Презентація "Лейб Квітко "Жук" 5 клас

Про матеріал
Презентація ознайомить учнів із деякими фактами життя поета,ідейно -художнім аналізом поезії "Жук"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розмаїття природного життя у віршах єврейських поетів з України. Підготувала вчитель зарубіжної літератури ЗАЛ «Перспектива» Шевкопляс О. В.

Номер слайду 2

Двадцять друге лютого. Класна робота Краса землі у творчості єврейських поетів, що народилися в Україні й писали мовою їдиш. Лейб Квітко (1890–1952).

Номер слайду 3

Прочитайте уривок з поезії Лейба Квітка «Ведмідь» і поясніть, як авторові вдалося створити живу, одухотворену картину природи. Знайдіть у цих рядках порівняння та поясніть їхню художню роль. Тож ведмідь часу не гає,Спать в барліг він залягає. Лиш сніжиноньки не сплять,Ліс, мов пилом, спиляють,Як метелики кружляють,Все летять та летять... Переклад Павла Тичиниhttps://www.google.com/url?sa=i&url=https%3 A%2 F%2 Fwday.com.ua%2 Fchomy-vedmid-vzimky-spit-iak-nazivautsia-vedmedi-iaki-ne-vpadaut-y-zimovy-spliachky%2 F&psig=AOv. Vaw0 Vvg. IEIyzri80q-b. TIBebt&ust=1676634147549000&source=images&cd=vfe&ved=0 CA8 Qj. Rxq. Fwo. TCNj65oj7mf0 CFQAAAAAd. AAAAABAh

Номер слайду 4

Біографічна довідка. Народився в містечку Голосків Подільської губернії, за документами — 11 листопада 1890 року, але точної дати свого народження не знав і називав імовірно 1893 або 1895 рр.

Номер слайду 5

Родина. Злидні й хвороби переслідували його родину. Аби прогодувати дружину й дітей, батько поета брався за будь-яку роботу, але сім’я все одно не могла звести кінці з кінцями. Усі брати й сестри Лейба, а також його батьки померли від сухот. Тож у десять років хлопчик залишився сиротою й мусив шукати заробітків. Єдиною людиною, яка його підтримувала в дитинстві та юності, була бабуся.

Номер слайду 6

Читати й писати юний Квітко навчився самотужки. Віршувати почав рано: у 12 років. Сімнадцятирічним юнаком він переїхав до Києва. Там Квітко увійшов до кола талановитих єврейських поетів. 1917 р. вийшла його перша збірка віршів для дітей «Ліделех» («Пісеньки») та прозовий твір «Лям і Петрик». Віршовані й прозові твори Лейб Квітко писав своєю рідною мовою — їдишем. https://www.google.com/url?sa=i&url=http%3 A%2 F%2 Fnbuv.gov.ua%2 Fnode%2 F2649&psig=AOv. Vaw1uzrxb. S1z. C9k. T1ud. Pav. Krn&ust=1676633552513000&source=images&cd=vfe&ved=0 CBAQj. Rxq. Fwo. TCMCIy-34mf0 CFQAAAAAd. AAAAABAH

Номер слайду 7

На початку 1920-х рр. Лейб Квітко переїхав до Німеччини.https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3 A%2 F%2 Fwww.unian.ua%2 Ftourism%2 Fwheretogo%2 F10871804-nevidoma-nimechchina-vaynhaym-misto-pryanikovih-budinochkiv-i-troh-zamkiv.html&psig=AOv. Vaw3t. Lpd. UYX5gw7n2 Xl. KIDqe. W&ust=1676634512809000&source=images&cd=vfe&ved=0 CA8 Qj. Rxq. Fwo. TCKi. A_rb8mf0 CFQAAAAAd. AAAAABAZ

Номер слайду 8

Г. Фішер. Обкладинка та сторінки книжок Л. Квітка «Скрипонька» та «Дудочка»За кілька років повернувся до СРСР. Тут його літературна кар’єра стрімко пішла вгору. Лише 1928 р. вийшло друком 17 його книжок для дітей.

Номер слайду 9

Однак через сатиричні твори, у яких митець критикував недобросовісних колег-письменників, невдовзі на публікацію його книжок було накладено заборону. Тож Квітко влаштувався на роботу до Харківського тракторного заводу. https://gazeta.ua/articles/history/_harkiv-mav-stolichnij-status-do-pochatku-drugoyi-svitovoyi-vijni/570609

Номер слайду 10

звинувачення22 січня 1949 Квітко був заарештований. Йому було пред'явлено звинувачення, що в 1946 році він встановив особистий зв'язок з американським резидентом Гольдбергом, якого інформував про стан справ у Союзі Радянських письменників. Також звинуватили в тому, що в молодості він вчився у Німеччині, а в Гамбурзі відправляв під виглядом посуду зброю для Чай Кан Ші.12 серпня 1952 – Квітко розстріляли разом з поетом Перецем Маркішем, режисером розігнаного Єврейського театру Веніаміном Зускіним та іншими діячами єврейської культури.

Номер слайду 11

Особливості творів Віршовані й прозові твори Лейб Квітко писав своєю рідною мовою — їдишем. У творах глибина світосприйняття, поетичне новаторство і експресіоністичні шукання поєднувалися з прозорою ясністю народної пісні. Їх мова багата та колоритна. Лірика Квітко зігріта свіжим, добрим гумором.

Номер слайду 12

Павло Григорович Тичина зазначав: «Оскільки в нас в Україні одним з кращих письменників для дітей є Л. Квітко, — узявся перекладати його твори з єврейської мови».https://www.google.com.ua/url?sa=i&url=https%3 A%2 F%2 Fmir-stendov.com%2 Fua%2 Fp1125212563-pavlo-tichina-portreti.html&psig=AOv. Vaw0v2 PYyr-ZS_0 Z5 Wi-Wx. MCr&ust=1677096531823000&source=images&cd=vfe&ved=0 CBAQj. Rxq. Fwo. TCPDgpcq1p_0 CFQAAAAAd. AAAAABAE

Номер слайду 13

Розгадайте ребус і дізнаєтеся назву вірша https://www.google.com.ua/url?sa=i&url=https%3 A%2 F%2 Fkindbi.com%2 Farticle%2 Frebus-zhuk%2 F&psig=AOv. Vaw1q. BK9ac. DGxc1 Iwxa. ZOxgzy&ust=1677096855400000&source=images&cd=vfe&ved=0 CBAQj. Rxq. Fwo. TCLjhw-S2p_0 CFQAAAAAd. AAAAABAE

Номер слайду 14

Поетична сторінка ЖУКА дощ іде разом і тут, і он там -в дворі і на полі, де душно житам. Намокли дерева, схилився овес... Хоч би де людина чи вуличний пес!Одне тільки й видно - біда он жуку! -його підхопило водою в струмку. Он глянь - перекинувсь, ногами пряде. Але якось виплив і став на тверде. Та тільки тут знову краплиною цок! -ударило в голову й тягне в струмок. Жучок потопає, ой горе, біда!Аж тут пливе тріска і каже: сідай!Жучок умостився, немов на човна. Пливе собі тріска, всі кручі мина... Стручок аж булькоче, сріблом блискотить. Пливе собі тріска, де хата стоїть. Прибилась до хати, та в двері ті стук! -і враз опинився у щілинці жук. Жила ж там сімейка промежи людей -та тільки й усього, що тройко дітей. Гуртом вони вийшли, де травка м’яка,і зовсім пустили на волю жука. Прочитайте виразно поезію. Який настрій передано в цьому вірші? Як змальовано у вірші зливу? Знайдіть деталі, які підкреслюють силу дощу. Випишіть із твору слова , які відповідають змалюванню у вірші пейзажу. Як почувається під час зливи жук? Що допомагає йому врятуватися? Як ставиться до комахи автор? Обґрунтуйте відповідь цитатами. Визначте тему та ідею поезії

Номер слайду 15

Знайдіть художні засоби в прочитаному вірші, визначте їхню роль, запишіть приклади в таблицю.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Художні засоби. Приклади. Епітети. Метафори. Порівняння. Звертання. Окличні речення

Номер слайду 16

Аналізуємо Знайдіть художні засоби Жук. А дощ іде разом і тут, і он там -в дворі і на полі, де душно житам. Намокли дерева, схилився овес... Хоч би де людина чи вуличний пес!Одне тільки й видно - біда он жуку! -його підхопило водою в струмку. Он глянь - перекинувсь, ногами пряде. Але якось виплив і став на тверде. Та тільки тут знову краплиною цок! -ударило в голову й тягне в струмок.

Номер слайду 17

Поетична сторінка Жук. Жучок потопає, ой горе, біда!Аж тут пливе тріска і каже: сідай! Жучок умостився, немов на човна. Пливе собі тріска, всі кручі мина... Стручок аж булькоче, сріблом блискотить. Пливе собі тріска, де хата стоїть. Прибилась до хати, та в двері ті стук! -і враз опинився у щілинці жук. Жила ж там сімейка промежи людей -та тільки й усього, що тройко дітей. Гуртом вони вийшли, де травка м’яка,і зовсім пустили на волю жука. Ілюстрація В. Конашевича

Номер слайду 18

Практикум. Розгляньте ілюстрації Володимира Конашевича до вірша Квітки . Які основні події вони відображають? Розташуйте малюнки у правильній послідовності. 1. 2. 3

Номер слайду 19

Домашнє завдання. Читати с. 162 -163 Намалюйте ілюстрації до поезії «Жук» і спираючись на неї , перекажіть зображені у вірші пригоди жука.

Номер слайду 20

Джерелаhttp://nbuv.gov.ua/node/2649https://kartinkof.club/jumor/veselie/9568-veselyj-zhuk-kartinka-dlja-detej-38-foto.htmlhttp://nbuv.gov.ua/node/2649https://uahistory-co.translate.goog/pidruchniki/voloshyk-world-literature-5-class-2022-reissue/18.php?_x_tr_sl=uk&_x_tr_tl=ru&_x_tr_hl=ru&_x_tr_pto=schttps://uahistory-co.translate.goog/pidruchniki/voloshyk-world-literature-5-class-2022-reissue/18.php?_x_tr_sl=uk&_x_tr_tl=ru&_x_tr_hl=ru&_x_tr_pto=sc Волощук Є. В. Зарубіжна література : підруч. для 5-го кл. закл.заг. серед. освіти / Євгенія Волощук. – Київ : Генеза, 2022. – 240 с. : іл. Волощук Є. В. Зарубіжна література : навч. Посіб.для 5-го кл. У 4 ч.: Ч.3-4/ Євгенія Волощук, Олена Слободянюк.-Київ: Генеза,2022.-96 с.

pptx
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
5147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку