Презентація+ текст до неї допоможе класному керівнику під час підготовки до аналізу виховної роботи вчителем за навчальний рік. Матеріали розкривають тему "культурна людина", що включає різни напрямки роботи класного керівника та учнів за рік. Ця презентація була використана на батьківських зборах та педагогічній раді.
слайд № 1
Патріотичне виховання – це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується.
Василь Олександрович Сухомлинський
Тема: Роль національно-патріотичного виховання учнів у культурному просторі сучасної людини
слайд № 2
Національно-патріотичне виховання дітей та молоді – це комплексна системна і цілеспрямована діяльність органів державної влади, громадських організацій, сім’ї, освітніх закладів, інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави. Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації.
Мета патріотичного виховання конкретизується через систему таких виховних завдань:
- утвердження в свідомості і почуттях особистості патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;
- виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;
- підвищення престижу військової служби, а звідси – культивування ставлення до солдата як до захисника вітчизни, героя;
- усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;
- сприяння набуттю дітьми та молоддю патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення, уміння визначати форми та способи своєї участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади, спроможності дотримуватись законів та захищати права людини, готовності взяти на себе відповідальність, здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів;
- формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;
- утвердження гуманістичної моральності як базової основи громадянського суспільства;
- культивування кращих рис української ментальності - працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, бережного ставлення до природи;
- формування мовленнєвої культури;
- спонукання зростаючої особистості до активної протидії українофобству, аморальності, сепаратизму, шовінізму, фашизму.
слайд № 3
Нормативно база с приводу національно-патріотичного виховання доволі забезпечена, ми з вами зупинимося безпосередньо на указі Президента України від 13 жовтня 2015 року № 580/2015 про СТРАТЕГІЮ національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 – 2020 роки.
З метою виховання громадянина-патріота України, утвердження любові до Батьківщини, духовності, моральності, шанобливого ставлення до національних надбань Українського народу, наслідування найкращих прикладів мужності та звитяги борців за свободу та незалежність України як з історичного минулого, так і захисників, які сьогодні відстоюють суверенітет та територіальну цілісність держави у боротьбі із зовнішньою агресією, а також визначення ефективних механізмів системної взаємодії органів державної влади, органів місцевого самоврядування та інститутів громадянського суспільства у питаннях національно-патріотичного виховання.
слайд № 4
Національно-патріотичне виховання має охоплювати насамперед такі сфери:
профорієнтація на військові спеціальності;
історія, вшанування пам’ятних дат та історичних постатей;
фізкультура, спорт, популяризація здорового способу життя;
слайд № 5
Вивчення історії, культурного надбання рідного краю реалізується за допомогою відвідування учнями: Маріупольського краєзнавчого музею, музею побуту в м. Маріуполь, тематичних виставок тощо. Вже традиційно учні щороку відзначають день міста, де показують свою знання про історію рідного краю.
слайд № 6
Історія українського народу багата та різноманітна, вивчення якої привертає увагу учнів 6 – А. Не випадково учні беруть участь у виховних годинах та заходах присвячених пам’ятним датам та подіям в історії України.
Серед таких:
слайд № 7
Сукупність матеріальних і духовних цінностей, створених людством протягом його історії; історично набутий набір правил усередині соціуму для його збереження та гармонізації. Дійсно, це визначення поняття культури, якої в сучасному середовищі так не вистачає. Культурні цінності та їх надбання, учні набувають за допомогою вивчення не лише культури рідної країни, а вивченням культур різних народів та країн. Саме це допомагає учневі орієнтуватися в науці, освіті, літературі та інших напрямках культури.
слайд № 8
Важливим аспектом виховання дитина включає в себе здоровий спосіб життя. Учні 6 – А класу беруть постійну участь у:
слайд № 9
Охоронна довкілля для учнів 6 – а класу полягає у:
слайд № 10
Навчальна діяльність посідає вагомі місце для учнів 6 – а класу, адже кожен розуміє важливість освіти та набутих знань. Учні беруть участь у різних навчальних проектів серед яких: Літня школа «Гімназист – 2018»; Бізнес освіти від Приват-банку. За результатами з 25 учнів класу 6 учнів закінчили 6-й клас з похвальними листами.
слайд № 11
Нау́ка — сфера діяльності людини, спрямована на отримання (вироблення і систематизацію у вигляді теорій, гіпотез, законів природи або суспільства тощо) нових знань про навколишній світ. Починаючи з 5-го класу учні стали постійними учасниками та переможцями окружної науково-практичної конференції «Крок у майбутнє».
Андрусенко Марія посіла ІІ місце у секції - «Історія»
слайд № 12
Співпраця учні-батьки-учитель призводить до спільної роботи, яка використовується під час національно-патріотичних заходах. Це саме: випічка, поробки, стенди, прикраси, тощо.
слайд № 13
Очікувані результати:
У результаті впровадження системи національно-патріотичного виховання очікується:
– забезпечення у молодого покоління розвинутої патріотичної свідомості і відповідальності, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про спільне благо, збереження та шанування національної пам’яті;
– зацікавленість молоді щодо служби у Збройних силах України, готовність до захисту України та виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, з метою становлення її як правової, демократичної, соціальної держави;
– збереження стабільності в суспільстві, соціальному та економічному розвитку країни, зміцнення її обороноздатності та безпеки;
– створення ефективної виховної системи національно-патріотичного виховання молоді;
– консолідація зусиль суспільних інституцій у справі виховання підростаючого покоління.
Необхідною умовою втілення Концепції в практику є широке обговорення її положень і завдань, проведення конференцій, круглих столів, семінарів, що будуть актуалізувати порушені цією Концепцією питання і завдання та спонукатимуть до розроблення конкретних заходів з їх реалізації.
слайд № 14
«Ми сильні – бо ми єдині».