Презентація стане у нагоді вчителю мистецтва при вивченні теми "Класицизм" у 8 класі .
Містить матеріали, які розкривають загальну характеристику стилю, особливості архітектури, живопису, музики класицизму.
Основні риси класицизму: Раціоналізм, наслідування традицій античних майстрів. Ієрархія жанрів: високі, середні, низькі. Розум – головний критерій художньої правди. Образи відрізняються абстрактністю; персонажі схематичні, втілюють якусь одну рису. Чіткий поділ характерів на позитивні та негативні. Правило трьох єдностей – часу, місця, дії. Чітка композиція. Чистота мови, неприпустимість змішування високого і низького.
- Головною рисою архітектури класицизму стає ордер. ОРДЕР - тип цілісної архітектурної композиції, основаної на художній реалізації в античні часи стієчно-балочної організації будівлі. У часи класицизму форми і пропорції ордеру починають більше нагадувати епоху античності - Об’єми споруд формують симетрично-осьові композиції; - стіни гладенькі, рівні поверхні для організації цих об’ємів, стриманий архітектурний декор (не "ховає" загальну структуру будівлі, а навпаки, лише підтримує і підкреслює її внутрішні мотиви). - Часто повна відмова від деталей, позбавлених конструктивної функції.
Андреа Палладіо (1508-1580) Виробив свій варіант магнацького палацу і варіював його все життя. Він розробив нову систему пропорцій ордерів. Тепер ордер був не декором фасаду, а головним принципом побудови. Палладіо вивчав "Десять книжок про архітектуру" Вітрувія і пішов далі, розробив новий різновид міського палацу з перістилем і внутрінім двором. Принципи ранішнього класицизму особливо виявлені в багатьох віллах. Палаццо Кьєрікаті у Віченці
Ампір (фр. empire – імперія) – стиль пізнього класицизму часів імперії Наполеона І, переважно в архітектурі, портретному живопису та декоративно-ужитковому мистецтві. Для ампіру є характерним звернення до традицій імператорського Риму з його прагненням до строгої величі та помпезності, холодної елегантності. Тріумфальна арка на площі Каррузель в Парижі
-В оформленні інтер’єрів застосовувались ті ж елементи античної архітектури, що й на фасадах (колони з арками, каміни, ліпнина в античному стилі , пілястри, фризи тощо) - прозорість і чіткість організації внутрішнього простору; мінімум деталей; чіткість ліній (перевага надавалась прямим лініям) ; Стримані кольори; (поверхня стін фарбувалася в пастельні тони або обтягувалася тканиною м’яких кольорів) Меблі більшою мірою проявляли індивідуальність майстра-меблевика, і тому не були надто «канонізованими»; - Вживалися складні портьери і драпірування на вікнах з атласу; - Багаті масивні люстри, гобелени і настінний розпис
Характерні риси живопису класицизму: цілісні композиції, яким підпорядковані виразні засоби та система кольорів, величні та ліричні пейзажі. Теми картин: античні герої, історичні персонажі, міфологічні сюжети. Жанри живопису: історичний живопис, портрет, пейзаж. Художники: Н. Пуссен, К. Лоррен, А. Менгс, Ж.Л. Давід, Ш. Лебрен. М. Кауфман та інші.