Першим розмічальним інструментом була, напевне, обвуглена паличка, якою малювали зображення на стінах печери. Ранні греки та римляни користувалися шматками грифелю. Потім, приблизно у 1564 році, шахтарі знайшли біля Борровдейла (північно-західна частина Англії), м'яку сяючу речовину, якою можна було робити значно темніші позначки, ніж грифелем. 3
Номер слайду 3
4 В епоху Відродження вишуканій публіці і людям мистецтва з великим успіхом служив срібний брат свинцевого штифта. Його темно-сіра лінія ставала коричневою при окисленні, і стерти її м’якушкою або пемзою було неможливо. Тому малювати такими олівцями могли собі дозволити тільки великі майстри малюнку, котрі не наносили на папір жодної зайвої або неточної лінії.
Номер слайду 4
5 Перший документ, у якому згадується дерев'яний олівець, датований 1683 роком. У Німеччині виробництво графітних олівців почалося в Нюрнберзі. Найстаріший з існуючих олівців олівець теслі. Його було знайдено в конструкції даху будинку 17ст в Німеччині.
Номер слайду 5
6 Сучасний олівець винайшов у 1794 році талановитий французький вчений і винахідник Ніколя Жак Конте (Conte). Наприкінці XVІІІ століття англійський парламент увів найсуворішу заборону на вивіз дорогоцінного графіту з Камберленду. Порушення цієї заборони каралося дуже суворо, аж до страти. Але, не дивлячись на це, графіт продовжував потрапляти в континентальну Європу контрабандним шляхом, що призвело до різкого збільшення його ціни. За завданням французького конвенту Конте розробив рецептуру змішування графіту з глиною і виробництва з цих матеріалів високоякісних стрижнів. За допомогою обробки високими температурами була досягнута висока міцність, однак ще більш важливим був той факт, що зміна пропорції суміші давала можливість робити стрижні різної твердості.
Номер слайду 6
7 Вибираючи для себе олівець, багато хто віддає перевагу кохінорівському.
Номер слайду 7
8
Номер слайду 8
9
Номер слайду 9
10 Ще один олівець, виготовлений в 2001р претендував на титул найдовшого. На фото - граф Антон Вольфганг фон Фабер-Кастелл перед фамільним замком в Штайні, поблизу Нюрнберга. Він має форму трикутника, 12 м в довжину, вагою близько 600 кг. Графіт має близько 12 см в діаметрі.
Номер слайду 10
11
Номер слайду 11
Роботи Марії-Христини Белуччі 12
Номер слайду 12
Скульптури з олівців. Автор – Дженіфер Маестро. 13