Основні поняття. Короткі відомості про текстильні волокна
Номер слайду 2
Технологія – сукупність знань про способи та процеси обробки і переробки матеріалів, способи взаємодії людини,знарядь та предметів праці. Основні види технологічної діяльності в побуті: приготування їжі,прання,виготовлення одягу, різноманітних виробів, в`язання, вишивання. Технологічний процес- це послідовна зміна форми,розмірів,властивостей конструкційних матеріалів з метою отримання деталі. Технологічний процес визначає послідовність обробки деталей,передбачає,які інструменти,пристрої,устаткування необхідні для цього,скільки часу потрібно для виготовлення деталей тощо. Матеріали- те,із чого можна виготовити той чи інший виріб,чим його оздобити. Техніка- це сукупність засобів і знарядь праці,які застосовує людина у своїй діяльності для полегшення і прискорення трудових процесів.
Номер слайду 3
Конструкційний матеріал - матеріал або сировина ( деревина,метал, пряжа,шкіра,пластмаса,скло,гума,неткані матеріали), які застосовують у виробництві для виготовлення різноманітних виробів. Пряжа,нитки – продукт,що виготовляють з волокнистої маси скручуванням коротких волокон та з`єднанням їх у процесі скручування по довжині. Тканина - виріб,що виготовляється з ниток,які переплітаються між собою. Сировиною для виготовлення тканин є волокна – тонкі й пружні нитки. Волокна, з яких виготовляють тканини, називаються текстильними. Вони бувають натуральні й хімічні. Натуральні волокна бувають рослинного, тваринного й мінерального походження. До тканин з волокон рослинного походження належать льон,бавовна,коноплі;тваринного походження- шовк, вовна; мінерального-азбест. Волокна,що одержують штучно внаслідок процесу переробки вугілля,нафти,називаються хімічними.
Номер слайду 4
Правила безпеки під час робіти з голкою та ножицями на уроках трудового навчання
Номер слайду 5
перед початком роботи. До виконання робіт необхідно приступати у халаті, застебнутому на всі ґудзики. Волосся підібрати під головний убір. Надіти спеціальне взуття;Перевірте стан робочого інструменту (голки, наперстка, ножиць). Пам'ятайте: несправний інструмент і незнання безпечних засобів праці призводять до нещасних випадків;У випадку несправності інструментів повідомте про це вчителя трудового навчання;Звільніть місце від зайвих речей;Чітко визначте порядок і проведення роботи.
Номер слайду 6
під час виконання роботи з голкою. Виконуйте тільки ту роботу, яка передбачена завданням, або доручена вчителем;Особливо обережно необхідно поводитись з голками. якщо голка під час роботи зламалась, необхідно знайти її кусочки і тільки тоді викинути у спеціальне місце (коробочку);Не можна брати голки в рот, сколювати ними спецодяг, залишати на столі;Не губіть голку. Перевіряйте кількість перед початком роботи та в кінці;
Номер слайду 7
Вимоги безпеки під час виконання роботи з ножицями. Під час роботи з ножицями їх слід класти зімкнутими лезами, направленими від працюючого;Не залишай ножиці у відкритому вигляді;Передавай ножиці тільки в закритому вигляді кільцями в сторону товариша;При роботі слідкуй за пальцями лівої руки.
Номер слайду 8
вимоги безпеки після закінчення роботи. По закінченню роботи інструменти і пристосування необхідно скласти у відведене для цього місце;Перевірте стан інструментів та приведіть їх у належний стан. У випадку несправності повідомте вчителя;Старанно приберіть робоче місце. Відходи покладіть в спеціальний ящик. Приведіть себе в порядок. Ретельно вимийте руки з милом;У випадку поранення гострими інструментами потрібно звернутися за допомогою до вчителя.
Номер слайду 9
Забороняється:порушувати правила для учнів;голки, шпильки брати до рота;приносити в клас сторонні речі;виконувати будь-які роботи без вказівки та дозволу вчителя;переходити від одного місця до іншого, відволікати від роботи інших учнів;учням без вчителя знаходитись під час перерви в класі;захаращувати робочі місця;шити іржавою голкою.