедійно-інформаційна грамотність: вчити знаходити, критично аналізувати інформацію, відрізняти факти від суджень, ідентифікувати різні види маніпуляцій у заголовках, фото, відео, соціологічних даних, прояви пропаганди і мови ворожнечі, шукати інформацію

         Розвиток навичків соціальної толерантності: будувати аргументований діалог, протидіяти мікроагресії, толерантне ставлення до гендерних особливостей людини

діяльнісний компонент уроку історії

Урок:

         Активні та інтерактивні методи навчання: рольові ігри, дебати, мозковий штурм, дискусія, диспути, симуляції життєвих ситуацій – аргументовано представляти власну позицію, комунікація і взаємодія в парах / групах

         Методи розвитку критичного мислення: аналізувати, порівнювати різні види джерел, формувати на їх основі судження і висновки

         imageУчасть в оцінюванні: самооцінювання, взаємооцінювання, аналіз власного прогресу, прийняття рішень щодо вдосконалення власних навичок, управління власним навчанням

Позаурочні форми роботи:

         гурткові, клубні заняття

         музейна діяльність в освітньому закладі

         відзначення пам’ятних історичних дат

         вшанування захисників і захисниць України

         інформування про видатних історичних осіб

         історичні уроки (єдиний, тематичний…) в закладі освіти

         курс «Республіка Корея: історія дива на річці Хан», підручник, матеріали, презентація:

https://novadoba.org.ua/korea/materialy-kursu.php Вебресурси офіційних інституцій, ютуб канали, покликання в листі МОН

Про відзначення пам’ятних дат і ювілеїв у 2024/2025рр:

Постанова Верховної Ради України від 21.12.2023 №

3536-ІХ: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3536-20#Text

говоримо і пишемо правильно

Історично НЕ правильно:

1)   «русЬкий мир»

2)   Війна України з росією громадянський конфлікт

Історично правильно:

1)             image«русский мір», «русскій мір»

2)             російсько-українська війна

перше слово «російсько» вказує, що напала саме росія

         російська збройна агресія проти України

         війна між росією і Україною

         війна російської федерації проти України

Інститут Масової Інформації, Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки


МОЖНА СКОРИСТАТИСЯ НАПРАЦЮВАННЯМИ

Чернігівський ОІППО імені К. Д. Ушинського: Наративи української історії проти російської пропаганди та дезінформації, стаття: https://choippo.edu.ua/?page_id=40613

image
Відеоматеріали на ютуб-каналі «Українська історія проти російської пропаганди»:

https://www.youtube.com/@%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0% D1%96%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%8F%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%BE %D1%81%D1%96%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA

image

Документальний фільм

image«Тисячолітня війна: історія російсько-українських відносин» про те, як розірвати коло насильства росії проти України

image

Покликання: https://www.youtube.com/playlist?list=PLXViQflzKYIgJsrx7JXiQzRudEIP_uY60

image

ДЛЯ ПРОЧИТАННЯ:

Брама Європи: виклад історії України.

Російсько-українська війна: аналіз вторгнення росії, чому путін наважився розпочати війну і якими будуть наслідки війни для України, росії, Європи та світу.

Війна за реальність: на прикладах України, інших країн автор аналізує, як розібратися коли фейки змішалися з правдами, називає 5 правил, які допоможуть навчитися перемагати у світі фейків.

Із третього світу в перший. Історія Сінгапуру: спогади Лі Куан Ю.: відповіді на запитання, як вдалося вивести країну в одну із найбільш перспективних країн світу.

Втеча з табору 14: американський журналіст переповідає історію життя Шіна, якому вдалося втекти з найбільш репресивної тоталітарної держави у світі кндр, перекладена 27 мовами.

21 урок для 21 століття: автор дає відповіді на 21 запитання важливі для світу, людства.


imageДЛЯ РОЗДУМІВ

Статуя сплячого малюка в пустелі Гобі провінція Ганьсу, Китай Автор Донг Шубінг назва «СИН ЗЕМЛІ»

image
Немовля заснуло в пустелі, притулилось до Землі,

ніби шукаючи прихистку

ДЖЕРЕЛО, відео: https://www.facebook.com/watch/?v=44641331976736427

НА ЗАВЕРШЕННЯ

imageМарк Тулій Цицерон, давньоримський філософ, оратор:

Історія — свідок часу, світло істини, життя пам’яті, вчителька життя, вісниця старовини … 

Лиш одна Батьківщина має те, що дороге для всіх.

Хиткою є доля народу, коли вона залежить від волі, а точніше - від вдачі, однієї людини.

Віталій Михайловський, журналіст:

imageМіркування історика певною мірою нагадують роботу слідчого. Він не повинен вірити всьому, що бачить, читає, чує. Історикові потрібно дуже багато читати, знати, спостерігати та аналізувати, щоб уміти пояснити події, які минули.

ДЖЕРЕЛО: взято з статті В.Михайловського «Кілька слів про ремесло історика», 12.08.2018 на сайті «Український тиждень»: https://tyzhden.ua/kilka-sliv-proremeslo-istoryka

28

НА ЗАВЕРШЕННЯ РОЗГЛЯДУ ТЕМИ «Історія – ідеологічна зброя країни в боротьбі за вибір та існування»

imageЧИ ПРАВИЛЬНЕ ТВЕРДЖЕННЯ «ІСТОРІЯ – ІДЕОЛОГІЧНА ЗБРОЯ КРАЇНИ?»

для України, українців історія є ідеологічною зброєю за вибір

imageдемократичного шляху розвитку та існування держави Україна, української нації

для росії історія є ідеологічною зброєю для виправдання воєнних злочинів, військового вторгнення в Україну

29

pdf
Додано
25 жовтня
Переглядів
388
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку