Презентація "Комп'ютерні ігри в навчальному процесі"

Про матеріал
Доповідь та презентація на засідання шкільного методичного об’єднання суспільно-природничо-математичних дисциплін, трудового навчання і художньої культури
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Використання комп’ютерних ігор у навчальному процесі

Номер слайду 4

Комп’ютерні ігри в навчально-виховному процесіКОМП’Ю́ТЕРНА ГРА – взаємодія людини (групи людей) з комп’ютером або декількох людей між собою за допомо­­гою комп’ютера для розваг, навчання чи тренування.

Номер слайду 5

Комп’ютерні ігри в навчально-виховному процесі

Номер слайду 6

Комп’ютерні ігри в навчально-виховному процесі

Номер слайду 7

Комп’ютерні ігри в навчально-виховному процесі

Номер слайду 8

Комп’ютерні ігри в навчально-виховному процесіПочаткова школа

Номер слайду 9

Комп’ютерні ігри в навчально-виховному процесіФізика

Номер слайду 10

Комп’ютерні ігри в навчально-виховному процесіІсторія

Номер слайду 11

Комп’ютерні ігри в навчально-виховному процесіМатематика

Номер слайду 12

Комп’ютерні ігри в навчально-виховному процесіІнформатика

Номер слайду 13

Комп’ютерні ігри в навчально-виховному процесіБіологія

Номер слайду 14

Комп’ютерні ігри в навчально-виховному процесіХімія

Номер слайду 15

Комп’ютерні ігри в навчально-виховному процесіМистецтво

Номер слайду 16

Комп’ютерні ігри в навчально-виховному процесіЛітература

Номер слайду 17

Комп’ютерні ігри в навчально-виховному процесіГеографія

Номер слайду 18

Комп’ютерні ігри в навчально-виховному процесіМедіаграмотність

Номер слайду 19

Комп’ютерні ігри в навчально-виховному процесіВисновки

Номер слайду 20

Комп’ютерні ігри в навчально-виховному процесіДякую за увагу!

Перегляд файлу

Використання комп’ютерних ігор в навчальному процесі

(методичний експромт на тему «Використання ІКТ в навчальному процесі)

 

Вітаю!

Пропоную до вашої уваги дослідження на тему «Використання комп’ютерних ігор у навчальному процесі».

 

Серед проявів сучасної інформаційної культури вагоме місце посідають комп’ютерні ігри. Комп’ютеризація суспільства розвивається дуже стрімко. Над ігровими комп’ютерними програмами працюють тисячі висококваліфікованих фахівців, намагаючись зробити кожну гру якомога привабливіше й цікавіше.

Комп’ютерна гра – це взаємодія людини (групи людей) з комп’ютером або декількох людей між собою за допомо­­гою комп’ютера для розваг, навчання чи тренування. Під час комп'ютерної гри за допомогою спеціальних програм створюється імітація прямої взаємодії у віртуальному про­­сторі між персонажами та користувачем (або групою користувачів) за певним алгоритмом.

За жанрами ігри  поділяють на аркадні (вимагають швидкісної ре­­акції), пригодницькі (гравець діє від­­повідно до сюжету), рольові (учас­­ник дотримується обраної ролі), стратегічні (моделювання про­­цесів виробництва, управління тощо), логічні (шахи, шахмати, більярд), симулятори (імітація керування автомобілем, літаком та ін.), навчальні і розвиваючі (дозволяють донести складну для розуміння інформацію в доступній ігровій і муль­­тимедійній формі).

Захоп­­лен­­ня комп’ютерними іграми має позитивні та негативні наслідки. Серед позитивних – сприяння розвитку логічного мислення, духу лідерства та бо­­роть­­би, оптимізація діяльності, зростання швидкості оброблен­­ня візуальної інформації та друку, соціальний розвиток; негативні – підвищення рівня фізичної і вербальної агресії, емоційної неврівноваженості, погіршення зору, неможливість самостійного обмеження часу гри. Надмірне захоплення може призвести до виникнення комп’ютерної залежності.

Не таємниця, що школярі годинами проводять час перед екранами моніторів або смартфонів захоплюючи планети, знищуючи монстрів, створюючи цивілізації тощо. Підтверджують це і результати  онлайн-опитування серед школярів нашої школи.

Після яскравого екрану учні опиняються на уроці, на якому образи створюються лише за допомогою слів учителя, обмеженої кількості зображень, рідше – за допомогою відеофрагментів.

Образи, породжені на уроках, явно програють комп’ютерним.

Стає резонне питання – чому б вчителеві не взяти комп’ютерні ігри в союзники?

Пропоную переглянути добірку ігор, які можуть допомогти у вивченні різних шкільних  дисциплін.

Для початкової школи на сьогодні існує безліч цікавих розвивальних ігор.

GCompris, Childplay, Скарбниця знань та багато інших збірок дозволяють вивчати математику, займатися читанням, розвивати логіку в цікавій та яскравій формі.

Фізика. На сьогодні дуже популярні різноманітні віртуальні лабораторії, але значно цікавіше вивчати закони фізики і застосовувати їх на практиці за допомогою логічних ігор Заработало! і Craze Machines.

Для вивчення історії найбільше підходять ігри-стратегії, які дають унікальну можливість опосередковано пережити історичні події, що, у свою чергу, веде до стійкого інтересу до того або іншого періоду історії. За комп’ютерною грою може йти звертання до спеціальної літератури, інших джерел додаткової інформації, що в результаті дає більш повне розуміння історичних подій.

Прикладами таких ігор можуть бути Цивілізація, Козаки та інші.

Математика. Найкраще себе зарекомендували різноманітні логічні ігри, головоломки та міні ігри, що створюються вчителями-аматорами за допомогою сервісів LearningApps та Quizizz.

Навіть важко перерахувати усі ігри для вивчення інформатики…

Серед найпопулярніших Minecraft, Codu, Pilasblocks та інші додатки, які допомагають в ігровій формі вивчити програмування та моделювання.

Для вивчення біології підходять як різноманітні симулятори – CellCraft, Botanicua так і спеціалізовані стратегії – BioInc, PlagueInc тощо.

Найкращою грою для створення тривімирних моделей, наприклад будови клітин, в США та Європі визнано Minecraft.

Elements, ChemLab, Molecules, MolPrime – далеко не весь перелік ігрових додатків для вивчення хімії.

Для вивчення мистецтва рекомендуємо використовувати різноманітні пазли, віртуальні  музеї, квести.

Література. На сьогодні існує велика кількість різноманітних квестів та аркадних ігор, за основу яких беруться сюжети літературних творів.

Як і для історії найкращими помічниками при вивченні географії будуть комп’ютерні стратегії – Колонізатори, Цивілізація, Victoria та інші.

На сьогодні створено багато онлайн-квестів для вивчення медіаграмотності. Пригоди Літератуса та Вижити в Інтернеті -найпопулярніші серед них.

Потенціал комп'ютерних ігор у сфері освіти – широко обговорюване питання не тільки в нас, але й в країнах Євросоюзу.

Що стосується сьогочасного використання ігор у навчальному процесі, то мова в першу чергу може йти про ілюстрування з допомогою ігор історичних та літературних подій, природніх процесів. Комп'ютерні ігри незамінні при тренуванні пам'яті та логічного мислення.

Багато в чому використанню комп'ютерних ігор перешкоджає елементарна річ – незнання їх вчителями. Маю надію, що нове покоління вчителів, виховане на сучасній ігровій культурі, включить комп'ютерні ігри в число засобів навчання.

На жаль на сьогодні дійсний потенціал комп'ютерних ігор, особливо в сфері мотивації й стимулювання пізнавальної діяльності, залишається нереалізованим.

Дякую за увагу!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коваленко Вікторія
    Дякуємо з нову презентацію з цієї теми)))
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
21 лютого 2020
Переглядів
4398
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку