Урок "Гідросфера та її частини"

Про матеріал

Конспект уроку "Гідросфера та її частини", де етап вивчення нового матеріалу проходить з елементами казки. До уроку для закріплення та узагальнення розроблений комплекс завдань та запитань



Перегляд файлу

Тема уроку: Гідросфера, її основні частини.

Кругообіг води.

Мета уроку:

  • сформувати в учнів поняття «гідросфера», «світовий кругообіг води»; сформувати знання про властивості води як речовини; навчити визначати склад гідросфери , роль і значення води та її кругообігу;
  • розвивати вміння робити висновки, аналіз інформації за текстом підручника;
  • виховувати бережливе ставлення до води

Обладнання: підручники, атласи, глобус, настінна карта півкуль, таблиця «Кругообіг води у природі»

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

І. Організаційний момент

  Учитель. Сьогодні у нас не звичайний урок, а урок з елементами казки. Ото ж приготуйтесь мандрувати географічними казками та дізнаватись багато нового і цікавого. Нумо вперед з гарним настроєм.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Прийом «Інтелектуальна розминка»

  • Які оболонки Землі ви уже вивчили ?
  • Без якої речовини не можливе життя більшості живих організмів?
  • В яких агрегатних станах перебуває вода в природі ?
  • У якому стані більше води на планеті ?
  • Які властивості має вода ?
  • Чого більше на Землі більше води чи суходолу ?
  • Яким кольором позначають водні об᾿єкти на картах ?

 

ІІІ. Мотивація навчально – пізнавальної діяльності

Прийом «Подорож у казку»

Учитель. Щоб казка мені вдалася, мені потрібна буде ваша допомога.

   Жив собі бог Всесвіт. Був у нього син якого звали Сонцем.  Щоб син не був самотнім Всесвіт вирішив подарувати йому сестричку. Узяв газові пилинки, додав частинки льоду і закрутив зі страшенною швидкістю. Так утворилося тіло планети, яку він назвав Землею. Помилувався своєю роботою та промовив : «Донечко , я дав тобі все ,щоб ти жила . А далі подбай про себе сама. Якщо будеш працьовитою та мудрою, то будеш жити довго».

  Запам᾿ятала батькові слова Земля і швидко взялася до роботи. Спершу вирішила зовнішність свою змінити. Там, де піднімала руку, утворилися… (гори), там, де опускала,-…(рівнини). Оглянула своє творіння та промовила: «Хай, це буде царством… (суходолу)!»

Потім розтопила частинки льоду - почала утворюватися… (вода). Виштовхнула вона її на поверхню та заповнила всі знижені місця. Подивилася задоволено на своє вбрання та вигукнула: «Хай це буде царство…(води)».

Захотілося планеті укритися прозорим серпанком, із суміші газів утворилося прозоре царство повітря. А щоб життя було радісним, заповнила все мелодійними звуками царства живих організмів.

Та раптом зажурилася Земля. «Як це так, царства є, але без назв? Не годиться їм без імені бути». І планета дала їм назви.

Хто здогадався, як назвала Земля свої царства?

  • Царство суходолу - Літосфера.
  • Царство води - Гідросфера.
  • Царство повітря - Атмосфера.
  • Царство живих організмів - Біосфера.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Учитель. Площа Землі становить 510 млн.км.кв., з них 361 млн. км.кв. – водна поверхня.

1.Прийом «Робота з картою»

Розгляньте карту півкуль, глобус і визначте, що входить до складу водної оболонки.

2. Прийом « Творча лабораторія».

З розповіді вчителя та з малюнка у підручнику учні створюють схему складових гідросфери.

3. Учням пропонується подивитись на моніторах учительську презентацію теми «Кругообіг води у природі» - «Казка почута у природі. Подорож крапельки»

4.Прийом « Домашні заготовки»

Учням заздалегідь було запропоновано підготувати прислів’я та приказки про воду., зачитують їх

5. Прийом  «Літературна хвилинка»

 Поясніть зміст прислів’я : «Водиця – усьому цариця»

Учитель. Запам᾿ятайте, діти ! Вода – найпоширеніший мінерал Землі Отже, недостатньо сказати, що вода необхідна для життя, бо вона – саме життя. І ми повинні її не тільки вивчати , а й охороняти. Прослухайте вірш :

Не можна жити без води:

 Вона навкруг, вона – в тобі,

В озерах, річках, океанах,

Дощу краплинах і фонтанах

Вона – в емоціях людини:

В сльозах від радощів чи гніву.

Й краса природи на Землі

Не може жити без води.

Чудова наша гідросфера,

Існує все навколо неї:

І людство, й фауна, і флора,

І все, що є у нас навколо.

А не було б її –

Життя все зникло б на Землі.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1.Прийом « Вірю – не вірю» ( з поясненням відповіді)

« Чи вірите ви в те, що …»

  • вода може перебувати у трьох станах;
  • на Землі більше суходолу , ніж води ;
  • люди не можуть впливати на якість прісних вод на Землі;
  • вода ,яка потрапляє до моря (океану), не повертається на суходіл ;
  • вода – найпоширеніший мінерал Землі ;
  • гідросфера не взаємодіє з іншими оболонками

2.Прийом « Виправ помилку»

Учням на дошці пропонується написаний текст для виправлення помилок

« Вода – особлива речовина. Вона перебуває у чотирьох станах і не переходить з одного в інший. Внаслідок охолодження вода розширюється, перетворюючись на пару, вона зменшується в об’ємі . Вода не придатна до нагрівання та охолодження»

VІ. Підсумок уроку

Прийом « П᾿ять речень»

 Складіть 5 речень, що містять головну інформацію уроку

Виставлення оцінок найактивнішим учням

VІІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати матеріал підручника та зошита
  2. Прийом « Що було б, якби …»
  • припинився  великий кругообіг води…
  • вода зникла з нашої планети…
  • піднявся б рівень води у Світовому океані…

Дати письмову відповідь на одне із питань

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
20 березня 2018
Переглядів
695
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку