Презентація "Китайська народна казка "Пензлик Маляна"

Про матеріал
У презентації вміщено матеріал про Китай, культуру цієї держави, передано короткий зміст казки "Пензлик Маляна" та цікаві завдання, які дають змогу закріпити вивчений матеріал.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Китайська народна казка“Пензлик Маляна”Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казціАНДРУСИК С.І., вчителька зарубіжної літератури

Номер слайду 2

Китай – одна з найстародавніших держав на земній кулі.

Номер слайду 3

Китай Наша подорож казками народів світу триває. Сьогодні ми помандруємо до далекої країни, яку часто називають Підне-бесною, поринемо у дивовижний світ Давнього Китаю. Саме тут, у глибині століть, була створена казка про бідного хлопчи-ка Маляна та його чудовий пензлик, який творив справжні дива. Що це були за дива? Хто такий Малян? Що таке справжнє мистецтво? Відповіді на ці запитання ми будемо шукати на сьогоднішньому уроці. Китай – держава в Центральній та Східній Азії, на сході омивається водами Жовтого, Східно – Китайського і Південно – Китайського морів Тихого океану. ЇЇ площа – 9,6 мільйона квадратних кілометрів. Населення – близько 1,5 мільярда чоловік. Столиця – Пекін.

Номер слайду 4

Тут розташовані найвищі у світі гірські системи – Гімалаї, Сино – Тибетські гори та інші, знаменита гора Джомолунгма висотою близько 9 тисяч метрів над рівнем моря. Річка Янцзи (голуба)Річка Хуанхе (жовта)

Номер слайду 5

Рисові поля. Чайні плантаціїБавовник. Косова пальма. Бананова пальма

Номер слайду 6

Видатні відкриття Китаюшовккомпаспапірпорцелянапорохчай. РЕЛІГІЯБУДДИЗМКОНФУЦІАНСТВОДАОСИЗМ

Номер слайду 7

МИСТЕЦТВО КИТАЮТеатр масок (маска демона)Театр тіней. Гохуа – китайський живопис. Література Китаю – одна з найдревніших у світіВід І тисячоліття до нашої ери збереглася «Шицзин» («Книга пісень») – скарбниця народних пісень, ритуальних гімнів, од.

Номер слайду 8

Китайські народні казки. Чарівний глек. Сором’язлива квітка

Номер слайду 9

Номер слайду 10

ПЕНЗЛИК МАЛЯНАКитайські казки доносять до нас подих життя китайського народу, змальовують його важке минуле та показують, який багатий і невичерпний старовинний китайський фольклор. Б. Ріфтін1. Мрія хлопчика.2. Відмова вчителя. 3. Навчання на природі.4. Дивний сон. 5. Чарівний пензлик. 6. Малюнки для селян 7. Малян у поміщика. 8. Втеча. 9. Життя у далекому місті. 10. Художник та імператор. 11. Великий корабель. 12. Загибель жорстокого імператора. Сюжетний ланцюжок твору

Номер слайду 11

Словникова робота:Імператор - назва самодержавного правителя. Мотика (граца) — давнє ручне знаряддя для обробки ґрунту під посів. Мало вигляд палиці з кам'яним або металевим клинком. Реманент – інструменти для роботи на земельній ділянціПанно – картина        Поміщик – багач, пан

Номер слайду 12

Баский — швидкий, рвучкий, сильний. Туш —чорнило, фарба для письма, переважно чорна. Гнобить — примушує тяжко працювати, знущається, експлуатує. Фенікс — фантастичний птах, символ імператриці. Дракон —фантастична істота, символ імператора. Паскудити — бруднити. Хутко — швидко. Припасував — домалював. Пришпорив — пришвидшив, підігнав шпорами.

Номер слайду 13

Малюнки, що оживають... Короткий зміст твору. Жив колись бідний хлопець на ім'я Малян. З самого малечку він мріяв про те, щоб навчитись малювати.

Номер слайду 14

Якось довелося йому йти повз школу. Зазирнув він у відчинене вікно і побачив, як учитель малює картину.

Номер слайду 15

Приснилося йому якось, що підходить до нього сивобородий дідусь і дарує йому вимріяного пензлика.

Номер слайду 16

Що за диво! В руці він справді тримав пензлика.

Номер слайду 17

Незабаром чутка про ці Малянові витівки докотилася й до місцевого поміщика

Номер слайду 18

Розгніваний поміщик наказав відвести хлопця до стайні і замкнути там.

Номер слайду 19

Одного разу Малян намалював журавля. Лише ока у птаха не було …

Номер слайду 20

Журавель раптом змахнув крилами й полетів.

Номер слайду 21

Малян знав, що імператор гнобить людей, стягає з них непосильні податкиІмператор наказав своїм вельможам розшукати хлопця і привести до нього.

Номер слайду 22

Коли імператор наказав Малянові намалювати дракона, хлопець намалював йому жабу, а замість фенікса - общипану курку.

Номер слайду 23

Малян провів кілька разів пензликом, і на папері перед очима у самого імператора заграло сине-сине море. А поміж хвилями рибки плавають. Малян замахав пензликом: хвилі ставали вищими, корабель почав перевалюватися з боку на бік.

Номер слайду 24

Нарешті море заревло і перекинуло корабель. Імператор та всі його попутники пішли на дно.

Номер слайду 25

Бесіда за прочитаною казкою. Як звали головного героя і чому?Про що він мріяв? Що заважало здійсненню його мети?Для чого описується сон?Як допомагав пензлик Маляну?Чому Малян відмовився малювати поміщику?Чому він не домальовував свої картини?Що ви дізналися про імператора?Чому в руках імператора малюнки перетворювалися на жахи?Які фантастичні елементи зустрічались у казці?Яку роль виконують вони у казці?

Номер слайду 26

{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322} ПоміщикІмператор Що ви дізналися про поміщика? (Дібрати слова) Що ви дізналися про імператора? (Дібрати слова) Чому Малян відмовився малювати поміщику? Чому імператор хотів, щоб Малян зобразив саме Дракона і Фенікса? Знайдіть у тексті казки деталі, які свідчать про силу духу героя. Чому в руках імператора малюнки перетворювалися на жахіття? Як Маляну вдалося перемогти жорстокого поміщика? Що наказав малювати імператор Маляну? Чому хлопець не домальовував свої картини? Що змусило імператора випустити Маляна?А як ви поясните “оживлення” журавля? Чому хлопець створив великі хвилі? Робота в групах

Номер слайду 27

Антитеза Добрий, ледачий, сміливий, жорстокий, талановитий, боязливий, кмітливий, розуміє мистецтво, злий, творить прекрасне. Малян. Поміщик та імператор. Антитеза (грец. άντίθεσιζ — протиставлення, суперечність) — протиставлення протилежних персонажів, характерів, понять, явищ. Зазвичай у творі протиставляються позитивні та негативні героїКого з героїв казки можна наділити такими рисами характеру?Малян допомагав бідним селянам. Поміщик та імператор мріяли тільки про своє збагачення.

Номер слайду 28

Складання таблиці «Реальне і фантастичне у казці»{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Реальне. Фантастичне. Бідність хлопчика, який не мав навіть пензлика для малювання. Бідність селян і їхня нелюбов до багатіїв. Чарівний пензлик, оживаючі картини; сон,що збувся; загибель імператора; перетворення золота на каміння та ін..

Номер слайду 29

Сходинки до успіху Мрія. Боротьба Талант. Навчання. Диво. Праця

Номер слайду 30

Вправа «Гроно» Наполегливий Працьовитий Сміливий. Бореться зі злом Талановитий Творить прекрасне Щирий. Кмітливий

Номер слайду 31

Алегорія. Алегорія (від грец. Allegoria – іносказання) – це перенесення властивостей та характеристик одного предмета чи явища на інший для кращого відображення образу. Таким чином утворюється переносне значення. Алегорія – художній засіб, який найчастіше зустрічається в казках, байках та притчах. Символ (грецьк. symbolon — умовний знак, натяк) — художній образ, який умовно передає якусь думку, ідею, переживання. Зображення бажання імператора стати багатшим: золото перетворюється на каміння; ланцюг золотих цеглин перетворився на величезного удава – це приклади алегорії у казці «Пензлик Маляна»Пензлик – чарівний предмет. У добрих руках він сприяє добру. В руках лихого може призвести до лиха. Пензлик у казці символізує добро, справедливість.

Номер слайду 32

Гра – змагання «Найуважніший читач» в парах. Те, що малював Малян мало властивість матеріалізуватися, іншим словом «оживати». Давайте згадаємо, що або кого малював Малян. На парті у вас лежить аркуш паперу. Це завдання ви будете виконувати в парі.  За 1 хвилину ви повинні згадати і записати якнайбільше предметів, які малював хлопчик. Перемагає та пара, яка запише більш за всіх слів. До дошки виходять два учні і по черзі називають живі і неживі предмети, які малював Малян.  Перемагає той, хто називає більшу кількість предметів. Птах, реманент, плуг, мотика, вогонь, коржики, бамбукова дробина, кінь. огорожа, лук, стріли, картини, журавель, жаба, курка, море, корабель, вітер.

Номер слайду 33

Підсумкова бесіда. Які риси характеру притаманні юному художнику?Доведіть прикладами з тексту, що Маляна був кмітливий і сміливий хлопець. Чому казка має таку назву? Яку назву казці дали б ви?Чому вчить ця китайська народна казка?

Номер слайду 34

Кросенс Розв’яжіть запропоновану головоломку, укладену за сюжетом китайської народної казки «Пензлик Маляна». Прокоментуйте кожен із малюнків кросенса. Які епізоди казки «Пензлик Маляна» вони ілюструють? Що об’єднує всі зображення з пензликом?

Номер слайду 35

Китайська народна казка «Пензлик Маляна» показує силу чарівного пензлика, розкриває характер талановитого художника, що думав не лише про себе, а й про людей, допомагав їм своїм мистецтвом

Номер слайду 36

Мікрофон Якби у вас раптом з’явився чарiвний пензлик, щоб ви намалювали?

Номер слайду 37

Домашнє завдання: Дати відповідь на питання: - Яку роль відіграє мистецтво в житті людини?. Чи справді талант  здобувається великою любов’ю?

pptx
Додано
19 лютого
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку