Презентація на тему: "Лексичні та фразеологічні словосполучення "

Про матеріал

Мета: поглибити знання учнів про будову поширених і непоширених словосполучень, сформувати поняття «лексичне словосполучення» і «фразеологічне словосполучення»; навчити відрізняти фразеологічні словосполучення від лексичних; формувати загальнопізнавальні вміння аналізувати й порівнювати будову простих і складних словосполучень, моделювати словосполучення лексичні й фразеологічні; розвивати комунікативні вміння за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов до сім'ї, бережливе ставлення до неї.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Лексичні та фразеологічні словосполучення

Номер слайду 2

Дослідження-відновлення. Прочитати поезію Лесі Вознюк. Дописати пропущені слова, зберігаючи ритм вірша і риму. Чи утворюють вставлені слова словосполучення? Які? Виписати словосполучення. Зробити синтаксичний розбір. Коли дитя в руках тримає мати До серця … пригорта дитятко, таке беззахисне маленьке … . Своїм теплом ріднесеньке зігріла та до колиски … прихилила. Щоб місяць срібний колихав дитинку і натрусив їй … торбинку, додав до купелі це сяйво мерехтливе, щоб доля усміхалася … . Довідка: мати, пташенятко, небо, зірочок, щаслива

Номер слайду 3

Творче конструювання. Зробити синонімічну заміну словосполучень «іменник + іменник» на словосполучення « прикметник + іменник». Схарактеризувати засоби граматичного зв’язку в них. Тінь ночі, степи Таврії, промені сонця, трави в лузі, спогади про дитинство. Пояснити правопис словосполучення, утвореного від виділеного.

Номер слайду 4

Нічна тінь, таврійські степи, сонячні промені, лугові трави, дитячі спогади. Перевіряємо!

Номер слайду 5

{4 AF274 DE-38 FC-416 D-8421-DE5 B5 BEB7 B10} Лексичні ФразеологічніСаджати гарбузи. Дати гарбуза. Вернутися з магазину. Вернутися з рушниками. Крапає з даху. Викапаний батько. Готувати їжу. Готувати рушники Робота з таблицею. Прочитати матеріал таблиці і зробити висновок: які є словосполучення? У чому їхня відмінність? Словосполучення

Номер слайду 6

Завдання 1 Знайдіть і випишіть фразеологічні сполучення слів і знайдіть їм відповідники-синоніми із довідки. Бабине літо, тепле літо; джерельна вода, десята вода на киселі; пекти раків, варити раків; осінній день, як один день; морська хвиля, морський вовк. Довідка: тепле літо; далека рідня; дуже швидко, непомітно; червоніти; досвідчений моряк.

Номер слайду 7

Малюнковий диктант. Дібрати фразеологізми до малюнків

Номер слайду 8

Розв’язання проблемного завдання: «Згоден – не згоден – обґрунтуй!»У цих реченнях немає словосполучень:1. На столі лежав пахучий хліб. 2. Білочка зітхнула і замовкла. 3. Мама рук не покладала, а Петрик байдики бив. 4. Бабине літо прийшло. 5. Показалась Біла Церква.

Номер слайду 9

Завдання 4. Зразок: Утворити ряди словосполучень з поданими опорними словами таким чином, щоб у кожному були синтаксичні і фразеологічні словосполучення. Олівець. Тримати язик за зубами (мовчати)Дати…, важкий…, гнути…, годувати…, ламати… сльози…, наламати…, виливати… . Довідка: Кирпу, обіцянками, дров, душу, голову, на підйом, сигнал, крокодилові.

Номер слайду 10

Домашнє завдання. Повторити §9. Виконати вправу 85, стор. 55.

pptx
Додано
3 липня 2018
Переглядів
3618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку