Китай Наша подорож казками народів світу триває. Сьогодні ми помандруємо до далекої країни, яку часто називають Підне-бесною, поринемо у дивовижний світ Давнього Китаю. Саме тут, у глибині століть, була створена казка про бідного хлопчи-ка Маляна та його чудовий пензлик, який творив справжні дива. Що це були за дива? Хто такий Малян? Що таке справжнє мистецтво? Відповіді на ці запитання ми будемо шукати на сьогоднішньому уроці. Китай – держава в Центральній та Східній Азії, на сході омивається водами Жовтого, Східно – Китайського і Південно – Китайського морів Тихого океану. ЇЇ площа – 9,6 мільйона квадратних кілометрів. Населення – близько 1,5 мільярда чоловік. Столиця – Пекін.
ПЕНЗЛИК МАЛЯНАКитайські казки доносять до нас подих життя китайського народу, змальовують його важке минуле та показують, який багатий і невичерпний старовинний китайський фольклор. Б. Ріфтін1. Мрія хлопчика.2. Відмова вчителя. 3. Навчання на природі.4. Дивний сон. 5. Чарівний пензлик. 6. Малюнки для селян 7. Малян у поміщика. 8. Втеча. 9. Життя у далекому місті. 10. Художник та імператор. 11. Великий корабель. 12. Загибель жорстокого імператора. Сюжетний ланцюжок твору
Баский — швидкий, рвучкий, сильний. Туш —чорнило, фарба для письма, переважно чорна. Гнобить — примушує тяжко працювати, знущається, експлуатує. Фенікс — фантастичний птах, символ імператриці. Дракон —фантастична істота, символ імператора. Паскудити — бруднити. Хутко — швидко. Припасував — домалював. Пришпорив — пришвидшив, підігнав шпорами.
Бесіда за прочитаною казкою. Як звали головного героя і чому?Про що він мріяв? Що заважало здійсненню його мети?Для чого описується сон?Як допомагав пензлик Маляну?Чому Малян відмовився малювати поміщику?Чому він не домальовував свої картини?Що ви дізналися про імператора?Чому в руках імператора малюнки перетворювалися на жахи?Які фантастичні елементи зустрічались у казці?Яку роль виконують вони у казці?
{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322} ПоміщикІмператор Що ви дізналися про поміщика? (Дібрати слова) Що ви дізналися про імператора? (Дібрати слова) Чому Малян відмовився малювати поміщику? Чому імператор хотів, щоб Малян зобразив саме Дракона і Фенікса? Знайдіть у тексті казки деталі, які свідчать про силу духу героя. Чому в руках імператора малюнки перетворювалися на жахіття? Як Маляну вдалося перемогти жорстокого поміщика? Що наказав малювати імператор Маляну? Чому хлопець не домальовував свої картини? Що змусило імператора випустити Маляна?А як ви поясните “оживлення” журавля? Чому хлопець створив великі хвилі? Робота в групах
Антитеза Добрий, ледачий, сміливий, жорстокий, талановитий, боязливий, кмітливий, розуміє мистецтво, злий, творить прекрасне. Малян. Поміщик та імператор. Антитеза (грец. άντίθεσιζ — протиставлення, суперечність) — протиставлення протилежних персонажів, характерів, понять, явищ. Зазвичай у творі протиставляються позитивні та негативні героїКого з героїв казки можна наділити такими рисами характеру?Малян допомагав бідним селянам. Поміщик та імператор мріяли тільки про своє збагачення.
Складання таблиці «Реальне і фантастичне у казці»{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Реальне. Фантастичне. Бідність хлопчика, який не мав навіть пензлика для малювання. Бідність селян і їхня нелюбов до багатіїв. Чарівний пензлик, оживаючі картини; сон,що збувся; загибель імператора; перетворення золота на каміння та ін..
Алегорія. Алегорія (від грец. Allegoria – іносказання) – це перенесення властивостей та характеристик одного предмета чи явища на інший для кращого відображення образу. Таким чином утворюється переносне значення. Алегорія – художній засіб, який найчастіше зустрічається в казках, байках та притчах. Символ (грецьк. symbolon — умовний знак, натяк) — художній образ, який умовно передає якусь думку, ідею, переживання. Зображення бажання імператора стати багатшим: золото перетворюється на каміння; ланцюг золотих цеглин перетворився на величезного удава – це приклади алегорії у казці «Пензлик Маляна»Пензлик – чарівний предмет. У добрих руках він сприяє добру. В руках лихого може призвести до лиха. Пензлик у казці символізує добро, справедливість.
Гра – змагання «Найуважніший читач» в парах. Те, що малював Малян мало властивість матеріалізуватися, іншим словом «оживати». Давайте згадаємо, що або кого малював Малян. На парті у вас лежить аркуш паперу. Це завдання ви будете виконувати в парі. За 1 хвилину ви повинні згадати і записати якнайбільше предметів, які малював хлопчик. Перемагає та пара, яка запише більш за всіх слів. До дошки виходять два учні і по черзі називають живі і неживі предмети, які малював Малян. Перемагає той, хто називає більшу кількість предметів. Птах, реманент, плуг, мотика, вогонь, коржики, бамбукова дробина, кінь. огорожа, лук, стріли, картини, журавель, жаба, курка, море, корабель, вітер.