Молодь все більше часу проводить за комп`ютером, віддаючи перевагу віртуальному світу над реальним. Медичні працівники придумали спеціальний термін «інтернет-залежність».
Для гравців важливий не так результат, як сам процес, що забезпечує їм адреналін, азарт і наївне розуміння того, що в тебе неодмінно все вийде. Але це лише засоби для емоційного задоволення, які не дають відчуття часу та простору, що властиві реальному світові.
Стадії залежності від комп'ютерних ігор Стадія легкої захопленості. Після того, як людина один або кілька разів зіграла у рольову комп'ютерну гру, вона починає «відчувати смак», йому починає подобатися комп'ютерна графіка, звук, сам факт імітації реального життя або якихось фантастичних сюжетів
Стадія залежності. 10-14% гравців є «завзятими», тобто знаходяться на стадії психологічної залежності від комп'ютерних ігор. Ці люди часто подовгу грають поодинці, потреба в грі знаходиться у них на одному рівні з базовими фізіологічними потребами. Їх комп'ютерна гра - це свого роду наркотик. Якщо протягом якогось часу вони не «беруть дозу», то починають відчувати незадоволеність, відчувають негативні емоції, впадають у депресію
Завзятого комп`ютерника можна відрізнити одразу. Він звернений усередину себе, не помічає або ігнорує зовнішні події, погано адаптується до реального життя. Потяг до комп`ютерних ігор – із подорожами до неймовірних світів усе більше занурює у віртуальність. Цей стан вже й називається інтернет-залежністю. Комп`ютерна залежність розвивається швидше, ніж алкоголізм. Достатньо півтора року
Хвороби у інтернет-залежних: Синдром комп'ютерного зору (комп'ютерний зоровий синдром) – швидке погіршення зору (симптоми: зниження гостроти зору, сльозоточивість очей, головний біль) Тунельний синдром (синдром зап'ястного каналу) – «мишаче» захворювання, що виражається онімінням або болем в зап'ясті грона руки, маніпулюючою мишею Гіподинамія (малорухливий спосіб життя), що в більшості призводить до ожиріння. Тромбоз (закупорка вен тромбами) Болі в спині, сколіоз, остеохондроз
Результати досліджень (опитано 80 учнів): Більшість втягнутих у віртуальний простір це хлопчики (69%) Не слід забувати, що в чоловічій підсвідомості «сидить» інстинкт завойовника. Ігри — це можливість «використання» цього інстинкту За даними нашого дослідження для: 18% підлітків гімназії комп'ютер є робочим інструментом, 44% використовують комп'ютер для розваг, 23% - це можливість спілкуватися з друзями, 15% - можливість "відключитися" від дійсності
Висновки Вчені попереджають, що компютерні ігри впливають на психіку дитини, емоційні та творчі здібності; Захолюються іграми здебільше хлопчики (69 %); Батьки та педагоги негативно відносяться до таких захоплень; Серед учнів нашої гімназії вже є інтернет-залежні діти. Їх 61% (49 з них грають більше 5 днів на тиждень і більше 2 годин)
До соціального опитування наша команда вважала, що комп'ютерної залежності не існує, але коли ми дослідили учнів різного віку, ми зрозуміли, що комп'ютерна залежність проявляється так само, як і наркотична, алкогольна і інші залежності. Отже, КОМП’ЮТЕРНА ЗАЛЕЖНІСТЬ Є і вона дуже швижко поширюється і є небезпечною!