Конспект уроку "Гідросфера та її частини", де етап вивчення нового матеріалу проходить з елементами казки. До уроку для закріплення та узагальнення розроблений комплекс завдань та запитань
Тема уроку: Гідросфера, її основні частини.
Кругообіг води.
Мета уроку:
Обладнання: підручники, атласи, глобус, настінна карта півкуль, таблиця «Кругообіг води у природі»
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. Організаційний момент
Учитель. Сьогодні у нас не звичайний урок, а урок з елементами казки. Ото ж приготуйтесь мандрувати географічними казками та дізнаватись багато нового і цікавого. Нумо вперед з гарним настроєм.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Прийом «Інтелектуальна розминка»
ІІІ. Мотивація навчально – пізнавальної діяльності
Прийом «Подорож у казку»
Учитель. Щоб казка мені вдалася, мені потрібна буде ваша допомога.
Жив собі бог Всесвіт. Був у нього син якого звали Сонцем. Щоб син не був самотнім Всесвіт вирішив подарувати йому сестричку. Узяв газові пилинки, додав частинки льоду і закрутив зі страшенною швидкістю. Так утворилося тіло планети, яку він назвав Землею. Помилувався своєю роботою та промовив : «Донечко , я дав тобі все ,щоб ти жила . А далі подбай про себе сама. Якщо будеш працьовитою та мудрою, то будеш жити довго».
Запам᾿ятала батькові слова Земля і швидко взялася до роботи. Спершу вирішила зовнішність свою змінити. Там, де піднімала руку, утворилися… (гори), там, де опускала,-…(рівнини). Оглянула своє творіння та промовила: «Хай, це буде царством… (суходолу)!»
Потім розтопила частинки льоду - почала утворюватися… (вода). Виштовхнула вона її на поверхню та заповнила всі знижені місця. Подивилася задоволено на своє вбрання та вигукнула: «Хай це буде царство…(води)».
Захотілося планеті укритися прозорим серпанком, із суміші газів утворилося прозоре царство повітря. А щоб життя було радісним, заповнила все мелодійними звуками царства живих організмів.
Та раптом зажурилася Земля. «Як це так, царства є, але без назв? Не годиться їм без імені бути». І планета дала їм назви.
Хто здогадався, як назвала Земля свої царства?
ІV. Вивчення нового матеріалу
Учитель. Площа Землі становить 510 млн.км.кв., з них 361 млн. км.кв. – водна поверхня.
1.Прийом «Робота з картою»
Розгляньте карту півкуль, глобус і визначте, що входить до складу водної оболонки.
2. Прийом « Творча лабораторія».
З розповіді вчителя та з малюнка у підручнику учні створюють схему складових гідросфери.
3. Учням пропонується подивитись на моніторах учительську презентацію теми «Кругообіг води у природі» - «Казка почута у природі. Подорож крапельки»
4.Прийом « Домашні заготовки»
Учням заздалегідь було запропоновано підготувати прислів’я та приказки про воду., зачитують їх
5. Прийом «Літературна хвилинка»
Поясніть зміст прислів’я : «Водиця – усьому цариця»
Учитель. Запам᾿ятайте, діти ! Вода – найпоширеніший мінерал Землі Отже, недостатньо сказати, що вода необхідна для життя, бо вона – саме життя. І ми повинні її не тільки вивчати , а й охороняти. Прослухайте вірш :
Не можна жити без води:
Вона навкруг, вона – в тобі,
В озерах, річках, океанах,
Дощу краплинах і фонтанах
Вона – в емоціях людини:
В сльозах від радощів чи гніву.
Й краса природи на Землі
Не може жити без води.
Чудова наша гідросфера,
Існує все навколо неї:
І людство, й фауна, і флора,
І все, що є у нас навколо.
А не було б її –
Життя все зникло б на Землі.
V. Закріплення вивченого матеріалу
1.Прийом « Вірю – не вірю» ( з поясненням відповіді)
« Чи вірите ви в те, що …»
2.Прийом « Виправ помилку»
Учням на дошці пропонується написаний текст для виправлення помилок
« Вода – особлива речовина. Вона перебуває у чотирьох станах і не переходить з одного в інший. Внаслідок охолодження вода розширюється, перетворюючись на пару, вона зменшується в об’ємі . Вода не придатна до нагрівання та охолодження»
VІ. Підсумок уроку
Прийом « П᾿ять речень»
Складіть 5 речень, що містять головну інформацію уроку
Виставлення оцінок найактивнішим учням
VІІ. Домашнє завдання
Дати письмову відповідь на одне із питань