Презентація "Лабіринтами художньої абстракції».

Про матеріал
В презентації цікаві факти з ілюстраціями про абстракцію: де виникла, засновники, основні течії.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку лабіринтами художньої абстракції. Тема уроку: «Лабіринтами художньої абстракції».

Номер слайду 2

Мистецтво саме по собі є реальністю, тому завдання митця – не наслідувати дійсність, а конструювати її.

Номер слайду 3

Клоуз-тест«Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм»Художня техніка, сукупність якої полягає у використання в композиції різних наклейок і пласких або об’ємних матеріалів – це…Модерністський художній напрям із переважанням геометричних форм – це…Художній напрям, представники якого оспівували майбутнє як еру техніки, високих швидкостей і темпу життя. Митці прагнули відобразити рух і швидкість. Це…Хто найвідоміший художник-авангардист?Художній напрям, що об’єднував авангардні напрями кубізму і футуризму – це…Назвіть українських художників-авангардистів.

Номер слайду 4

Ключ: Колаж. Кубізм. Футуризм. Пікассо. Кубофутуризм. О. Богомазов, Д. Бурлюк

Номер слайду 5

До найбільш важливих напрямів модернізму, що вплинули на хід і розвиток сучасного мистецтва, відноситься абстракціонізм.

Номер слайду 6

Абстракціонізм. Абстракціонізм (від лат. abstractus— абстрактний) — один з головних художніх напрямів XX ст., безпредметне не фігуративне мистецтво, в якому структура твору живопису, графіки чи скульптури не відображає реальність, а ґрунтується на формальних елементах (лінії, плямі), та абстрактних конфігураціях.

Номер слайду 7

На початку XX ст. світ був здивований модерністськими інноваціями митців-абстракціоністів, які відмовилися від реалістичності в живописі, проголосили втечу від буденності й внесли в художній простір ідеї не фігуративності. Вони вважали,що мистецтво само по собі є реальністю, тому завдання митця — не наслідувати примарну дійсність, а конструювати її..

Номер слайду 8

Абстракціонізм свідомо відкинув художній образ. Це стало поворотним моментом для всієї історії мистецтва. Безпредметні композиції втілювали сміливість думки і фантазії художників, викликали вільні асоціації глядачів.

Номер слайду 9

Абстракціонізм виник одночасно в декількох європейських країнах. Його засновниками й натхненниками стали Василь Кандинський, Казимир Малевич, Піт Мондріан.

Номер слайду 10

Існувало 2 основні течії: Лірико-емоційна а)орієнтація на експресію кольору, вільні форми і ритм; Б)імпровізація в виразі емоцій; Синестезія (геометрична абстракція )- сприйняття кольорів як звукових символів.

Номер слайду 11

Лірико-емоційну (або психологічну) абстракцію репрезентує творчість художника Василя Кандинського (1866-1944),якому притаманні прагнення до імпровізаційного виразу емоційних станів, орієнтація на експресію кольору, вільні форми й ритми.

Номер слайду 12

Завдання: Винайдіть лініїї, кольори, плями й силуети, у яких Кандинський передає рух козаків.

Номер слайду 13

Геометрична або холодна, інтелектуальна. В ній художники створюють художній простір шляхом поєднання різних геометричних фігур, кольорових площин, прямих і ламаних ліній. Ця течія мала такі розгалуження, як: Неопластицизм ( Піт мондріан) Орфізм (робер делоне) Суперматизм (Казимір малевич)

Номер слайду 14

Неопластицизм (гол. neoplasticism, від грец. пеоs — новий і пластика) — художня течія абстракціонізму, що базується на ідеї «мистецтва чистої пластики». Орфізм - Це течія в європейському абстрактному живописі 1910-х рр., якій притаманна єдність світла, кольору та руху.

Номер слайду 15

Назва орфізм дана в 1912 французьким поетом Гійомом Аполлінером на відкритті виставки Робера Делоне в Берліні в 1912 р. поллінер порівнював вплив живопису художників-новаторів з музикою давньогрецького героя Орфея, який звуками своєї ліри міг пересувати камені, втихомирювати хвилі, зачаровувати тварин і рослини. І, хоча Роберу Делоне ця назва не подобалася, з легкої руки Апполінера термін прижився. Делоне називав свої композиції «симультанними», тобто заснованими на одночасному контрасті відтінків (спочатку малася на увазі одночасна робота фарбами і поетичними текстами прямо на полотні або папері). Симультанізм- єдність кольору, світла і руху. Зіставлення контрастних кіл, дисків (без світлотіні) з’являлася глибина простору, що створювала ефект руху.

Номер слайду 16

Засновниками орфізму є подружжя. Соня терк-делоне і Робер Делоне«Ринок в Міньо», 1915 р. паризькому аукціоні Calmels Cohen в 2002 році за 4,59 мільйона євро. 

Номер слайду 17

Основні риси орфізму: Багатство палітри. Нефігуративна геометрична пластика. Музикальність ритміки. Робер Делоне –відомий французький художник модернізму. Він захоплювався творчістю Сезана, але поступово відійшов відкубізму до нової форми абстрактного живопису – орфізму. Жоден художник не насмілювався розглядати колір, як основний і єдиний елемент живопису. Саме такі ідеї обстоював Делоне. Вінназивав колір абсолютно самоцінним, здатним замінити всі Інші елементи – малюнок, об’єм, перспективу і світлотінь

Номер слайду 18

У прагненні повернути вільну експресію кольору первісного мистецтва подружжя створило стиль, який побудований на геометрії яскравих круглих форм. Смисловим стрижнем нового стилю став симультанізм (єдність світла- кольору-руху).

Номер слайду 19

Одним із послідовників орфізму став художник, скульптор і винахідник із України, вихованець Одеської художньої школи Володимир Баранов-Россіне (1888-1944). Експериментування в царині різних стилів і напрямів від імпресіонізму і кубізму до абстракціонізму сприяли пошуку власного живописного почерку. Згодом вони привели митця до новаторства у скульптурі й створення перших рухових композицій. Під впливом ідей синтезу мистецтв він досліджує взаємодію звуку і кольору, створює оптофон (тип піаніно), який під час програвання музики проектував на екран багатобарвні зображення.

Номер слайду 20

Казимир Малевич Став одним із засновників абстрактного мистецтва. 1915 року започаткував новий модерністський напрям у мистецтві — супрематизм. 7 грудня 1915 року вперше виставив картину «Чорний квадрат на білому тлі», яка перетворилася на ікону абстрактного мистецтва. Згодом з'являється картина «Біле і чорне»

Номер слайду 21

Неопластицизм Піта Мондріана Популярність до художника прийшла у 20-ті роки, якраз тоді, коли Піт повністю перейшов до стилю «все геніальне просто». Всі його твори складалися з ліній та фігур, і він протиставляв їх один одному за допомогою динаміки та статики, вертикалей та горизонталей. Остання та культова картина «Перемога бугі-вугі» викликала дуже спірні думки у критиків. Зараз ця картина є втіленням мандріанівського неопластицизму, адже вона повністю передає емоційний стан автора. Але витвір мистецтва так і залишився незакінченим через смерть художника.

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Творчий проєкт. Абстракціонізм. Синестензія. Геометрична. Неопластицизм Орфізм Суперматизм. Лірико-емоційна

Номер слайду 26

Творчий проєкт. Абстракціонізм. Синестензія. Геометрична. Неопластицизм. Орфізм. Суперматизм. Лірико-емоційна

Номер слайду 27

Підсумок уроку. Рефлексія: 1 Сьогодні на уроці я дізнався про… 2 Мене вразила картина…. 3 Для мене було відкриттям те що….

Номер слайду 28

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Власюк Інна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Кизуб Світлана
Пов’язані теми
Мистецтво, 9 клас, Презентації
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
28 липня
Переглядів
878
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку