Прочитайте уривок з поезії Лейба Квітка «Ведмідь» і поясніть, як авторові вдалося створити живу, одухотворену картину природи. Знайдіть у цих рядках порівняння та поясніть їхню художню роль. Тож ведмідь часу не гає,Спать в барліг він залягає. Лиш сніжиноньки не сплять,Ліс, мов пилом, спиляють,Як метелики кружляють,Все летять та летять... Переклад Павла Тичиниhttps://www.google.com/url?sa=i&url=https%3 A%2 F%2 Fwday.com.ua%2 Fchomy-vedmid-vzimky-spit-iak-nazivautsia-vedmedi-iaki-ne-vpadaut-y-zimovy-spliachky%2 F&psig=AOv. Vaw0 Vvg. IEIyzri80q-b. TIBebt&ust=1676634147549000&source=images&cd=vfe&ved=0 CA8 Qj. Rxq. Fwo. TCNj65oj7mf0 CFQAAAAAd. AAAAABAh
Родина. Злидні й хвороби переслідували його родину. Аби прогодувати дружину й дітей, батько поета брався за будь-яку роботу, але сім’я все одно не могла звести кінці з кінцями. Усі брати й сестри Лейба, а також його батьки померли від сухот. Тож у десять років хлопчик залишився сиротою й мусив шукати заробітків. Єдиною людиною, яка його підтримувала в дитинстві та юності, була бабуся.
Читати й писати юний Квітко навчився самотужки. Віршувати почав рано: у 12 років. Сімнадцятирічним юнаком він переїхав до Києва. Там Квітко увійшов до кола талановитих єврейських поетів. 1917 р. вийшла його перша збірка віршів для дітей «Ліделех» («Пісеньки») та прозовий твір «Лям і Петрик». Віршовані й прозові твори Лейб Квітко писав своєю рідною мовою — їдишем. https://www.google.com/url?sa=i&url=http%3 A%2 F%2 Fnbuv.gov.ua%2 Fnode%2 F2649&psig=AOv. Vaw1uzrxb. S1z. C9k. T1ud. Pav. Krn&ust=1676633552513000&source=images&cd=vfe&ved=0 CBAQj. Rxq. Fwo. TCMCIy-34mf0 CFQAAAAAd. AAAAABAH
На початку 1920-х рр. Лейб Квітко переїхав до Німеччини.https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3 A%2 F%2 Fwww.unian.ua%2 Ftourism%2 Fwheretogo%2 F10871804-nevidoma-nimechchina-vaynhaym-misto-pryanikovih-budinochkiv-i-troh-zamkiv.html&psig=AOv. Vaw3t. Lpd. UYX5gw7n2 Xl. KIDqe. W&ust=1676634512809000&source=images&cd=vfe&ved=0 CA8 Qj. Rxq. Fwo. TCKi. A_rb8mf0 CFQAAAAAd. AAAAABAZ
Однак через сатиричні твори, у яких митець критикував недобросовісних колег-письменників, невдовзі на публікацію його книжок було накладено заборону. Тож Квітко влаштувався на роботу до Харківського тракторного заводу. https://gazeta.ua/articles/history/_harkiv-mav-stolichnij-status-do-pochatku-drugoyi-svitovoyi-vijni/570609
звинувачення22 січня 1949 Квітко був заарештований. Йому було пред'явлено звинувачення, що в 1946 році він встановив особистий зв'язок з американським резидентом Гольдбергом, якого інформував про стан справ у Союзі Радянських письменників. Також звинуватили в тому, що в молодості він вчився у Німеччині, а в Гамбурзі відправляв під виглядом посуду зброю для Чай Кан Ші.12 серпня 1952 – Квітко розстріляли разом з поетом Перецем Маркішем, режисером розігнаного Єврейського театру Веніаміном Зускіним та іншими діячами єврейської культури.
Особливості творів Віршовані й прозові твори Лейб Квітко писав своєю рідною мовою — їдишем. У творах глибина світосприйняття, поетичне новаторство і експресіоністичні шукання поєднувалися з прозорою ясністю народної пісні. Їх мова багата та колоритна. Лірика Квітко зігріта свіжим, добрим гумором.
Павло Григорович Тичина зазначав: «Оскільки в нас в Україні одним з кращих письменників для дітей є Л. Квітко, — узявся перекладати його твори з єврейської мови».https://www.google.com.ua/url?sa=i&url=https%3 A%2 F%2 Fmir-stendov.com%2 Fua%2 Fp1125212563-pavlo-tichina-portreti.html&psig=AOv. Vaw0v2 PYyr-ZS_0 Z5 Wi-Wx. MCr&ust=1677096531823000&source=images&cd=vfe&ved=0 CBAQj. Rxq. Fwo. TCPDgpcq1p_0 CFQAAAAAd. AAAAABAE
Поетична сторінка ЖУКА дощ іде разом і тут, і он там -в дворі і на полі, де душно житам. Намокли дерева, схилився овес... Хоч би де людина чи вуличний пес!Одне тільки й видно - біда он жуку! -його підхопило водою в струмку. Он глянь - перекинувсь, ногами пряде. Але якось виплив і став на тверде. Та тільки тут знову краплиною цок! -ударило в голову й тягне в струмок. Жучок потопає, ой горе, біда!Аж тут пливе тріска і каже: сідай!Жучок умостився, немов на човна. Пливе собі тріска, всі кручі мина... Стручок аж булькоче, сріблом блискотить. Пливе собі тріска, де хата стоїть. Прибилась до хати, та в двері ті стук! -і враз опинився у щілинці жук. Жила ж там сімейка промежи людей -та тільки й усього, що тройко дітей. Гуртом вони вийшли, де травка м’яка,і зовсім пустили на волю жука. Прочитайте виразно поезію. Який настрій передано в цьому вірші? Як змальовано у вірші зливу? Знайдіть деталі, які підкреслюють силу дощу. Випишіть із твору слова , які відповідають змалюванню у вірші пейзажу. Як почувається під час зливи жук? Що допомагає йому врятуватися? Як ставиться до комахи автор? Обґрунтуйте відповідь цитатами. Визначте тему та ідею поезії
Аналізуємо Знайдіть художні засоби Жук. А дощ іде разом і тут, і он там -в дворі і на полі, де душно житам. Намокли дерева, схилився овес... Хоч би де людина чи вуличний пес!Одне тільки й видно - біда он жуку! -його підхопило водою в струмку. Он глянь - перекинувсь, ногами пряде. Але якось виплив і став на тверде. Та тільки тут знову краплиною цок! -ударило в голову й тягне в струмок.
Поетична сторінка Жук. Жучок потопає, ой горе, біда!Аж тут пливе тріска і каже: сідай! Жучок умостився, немов на човна. Пливе собі тріска, всі кручі мина... Стручок аж булькоче, сріблом блискотить. Пливе собі тріска, де хата стоїть. Прибилась до хати, та в двері ті стук! -і враз опинився у щілинці жук. Жила ж там сімейка промежи людей -та тільки й усього, що тройко дітей. Гуртом вони вийшли, де травка м’яка,і зовсім пустили на волю жука. Ілюстрація В. Конашевича
Джерелаhttp://nbuv.gov.ua/node/2649https://kartinkof.club/jumor/veselie/9568-veselyj-zhuk-kartinka-dlja-detej-38-foto.htmlhttp://nbuv.gov.ua/node/2649https://uahistory-co.translate.goog/pidruchniki/voloshyk-world-literature-5-class-2022-reissue/18.php?_x_tr_sl=uk&_x_tr_tl=ru&_x_tr_hl=ru&_x_tr_pto=schttps://uahistory-co.translate.goog/pidruchniki/voloshyk-world-literature-5-class-2022-reissue/18.php?_x_tr_sl=uk&_x_tr_tl=ru&_x_tr_hl=ru&_x_tr_pto=sc Волощук Є. В. Зарубіжна література : підруч. для 5-го кл. закл.заг. серед. освіти / Євгенія Волощук. – Київ : Генеза, 2022. – 240 с. : іл. Волощук Є. В. Зарубіжна література : навч. Посіб.для 5-го кл. У 4 ч.: Ч.3-4/ Євгенія Волощук, Олена Слободянюк.-Київ: Генеза,2022.-96 с.