Підготувала вчитель історії Сопронюк Н.В. Вивчення історії та історичних подій
Номер слайду 2
Головне в методі - відображення життя; побуту; культури; духовності людини у взаємозв’язку та взаємозалежності з державним, економічним, політичним та іншим устроєм суспільства
Номер слайду 3
Фактори цивілізаційного методу викладання історії Вилучення або часткове використання класово-формаційного підходу Формування уявлення про етапи і періоди української історії Відображення взаємовпливу західних, східних і українських цінностей Пріоритет зображення життя, побуту, ментальності, духовності людини, культури виробничих відносин
Номер слайду 4
Логіка цивілізаційного методу Побут, культура, ментальність Економічна основа Державна основа Зовнішньо-політична основа Ідеологічна основа Реформи Революції Повстання Загарбницькі та інші війни
Номер слайду 5
Хронологічні компетенції учнів Знання: уявлення, поняття, теорії, склад досвіду Процесуальні вміння та навички Базові методологічні ідеї Механізм психологічної регуляції Історичний час Хронологія Ера Розвиток Зіставляти астрономічний та історичний час Співвідносити рік із століттям, століття із тисячоліттям Хронологія спроба істориків впорядкувати історичні події, показати логіку історичного процесу, специфіку історії як науки Усвідомлення себе як частини історичного процесу, ланки, що сполучає минуле і майбутнє
Номер слайду 6
Одиниці виміру часу Визначення дати за писемними і археологічними джерелами (радіо-вуглецевий, дендрологічний) Тривалість Послідовність Безперервність Називати основні дати Показувати їх на “лінії часу” Самостійно визначати дати за допомогою довідників та історичних джерел Визначати послідовність, тривалість і хронологічні рамки подій Дата – це момент історичного розвитку, прив’язка історичного факту до конкретного моменту історичного часу, зв’язки бачення Усвідомити себе як сумарність попередніх поколінь і чинник, що визначає життя майбутніх поколінь Через усвідомлення швидкоплинності та необерненості часу сформувати активну життєву позицію
Номер слайду 7
Синхронність Змінність Стабільність Складати синхронічні таблиці Визначати тенденції і темпи розвитку Визначення темпів та напряму розвитку, спільних і відмінних рис у ньому Сформувати потребу і орієнтацію у практичному ставленні до часу
Номер слайду 8
Період Періодичність Критерії визначення меж періодів Знаходити стале і змінне Виявляти характерні риси Орієнтуватись у науковій періодиці Висувати власну періодизацію згідно з обраним критерієм Періодизація – умовний поділ історичного процесу на певні часові проміжки відповідно до обраних критеріїв Зміна періодів як процесу розвитку Традиції та новації, стабільність та змінність Усвідомити значення часу та навичок його вимірювання для розуміння історичного процесу