Презентація ілюструє матеріал по темі "Історія музики. Виникнення музичних інструментів" та надає уявлення про зовнішній вигляд і звучання цих музичних інструментів. Презентацію створено для 5 класу.
Відносно походження музичного мистецтва в 19-20 століттях були висунені різні гіпотези, згідно з якими витоками мистецтва були інтонації збудженого мовлення (Г. Спенсер), спів птахів та тварин (Ч. Дарвін), ритми роботи первісних людей (К. Бюхер), їх звукові сигнали (К. Штумпф), магічні заклинання (Ж. Комбар'є). У сучасній науці, що спирається на археологічні та етнографічні дані вважається, що музика розвивалася і поступово виділилася із первісного синкретичного прамистецтва, що містило в собі зародки танцю, поезії та інших видів мистецтва. Виділення музики в самостійний вид мистецтва відбувалося в період розкладу первісного строю. У цю епоху міфи різних народів фіксують уяву про музику як могутню силу, що здатна керувати природою, приборкувати тварин та зцілювати людей. Музична культура, а саме рабовласницьких та ранньофеодальних країн стародавнього світу характеризується діяльністю професійних музикантів, що служили в храмах, при дворах знаті, брали участь у масових обрядах. Вперше, окрім практичної та духовної функції, у музиці починають відособлюватися естетичні функції — наприклад, у Стародавній Греції проводились змагання музикантів, що виконували піснеспіви та інструментальні п'єси. Розвиваються різні пісенні і танцювальні жанри, у багатьох із них музика, поезія і танець зберігають первісну єдність.
Під час розкопок стоянок первісної людини вчені нерідко знаходять у сусідстві з кам’яними сокирами і наконечниками стріл духові інструменти, зроблені з кісток тварин. У цих кістках просвердлені отвори; і це значить, що людина кам’яного віку вже додумалася, як витягувати з цього інструменту різні за висотою звуки, закриваючи і відкриваючи отвори. А це говорить уже про певний розвиток музичної свідомості. Саме розвиток музичної свідомості був причиною того, що людина стала по-новому прислухатися до звуків навколишнього світу, і багато з того, що здавалося раніше їй простим шумом, стало для неї музикою. Музичні інструменти первісних людей були так само грубі і примітивні, як і їхні знаряддя праці. Як відомо, перші знаряддя праці, придумані людиною, були «заміною» або «продовженням» її природного знаряддя — руки. Такою ж заміною були і перші музичні інструменти. Ударні і духові інструменти були винайдені набагато раніше струнних. Вони нібито замінювали людині її природні музичні інструменти: власні долоні і власний голос. Звук струнних інструментів, що ведуть своє походження від найдавнішого музичного лука, вже не був такою «заміною», це було щось інше, нове. І, може, тому для удосконалення струнних інструментів людині було потрібно так багато часу.
Рубель. Селяни часто користувались у якості музичних інструментів підручними побутовими предметами. Рубель – один із прикладів таких інструментів, адже його використували для пряння одягу. Рубель – це дошка з "рубцями", по які "рубають" ложкою чи скалкою. Ось так перша ручна машинка стала музичним інструменто
БугайІз Західної України пішов музичний інструмент з назвою бугай. Зробити цей інструмент у сельській місцевості досить просто, для цього потрібно взяти дерев'яне барильце, обтягнути його з двох боків шкірою, а з одного боку причепити пучок конячого волосся, щоб утворився "хвіст". А щоб він видавав звук, потрібно міцно тримати барильце, а за хвіст тягнути мокрою рукою. саме звідти й поход. Звук, схожий на крик бугая. До речі, назва інструменту