Презентація "Критичне мислення. Що це"??? Навіщо це???

Про матеріал

Презентація "Критичне мислення. Що це??? Навіщо це".

Методичний порадник учителя, який розкриває необхідність використання педагогічної новації "Критичне мислення " в умовах нової української школи. Відповідає на питання що таке критичне мислення і навіщо воно потрібне.

Всесвітній економічний форум у Давосі регулярно складає перелік актуальних навичок, необхідних для успішної кар'єри. За останні роки критичне мислення піднялося у рейтингу цих навичок з 4 місця (навички для 2015 року) до 2 місця (навички, які будуть важливими у 2020 році). Уміння критично мислити постійно зростає в ціні. Якщо ми не будемо впроваджувати критичне мислення у навчальний процес, то наші учні будуть програвати в конкурентній боротьбі.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Критичне мислення ЩО ЦЕ???НАВІЩО ЦЕ???Методичний порадник.

Номер слайду 2

Зміст. Вступ. Розділ І. Теоретична частина. Критичне мислення. Що це?Критичне мислення. Навіщо це?Роль учителя…

Номер слайду 3

Вступ

Номер слайду 4

Конце́пція (лат. conceptio — розуміння) — система поглядів, те або інше розуміння явищ і процесів; єдиний, визначальний задум.…Найбільш успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями. (Концепція нової української школи)

Номер слайду 5

Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще важливо навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці. (Концепція нової української школи)

Номер слайду 6

10 ключових компетентностей , які здатні забезпечити особисту реалізацію та життєвий успіх протягом усього життя.1. Спілкування державною мовою.2. Спілкування іноземними мовами.3. Математична компетентність.4. Основні компетентності у природничих науках і технологіях. 5. Інформаційно-цифрова компетентність.6. Уміння вчитися впродовж життя. 7. Ініціативність і підприємливість. 8. Соціальна та громадянська компетентності. 9. Обізнаність та самовираження у сфері культури. 10. Екологічна грамотність і здорове життя. “Компетентність – динамічна комбінація знань, способів мислення, поглядів, цінностей, навичок, умінь, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність”.

Номер слайду 7

10 компетентностей . Кожну з них діти набувають під час вивчення різних предметів на всіх етапах освіти.  Спільними для всіх компетентностей є такі вміння:• уміння читати і розуміти прочитане; • уміння висловлювати думку усно і письмово;• критичне мислення;• здатність логічно обґрунтовувати позицію; • виявляти ініціативу;• творити;• уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення;• уміння конструктивно керувати емоціями; • застосовувати емоційний інтелект;• здатність співпрацювати в команді.

Номер слайду 8

Розділ І. Теоретична частина1. Критичне мислення. Навіщо це?2. Критичне мислення. Що це?3. Роль учителя…

Номер слайду 9

Навіщо потрібно впроваджувати навчання критичного мислення в освітній процес…Всесвітній економічний форум у Давосірегулярно складає перелік актуальних навичок, необхідних для успішної кар'єри. За останні роки критичне мислення піднялося урейтингу цих навичок з 4 місця (навички для2015 року) до 2 місця (навички, які будуть важливими у 2020 році). Уміння критично мислити постійно зростає в ціні. Якщо ми не будемо впроваджувати критичне мислення у навчальний процес, то наші учні будуть програвати в конкурентній боротьбі. Давос (Швейцарія) – місто, в якому проходить щорічна зустріч, яка об’єднує близько 2500 вищих керівників бізнесу, міжнародних політичних лідерів, обраних інтелектуалів і журналістів, щоб обговорити актуальні питання , що стоять перед світом… Мета: обговорення і прогнозування майбутнього

Номер слайду 10

Для того, аби впровадити критичне мислення в школі, передовсім необхідно самому вчителю навчитися мислити критично. Недостатньо просто прочитати про процедури, навички критичного мислення, необхідно стати особистістю, яка може та вміє мислити критично, а це потребує значних зусиль з боку людини: себе змінювати важко, довго та енергетично затратно. Доктор педагогічних наук, професор кафедри історії України, керівник сектора лабораторії модерної історії України та інноваційних освітніх технологій Запорізького національного університету. Сергій Терно

Номер слайду 11

Чотири компоненти, що обумовлюють поведінку людини Ключові переконання - наші цінності Автоматичні думки - інтерпретація подій зовнішнього світу Поведінка – конкретні дії, які ми вчиняємо в класі чи навчальній аудиторії Емоції та почуттяпозитивні танегативні Змінити «вершки», не змінивши «корінці» неможливо. Основу особистості складаютьїї ключові переконання, тобто її цінності – ті положення, в які людина вірить і вважає істинними Щоб змінити поведінку, тобто останній компонент в цьому ланцюжку, то треба починати з ключових переконань

Номер слайду 12

Не змінивши ключових переконань, неможливо змінити поведінку… {00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}Компоненти поведінки. Авторитарний тип особистостіДемократичний тип особистостіКлючові переконання. Навчання має базуватися напримусі, вчитель має примушувати та карати, судити і засуджувати Кожен може безобмежень пізнавати світ. Помилятися Автоматичні думки. Якщо учень неправильно відповідає, значить він нездара; якщо правильно, то молодець, улюбленець Помилка - не ганьба, це засіб, що убереже нас від марного витрачання зусиль на дії в неправильному напрямі ЕмоціїПовна відраза того, хто помиляється, та повна підтримка та схвалення дій того, хто відповідає так, як хочеться вчителю Емоції у демократичної особистості здебільшого позитивні, тому що все на користь. Поведінка. Рабсько-теранічної натури: караємо коли влада в наших руках і підкорюємось, коли влада знаходиться в інших руках. Поведінка буде поважливою до людської гідності. Демократичний - прагнення зрозуміти, переконати, а не наказувати - діалогічне спілкування - увага до думки учнів

Номер слайду 13

Педагогіка партнерства«Якщо вчитель став другом дитини, якщо ця дружба осяяна благородним захопленням, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини ніколи не з’явиться зло», – писав Василь Сухомлинський. • повага до особистості; • доброзичливість і позитивне ставлення; • довіра у відносинах; • діалог – взаємодія – взаємоповага; • розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків); • принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей)

Номер слайду 14

Педагогічна новація «Критичне мислення». ЩО ЦЕ???це навчання доброму (гарному) мисленню, яке містить творче мислення, критичне мислення, емоційний інтелект, тобто весь спектр розумових здібностей. Роберт Стернберг запропонував виділяти три складники у розумових здібностях людини: аналітичний інтелект - абстрактне мислення; творчий інтелект - створення нових ідей; практичний інтелект, який допомагає нам в соціальній взаємодії Емоційний інтелект – це уміння мотивувати себе, уміння здійснювати саморегуляцію своїх емоцій, уміннярозуміти емоції інших і вибудовувати взаємодію з людьми. мислення – це базова категорія, що характеризує розумові здібності.

Номер слайду 15

Розум людини спрямований на те, щоб відобразити цей світ і розв'язувати проблемні задачі, що постають в нашому житті Інтелект є певним стилем пізнання цього світу, це спосіб організації нашого сприймання. Інтелект буде конструювати ту модельсвіту, що ми її створюємо у власній свідомості. Інтелект обумовлюється особливостями сприймання та запам'ятовування. Розвиток критичного мислення – це розвиток розуму людини: її абстрактного мислення, емоційного інтелекту, уяви (творчості), позитивних цінностей. Розумна людина (мудра людина), крім абстрактного мислення, має ще багато важливих речей, які дозволяють їй бути позитивною рушійною силою і в своєму житті, і в житті суспільства.

Номер слайду 16

Критичне мислення – це не лише здатність критикувати. Це здатність добре мислити, добре розмірковувати, ухвалювати продумані успішні рішення. Критичне мислення:• інструмент для розв'язування проблем;• інструмент ухвалення продуктивних рішень;• інструмент самовдосконалення;• інструмент управління власним сприйняттям

Номер слайду 17

це особистість, яка здатна як перевірити достовірність знання, що їй пропонують, так і змінювати свій спосіб мислення, який виявиться в тих чи інших ситуаціях недієвим. Критично мисляча особистість

Номер слайду 18

Світ, у якому належить жити нашим дітям, змінюється у чотири рази швидше, ніж наші школи Д-р Міжнародного центру лідерства і освіти Віллард Даггет Якщо ми будемо вчити сьогодні так, як ми вчили вчора, ми вкрадемо у наших дітей завтра Джон Дьюї американський філософ, психолог та реформатор освіти.  Освіта – найвеличніше із земних благ, якщо вона найвищої якості. Інакше вона абсолютно не потрібна. Кіплінг.  Англійський поет і прозаїк, лауреат Нобелівської премії (1907 р.)

Номер слайду 19

ДЛЯ ЧОГО використовують критичне мислення…Мета критичного мислення. Усунути спотворення, які виникають в процесі нашого сприймання ситуації та її обмірковування,Дає можливість розв'язати ті практичні завдання, що постають у нашій повсякденній реальності: проблемні задачі, формулювання висновків, ухвалення рішень. Потрібне в тих ситуаціях, де ми не знаємо, як точно діяти,де немає готового алгоритму дій, де необхідні нові знання. Воно спонукає: розмірковувати, шукати зв'язки, по-новому переосмислювати, сприймати, представляти та формулювати задачу своєї діяльності.

Номер слайду 20

Критичне мислення . Етапи{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}Усвідомлення проблеми. Саме критичне мислення дозволяє людині помітити та усвідомити ті суперечності, яких більшість непомічає. Спроба розв’язати проблемуспроба розв'язати проблему тими відомими знаннями та способами дій, що нам доступні. В процесі приходить також усвідомлення того, що нам їх не вистачає, ми не можемо розв'язати завдання на тому рівні мислення, на якому воно виникло. Переструктурування. Саме тому на третьому етапі відбувається перестукування наших знань, способів дій та установок, наших цінностей, нашого способу мислення. На цьому етапі відбувається прорив. Обгрунтування. Знайдене рішення обгрунтовується, з використанням логіки, фактів та ціннісного обґрунтування. Критичне мислення дає можливість розв’язувати життєві роблеми за допомогою наукового методу

Номер слайду 21

7 чинників, що сприяють розвитку критичного мислення учнів{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}Цілі навчання (мотивація) створення проблемних ситуацій Засіб навчання Правила здійснення критичних розмірковувань Зміст навчання представлений системою проблемних задач Метод навчання передбачає створення для учнів ситуацій вибору. Цей шлях забезпечують проблемні методи навчання: частково-пошуковий, проблемний виклад, дослідницький Форма навчання забезпечує діалог у процесі розв'язування проблемних задач. Раціонально використати інтерактивні форми роботи: в парах, групах або групову. Вони спонукають до взаємонавчання, діалогу, різних поглядів на одну й ту саму проблему тощо Метод контролю передбачає письмові завдання для учнів та наступну групову таіндивідуальну рефлексію: аналіз і критику, самоаналіз та самокритику; навичку можна розвинути лише тоді, коли учень постійно отримує зворотній зв'язок про доцільність результатів власних дій стиль навчання який надає учню право на помилку та моделює ситуації виправлення помилок

Номер слайду 22

Якщо ви намалюєте «кульки», «кластери» або використовуєте якісь інші екзотичні прийоми із не менш екзотичними назвами, відповідно ви займаєтесь розвитком критичного мислення. Я хотів би застерегти слухачів від такого поверхового погляду на проблему та зазначити, що навчання критичного мислення – це не яскраві форми роботи, що їх можна застосувати на уроці, а передусім розв'язування проблем. Якщо під час навчання ми створюємо проблемні ситуації, якщо під час навчання ми забезпечуємо роздуми над проблемами, тоді у нас дійсно відбувається розвиток критичного мислення. Сергій Терно

Номер слайду 23

“Школа українська буде успішна, якщо до неї прийде успішний учитель. Він – успішний вчитель та фахівець – вирішить дуже багато питань щодо якості викладання, обсягу домашніх завдань, комунікації з дітьми та адміністрацією школи. До дітей має прийти людина-лідер, яка може вести за собою, яка любить свій предмет, яка його фахово викладає”. (Концепція нової української школи) Умотивований учитель…роль учителя – не як єдиного наставника та джерело знань, а як коуча, фасилітатора, тьютора, модератора в індивідуальній освітній траєкторії дитини.

Номер слайду 24

Використані ресурси. Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. КОНЦЕПЦІЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ ДОКУМЕНТ ПРОЙШОВ ГРОМАДСЬКІ ОБГОВОРЕННЯ І УХВАЛЕНИЙ РІШЕННЯМ КОЛЕГІЇ МОН 27/10/20162. Терно Сергій. Лекції «Критичне мислення для освітян»

Номер слайду 25

Успіхів. Натхнення!!!

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бабій Василь Васильович
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
20 березня 2018
Переглядів
17559
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку