Легка атлетика об’єднує природні для людини фізичні вправи: ходьбу, біг, стрибки, метання. В той же час легка атлетика – це науково–педагогічна дисципліна. Вона має свою теорію, яка розглядає питання техніки, тактики, тренування, навчання. В шкільній програмі легка атлетика представлена такими видами, як біг, метання, стрибки.
Заняття бігом сприяють розвитку опорно - рухового апарату, серцево – судинної, дихальної та інших систем організму. Бігові вправи загартовують волю, виховують вміння долати перешкоди. Біг – це невід’ємна частина не тільки легкої атлетики, а й інших видів спорту, таких, як рухливі ігри, спортивні ігри, акробатичні та гімнастичні стрибки. Біг – це складова частина легкоатлетичних вправ, таких, як стрибки в довжину, висоту, з жердиною, метання спису.
Стрибки з місця виконуються у вигляді тестів для виявлення рівня фізичної підготовки школярів. Стрибки сприяють розвитку швидкісно – силових якостей, вимагають вибухових1 зусиль. Вони розвивають швидкість, спритність, сміливість, вміння володіти своїм тілом у просторі. Результати всіх горизонтальних стрибків вимірюються від лінії відштовхування до найближчого сліду приземлення, залишеного будь-якою частиною тіла стрибуна.
Метання - Це переміщення снарядів у просторі на відстань (з місця або з розбігу). Метання – це вправа швидкісно – силового характеру з короткочасними (вибуховими1) зусиллями. Метання розвиває силу, вдосконалює такі якості: швидкість, координацію рухів. З розбігу метають м’яч, гранату, спис.