Людина, мабуть, найголовніший персонаж творів мистецтва. Завдяки його можливостям можна побачити людей, які жили у давні часи, і наших сучасників, різних за віком і зовнішнім виглядом. Відчути настрій і почуття, дізнатися про характер, смаки тощо. Кожна людина неповторна, особлива - і митці завдяки своєму таланту, вмінням та мові мистецтва відтворюють це у своїх роботах. Переглянь«Неповторність» (музика Олександра Злотника, вірші Андрія Демиденка).• Як проявляється індивідуальність кожної людини? Поміркуй, що робить людину ЛЮДИНОЮ.
Номер слайду 3
Якщо в образотворчому мистецтві ми бачимо конкретні образи різних людей, то в музичному «портреті» немає схожості з певною особою. Але водночас її можна уявити завдяки особливим інтонаціям мелодії, ритму чи гармонії звукових сполучень... Або назві, яка ніби підказує образ. Послухай. Людвіг ван Бетховен. «До Елізи» (фрагмент). Клод Дебюссі. «Дівчина з волоссям кольору льону». Левко Колодуб. «Веселе негреня».• Як музика відтворила образи дівчат і хлопчика? Обери характеристики. Якими із творів образотворчого мистецтва можна їх проілюструвати? Чи різняться характери дітей на картинах П'єра Огюста Ренуара (1), Гомеса Морено (2), Вільяма Сідні Маунта (3), Яояо Ма Ван Ас (4)? Поясни.
Номер слайду 4
Послухай пісню «Пеппі Довгапанчоха». Яка вдача у дівчинки Пеппі? Як це втілено музикою? Чи можна відтворити її образ тихою, повільною й наспівною мелодією? Спробуй мімікою і жестами створити її «портрет». Пісня «Пеппі Довгапанчоха» (вокальна студія «Шарм»). Чи відомо тобі, хто такі оптимісти й песимісти? Як ти думаєш, про кого з них ці рядки? Яка мелодія (інтонації) може супроводжувати кожен з них?Мені завжди весело,Мені завжди смішно,Бо мені зранку сонечко. Щось наспівує ніжно.***Похмуро, безрадісно кожного дня,Невесело, сумно блукаю.І що не зроблю - все мені обрида,Хорошого вже не чекаю.
Номер слайду 5
Руханка. Українська народна пісня «По дорозі жук, жук» (гурт «Аквамарин»).• Придумай рухи і рухайся разом з виконавцями. Які музичні «портрети» вони показали? До якого жанру українських народних пісень належить твір?
Номер слайду 6
НАМАЛЮЙМузика і вірші Катерини Комар. Усім серцем я б хотіла,Щоби всі були щасливі!Та чому в світі все не так?.. Люди, мов птахи безкрилі,Всюди повені і зливи -То з небес подають нам знак!Приспів: Намалюй на аркуші сонце -І сніг, розтертий на долонціВсе зберегти можеш тільки ти. Плине час, нам не зупинитись,Доки ще сміються діти,В казку і сни - руку простягни!Якщо вірити у мрію,Усе чорне стане білимІ мудріш станеш ти і я!.. Пісні, що співають діти –То єдина мова світу,Головне - друзі і сім'я!
Номер слайду 7
На дозвіллі переглянь мультфільм «Панчінелло. Ти особливий». Поміркуй, яке життєве відкриття зробив для себе головний герой.• Як засобами музики можна відтворити образ людини? Наведи приклади. Чи погоджуєшся ти зі словами «Кожен з нас - неповторний, бо кожна людина унікальна, має свій хист»?