Презентація "Компетентнісний підхід як основа формування ключових компетентностей учнів на уроках англійської мови"

Про матеріал

Компетентнісний підхід на уроках англійської мови сприяє розвитку ключових компетентностей учнів, таких як критичне мислення, співпраця, комунікація та творчий підхід до вирішення проблем. Завдяки цьому підходу, учні вчаться застосовувати свої знання у реальних життєвих ситуаціях, готуючись до майбутнього. Використання інтерактивних методів навчання та дидактичних ігор дозволяє зробити навчальний процес більш ефективним і цікавим, знімає стрес та допомагає учням працювати в команді. Викладач може досягти успіху лише тоді, коли зрозуміє, що навчання повинно мотивувати учнів до самовдосконалення та розвитку їхнього творчого потенціалу.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Компетентнісний підхід як основа формування ключових компетентностей учнів на урокаханглійської мови. Партика Надія Володимирівнавикладач англійської мови. Вище професійне училище №19м. Дрогобич

Номер слайду 2

Українська освіта покликана формувати цілісну систему універсальних навчальних дій, досвід самостійної діяльності, особистої відповідальності учнів, тобто ключові компетенції, які визначають сучасну якість змісту освіти. Особливо складним є мотивування учнів до навчання в умовах інтенсивності і інформаційного навантаження. Тому перехід на нову систему освіти потребує зміни методів та технологій навчання. Головна мета навчання іноземної мови полягає у формуванні в учнів комунікативної компетенції, що забезпечується лінгвістичним, мовленнєвим і соціокультурним досвідом.

Номер слайду 3

Дітей , їх особисту гідність і їх потреби треба так само шанувати, як і старших, і тільки поводячись з ними лагідно, щиро, розумно, як з рівними, входячи в їх спосіб думання, можна виховувати чесних, щирих, правдолюбних і справді вільних людей.Іван Франко

Номер слайду 4

це підхід, що акцентує увагу на результаті освіти, при чому результат розглядається як здатність учня діяти в різних проблемних ситуаціях при вирішенні актуальних для нього проблем.Іншими словами, компетентнісний підхід – це підхід, за якого результати освіти визначаються значущими за межами системи освіти; підхід, який орієнтує людину не на запам’ятовування суми фактів і даних, а на опанування дійсно потрібних у житті речей, де головним є вміння застосувати знання на практиці. Фактично, компетентнісний підхід передбачає не засвоєння учнем окремих один від одного знань і вмінь, а оволодіння ними в комплексі. Компетентнісний підхід -

Номер слайду 5

набута у процесі навчання, інтегрована здатність учня, що складається із знань, умінь, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці. Компетентність -

Номер слайду 6

Структура компетентностіКомпетентність. Знання. ГлибокіСистематичніПоліфункціональніОсобистісні якостіЦіннісні установки. Мотивація діяльностіДіяльність. Використання знань у стандартних ситуаціях. Використання знань у нестандартних ситуаціях. Уміння і навички

Номер слайду 7

Компетентність включає в себе наявність трьох компонентів. ХОЧУМОЖУОЦІНЮЮ СЕБЕрівень вихованостіпотребісно-мотиваційнасферарівень навченостіопераційна діяльнісна сфера, яка складається зі знань (які системні і структуровані), здібностей та навченостірівень розвинутостірефлексивна сфера

Номер слайду 8

Так, компетентнісний підхід – це спрямованість освітнього процесу на досягнення результатів, якими є ключові і предметні компетентності. Зв'язок між категоріями компетентнісного підходу можна зобразити схематично Компетентніснийпідхід. КлючовікомпетентностіПредметнікомпетентностіІнтегровані знання, вміння, якості особистості, досвід, ставлення. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої або профпідготовки учнів: називає, пояснює, описує, наводить приклади, розрізняє, уміє, аналізує...

Номер слайду 9

Ключова компетентність - спеціально структурований комплекс характеристик (якостей) особистості, що дає можливість їй ефективно діяти у різних сферах життєдіяльності і належить до загальногалузевого змісту освітніх стандартів.

Номер слайду 10

Ключові освітні компетентності: Ціннісно-смислова компетентністьІнформаційна компетентність. Загальнокультурна компетентність. Соціально-трудова компетентність. Навчально-пізнавальна компетентність. Компетентність особистісного самовдосконалення. Комунікативна компетентність

Номер слайду 11

Ціннісно-смислова компетентність пов’язана з ціннісними орієнтирами учня, здатністю бачити та розуміти навколишній світ. Загальнокультурна компетентність. Коло питань, в яких учень повинен бути добре обізнаний, мати пізнання та дуже широкий досвід діяльності: це особливості національної та загально-людської культури, духовно-моральні основи життя людини й людства. Навчально-пізнавальна компетентність. Це сукупність компетентностей учня у сфері самостійної пізнавальної діяльності, що включає елементи логічної, загальнонавчальної діяльності.Інформаційна компетентність. Це вміння самостійно шукати, аналізувати та відбирати необхідну інформацію.

Номер слайду 12

Комунікативна компетентність включає знання необхідних мов, способів взаємодії з оточуючими та окремими людьми та подіями, навички роботи у групі. Соціально-трудова компетентність означає володіння знаннями та досвідом у сфері громадсько-суспільної діяльності, у соціально-трудовій сфері, у сфері сімейних стосунків та обов’язків. Компетентність особистісного самовдосконалення спрямована на засвоєння способів фізичного, духовного й інтелектуального саморозвитку, емоційної саморегуляції та самопідтримки.

Номер слайду 13

Предметна компетентність - сукупність знань, умінь та характерних рис у межах змісту конкретного предмета, необхідних для виконання учнями певних дій з метою розв’язання навчальних проблем, задач, ситуацій.

Номер слайду 14

Предметна компетентність включає в себе комплексне оволодіння наступними компетенціями: Предметна компетентність. Соціокультурна компетенція. Соціолінгвістична компетенція. Мовна компетенція. Фонетика. Лексика. Граматика. Мовленнєва компетенція. Говоріння. Читання. Письмо. Аудіювання

Номер слайду 15

Викладачу іноземної мови необхідно сформувати всі - як предметну, так і ключові компетентності. Треба пам’ятати, що успішний розвиток ключових компетентностей учнів залежить від достатнього рівня сформованості предметної компетентності і наявності мотиваційної складової. Лише за умови, що кожен учень умотивовано братиме участь у виконанні навчально-комунікативних дій, усвідомить їх функціональне призначення у комплексі з іншими діями, це дасть йому змогу набути досвіду комунікації в усній чи письмовій формах і розвиватися далі.

Номер слайду 16

Спільними для всіх компетентностей є такі вміння:читати і розуміти прочитане висловлювати думку усно і письмовоуміння вирішувати проблеми та приймати рішеннявміння конструктивно керувати емоціямизастосовувати емоційний інтелектздатність співпрацювати в командіуміння критично мислитивиявляти ініціативутворити

Номер слайду 17

Основна мета навчання не лише англійської, але й іноземних мов у навчальних закладах полягає у формуванні в учнів предметної комунікативної компетентності, базою для якої є комунікативні уміння, сформовані на основі мовних знань і навичок.

Номер слайду 18

Сучасні форми і види роботи. Ключові компетентності можна розвивати щоуроку використовуючи відповідні форми роботи: інтерактивні методи, які забезпечують активну діяльність учнів у процесі опанування навчального матеріалу;кооперативне навчання, в якому формуються соціальні вміння, лідерські якості та скорочується відстань між учителем та учнем;рольові та ділові ігри, які переносять учнів у таке бажане доросле життя, допомагають побачити світ і себе у ньому. Підвищують самооцінку і попит на нове;проектні технології, завдяки яким в учнів формується проектне мислення, почуття відповідальності та досвід цілеспрямованої співпраці. Вони вчаться застосовувати знання на практиці, працювати в команді над конкретним завданням, презентувати свої результати.

Номер слайду 19

На сьогоднішній день активно використовується метод інтерактивного навчання, який сприяє підвищенню рівня залученості учнів та розвитку їхніх ключових компетентностей.

Номер слайду 20

Види ігор для розвитку ключових компетентностейграматичні ігри лексичні ігри фонетичні ігрикомунікативні ігри ігри для навчання мовленняігри для аудіювання ігри для читання ігри з фразами змішані ігри

Номер слайду 21

Граматична гра “Complete and Sort”Гра на правильність вживання модальних дієслів. Заповнити пропуски відповідним модальним дієсловом.2. Розмістити речення згідно властивостей модальних дієслів: Necessity. Prohibition. Obligation

Номер слайду 22

Учням даються слова, які потрібно правильно скласти у граматично коректне речення за відведений час. If / he /Albert / will go / can / his / bicycle / repair / cycling.by bus / Ben / to school / if / he / will come / is late. You / look out / will not see / if / you / the square / of the window.shall see / the history museum / old / things / if / We / is open.

Номер слайду 23

nounnouncity or country. Лексична гра. Намалюйте таблицю із семи колонок. Виберіть будь-яку літеру алфавіту. В кожній колонці напишіть слово, яке починається з цієї літери. Скажіть ‘STOP’ коли закінчите. Ви отримаєте 5 балів за кожне правильне слово.nounverbadjectiveplace in the cityfood or drinksportcity or countrybowlbuybusybankbeerbasketball. Brasilseaseeshyschoolsandwichsoccer. Scotland

Номер слайду 24

Команди змагаються, створюючи нові слова з кореня.employ - employment - employer - employee - unemployedwrite - writer - writing - writtendevelop - development - developer developing. Word Formation Relay.

Номер слайду 25

Фонетична гра. Кожен учень отримує скоромовку, яку він має вимовити якомога швидше і чіткіше. Група оцінює, чи було це зроблено правильно. Six slimy snails sailed silently. Wayne went to wales to watch walruses. I wish to wish the wish you wish to wish. I scream, you scream, we all scream for ice cream. A proper copper coffee pot. Two tiny tigers take two taxis to town. She sells sea shells by the seashore.

Номер слайду 26

Pronunciation Detectives. Учні слухають аудіо або фрази викладача, і їх завдання – визначити неправильну вимову і виправити її.importantcuisinesuccessqualificationaccesslanguagepronunciationpleasureexhaustedhotel

Номер слайду 27

Комунікативна гра “Snowball of Friendship”Учні пишуть невеличкі повідомлення про себе. What I like... What I have... What I can... Наприклад, I like swimming. I have a computer. I can cook pizza. Після цього кожен учень повинен по черзі встати, зачитати своє повідомлення і зім’яти його у кульку. В результаті виходить одна велика паперова кулька. Далі учні передають кульку по колу під музику, музика зупиняється, розгортають по черзі папір і згадують про кого кожне повідомлення. Таким чином вони дізнаються більше один про одного.

Номер слайду 28

Гра для аудіювання. Учні слухають короткий випуск новин. Після чого їм роздають текст і вони заповнюють пропуски. Перемагає той, хто впорається швидше.

Номер слайду 29

New Park Opens in the City A new park has officially opened in the city {center}, and it is already a popular spot for residents. The park features a playground for {children}, walking paths for those who enjoy {jogging} or strolling, and a beautiful small lake where visitors can relax. On the first day, many {families} came to explore the park. Children were excited to play on the {swings} and {slides}, while parents sat on {benches} enjoying the fresh air. Some people even brought picnic baskets and enjoyed {meals} on the grass. The mayor attended the opening {ceremony} and expressed his excitement. “This park is for everyone. We hope it brings joy to the community and encourages people to spend more time {outdoors},” he said. The park also has beautiful gardens with colorful {flowers and trees}. There are plans to host {community events}, such as outdoor movies and concerts, in the future. The park will be open every day {from 7 a.m. to 8 p.m.}, and it is free for everyone to visit. Local residents are looking forward to making new memories in this lovely new space!

Номер слайду 30

Змішана гра. Учням дають статтю, яку вони повинні швидко прочитати і скласти короткий підсумок, використовуючи 3-5 речень. Перемагає той, чий виклад найбільше відповідає змісту статті.

Номер слайду 31

1. It’s never too late to learn2. No pain no gain3. You can’t make an omelette without breaking eggs4. An apple a day keeps the doctor away5. We are what we eat and drink6. A sound mind in a sound body7. We live not to eat, we eat to live. Змішана гра. Знайдіть українські відповідники до наведених англійських прислів'їв.8. Better late than never troubles you9. Practice makes perfect10. Don’t trouble trouble until trouble11. Health is the best wealth12. Health is not valued till illness comes13. When in Rome do as Romans do

Номер слайду 32

Гра для читання “ Jigsaw Reading Strategy”Учні діляться на групи, кожна з яких отримує частину тексту. Потім вони повинні обмінятися інформацією та скласти повну картину тексту. Prepare the thickener. Taste, add, salt. Add the rest of the cabbage, potatoes, tomatoes, onion and dill and let them cook. Serve. Add the thickener to borshch. Add cream and garlic, and cook. Cook the beatroot, carrots and green beans in 2 L of water.

Номер слайду 33

Один учень описує зображення або об’єкт, а інший повинен намалювати його, не бачачи оригіналу. Гра для навчання мовлення “Describe and Draw”

Номер слайду 34

COMPLETE THE DIALOGUE Учні отримують незавершений діалог, а також ключові фразові дієслова до нього. За певний проміжок часу вони повинні заповнити його.ІГРИ З ФРАЗАМИ

Номер слайду 35

Emma: Hi, Alex! I need some help with my computer. It keeps shutting down unexpectedly. Do you know what might be causing it?Alex: Hey, Emma! That sounds annoying. It could be a software issue. Have you tried turning it on again after it shuts down?Emma: Yes, I have, but it keeps happening. I’m worried it might break down completely. Alex: Hmm, maybe the system needs to be updated. Sometimes, outdated software can cause it to freeze up. Have you checked for updates?Emma: No, I haven’t. I always forget to look up how to do that. Alex: Don’t worry. It’s simple. Just go to your settings, and you’ll find an option to check for updates. If that doesn’t work, you might need to back up your files and reinstall the system. Emma: That makes sense. I should definitely back up everything just in case. What if reinstalling doesn’t help?Alex: Then it might be a hardware issue. You could try to take apart the computer and check the components, but if you're not comfortable doing that, you should bring it in to a technician. Emma: I’m not confident enough to take apart anything! I’ll probably just bring it in to a repair shop. Alex: Good idea! Hopefully, they can figure out what’s wrong quickly. Emma: Thanks, Alex! I’ll try the updates and let you know if it helps.

Номер слайду 36

ВПЛИВ ДИДАКТИЧНИХ ІГОРГраматичні, лексичні, фонетичні та комунікативні дидактичні ігри є ефективними інструментами для розвитку ключових компетентностей. Вони допомагають учням розвивати критичне мислення, комунікаційні навички, креативність і співпрацю. Завдяки іграм учні активно залучаються до навчального процесу, підвищується мотивація до навчання, полегшується сприйняття матеріалу та його застосування на практиці. Отже, дидактичні ігри не лише роблять навчання цікавішим, але й готують учнів до реальних життєвих викликів.

Номер слайду 37

ВИСНОВКИКомпетентнісний підхід на уроках англійської мови сприяє розвитку ключових компетентностей учнів, таких як критичне мислення, співпраця, комунікація та творчий підхід до вирішення проблем. Завдяки цьому підходу, учні вчаться застосовувати свої знання у реальних життєвих ситуаціях, готуючись до майбутнього. Використання інтерактивних методів навчання та дидактичних ігор дозволяє зробити навчальний процес більш ефективним і цікавим, знімає стрес та допомагає учням працювати в команді. Викладач може досягти успіху лише тоді, коли зрозуміє, що навчання повинно мотивувати учнів до самовдосконалення та розвитку їхнього творчого потенціалу.

Номер слайду 38

Дякую за увагу!

pptx
Додано
7 жовтня
Переглядів
126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку