З досвіду роботизаступника директора з НВР, учителя української мови, літератури й зарубіжноїлітератури, Краматорського ЗЗСО № 22 з профільним навчанням імені М. М. Крупченка. Ревської Вікторії Миколаївни. Компетентнісний підхід у викладанні української мови, літератури й зарубіжної літератури
Компетентнісний підхід допоможе вирішити завдання навчити учнів учитися, виробити потребу у навчанні впродовж життя, навчити використовувати отриманні знання у своїй практичній діяльності - професійній, побутовій , ін., цей підхід має на меті створити умови для розвитку особистості учнів і формування в них ключових, базових, основних і предметних компетентностей. Цей підхід допоможе, нарешті, з’єднати, ніби мостом, навчання й життя.
МЕТА ДОСВІДУ Забезпечення компетентнісного підходу у викладанні української мови, літератури й зарубіжної літератур, формування в учнів здатності знаходити правильне рішення в різних життєвих ситуаціях, сприяння розвитку пізнавальної діяльності школярів; формування й розвиток в учнів ключових (базових, основних, надпредметних) і предметних компетенцій.
Що спонукало мене до цього?Зросли вимоги викладання предметів;Бажання підвищити результати засвоєння матеріалу, що приведе до підвищення рівня знань і практичних умінь, розвитку компетенцій, для формування компетентностей;Бажання зрозуміти, як розвивати математичну грамотність, інформаційно-цифрову компетентність і підприємливість на уроках української мови, літератури й зарубіжної літератури;Прагнення зацікавити дітей, навчити їх здобувати знання скеровано й самостійно, використовувати набуті вміння й навички в житті.
• надаю дитині право вибору навчального завдання, часто використовую диференційований підхід, різнорівневі завдання додому;• стежу, щоб завдання відповідали віковим особливостям;• не нав’язую навчальну мету зверху;• не використовую (як можливо) ситуацію змагання. Важливою умовою навчання і першим кроком до формування компетентності є самомотивація, тому намагаюся дотримуватися принципів:
Очікувані результати: Моніторинг результативності досвіду передбачає ряд критеріїв і побудований з опорою на взаємозв’язок сфер діяльності та цілей розвитку: Самопізнання ↔ Здібності та уміння самовдосконалюватися. Когнітивна ↔ Знання. Розумова ↔ Розумові сили. Емоційна ↔ Погляди й почуття. Загальнолюдська ↔ Здібності і вміння спілкуватися. Естетична ↔Естетична чутливість