Л. Керролл "Аліса в Країні Див". Розділ 7 "Божевільне чаювання" (Презентація)

Про матеріал
Презентація до дистанційного уроку роботи над змістом розділу 7 "Божевільне чаювання" повісті-казки Л. Керролла "Аліса в Країні Див". Матеріал презентації покроково розкриває зміст розділу в зрозумілій для дітей формі, дає можливість відчути гру смислами і словами, яка присутня в цьому творі. Слайди містять невелику кількість інформації, що робить її зручною для опрацювання на будь-яких пристроях.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розділ 7«Божевільне чаювання» Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див»

Номер слайду 2

Запрошуємо до Країни Дивна Божевільне чаювання

Номер слайду 3

Хто був учасником Божевільного чаювання?

Номер слайду 4

Якби ви сиділи за цим столом, якими словами, наслідучи героїв твору, ви б зустрічали гостей?Раді бачити Вас!Немає місця!Ласкаво просимо!

Номер слайду 5

Капелюшник загадав загадку. Пригадайте її. І спробуйте відгадати. Чим крук схожий на капшук?

Номер слайду 6

Пригадайте вислови Аліси. За першою частиною вислову відновіть його другу частину. Я кажу, що думаю. Я думаю, що кажу. Я їм, що бачу. Я бачу, що їм. Я люблю, що маю. Я маю, що люблю

Номер слайду 7

Проаналізуйте вислови Аліси. Чи буде перша частина вислову дорівнювати за змістом другій?Я кажу, що думаю. Я думаю, що кажу. Я їм, що бачу. Я бачу, що їм. Я люблю, що маю. Я маю, що люблю

Номер слайду 8

Проаналізуйте вислови Аліси. Чи буде перша частина вислову дорівнювати за змістом другій?Я кажу, що думаю. Я думаю, що кажу. Я промовляю все, що з’явилося на думціЯ обираю, що сказати, а про що краще промовчати Знай, коли сказати, а коли промовчати. Я кажу, що думаю

Номер слайду 9

Проаналізуйте вислови Аліси. Чи буде перша частина вислову дорівнювати за змістом другій?Я кажу, що думаю. Я бачу, що їм. Я їм усе підряд, що на очі потрапить. Я свідомо обираю, що мені з’їсти, а що - ніХоч вовна, аби кишка повна. Я їм, що бачу

Номер слайду 10

Проаналізуйте вислови Аліси. Чи буде перша частина вислову дорівнювати за змістом другій?Я кажу, що думаю. Я маю, що люблю. Я люблю все, що в мене єУ мене є лише те, що я люблю. Хто чим багатий, той тим і радий. Я люблю, що маю

Номер слайду 11

Придумайте свої приклади перестановки слів у реченні. Пофантазуйте, що могла б означати їх друга частина?Я ... , що …Я … , що …Я ... , що …Я ... , що …Я … , що …Я … , що …

Номер слайду 12

Чим незвичайний був у казці годинник?Що трапилося з годинником?Розкажіть рецепт догляду за годинником від Капелюшника і Шаленого Зайця

Номер слайду 13

Рецепт догляду за годинником від Капелюшника і Шаленого Зайця. Годинник треба систематично змащувати маслом (не важливо яким, аби вищого ґатунку) і промивати в чаї. Тоді він завжди показуватиме шосту годину.

Номер слайду 14

Прочитайте поради Капелюшника. Спробуйте самі поговорити з часом. Про що б ви з ним домовлялися?— Ага! Тоді все ясно! — сказав Капелюшник. — З Часом треба поводитися правильно! Бач, якби ти з ним дружила, він робив би з годинником усе, що захочеш. Ось, припустімо, зараз дев’ята ранку — саме час початку уроків, а ти береш і шепочеш Часові одне слівце — і стрілки яак забігають!.. Пів на другу, час обідати.

Номер слайду 15

Творча вправа «Домовляємося з часом»Любий часе! Не поспішай, будь ласка,… (удень-уночі, влітку-взимку, під час перерв –під час уроків…, тому що …)Любий часе! Поспіши, будь ласка,… щоб…, тому що …

Номер слайду 16

Коли і за яких обставин Капелюшник посварився з часом? Чим це закінчилося?

Номер слайду 17

Що робили чаєпивці, коли час зупинився?

Номер слайду 18

А ви марнуєте час? Як саме ви його вбиваєте?Що б за це наказала зробити Королева?

Номер слайду 19

Як Шалений Заєць мав поставити питання Алісі?— Чому ти не п’єш більше чаю? — цілком серйозно мовив Шалений Заєць. — Більше? — образилася Аліса. — Я ще взагалі його не пила! — Більше чаю вона не хоче, — задумливо сказав Шалений Заєць. — Ти хочеш сказати, менше чаю вона не хоче, — утрутився Капелюшник, — адже випити більше, ніж нічого, дуже просто.

Номер слайду 20

Проблемні питання. Якщо Аліса вже пригостилася чашечкою чаю і не хоче більше, чи це означає, що вона не хоче випити ще 2 чашки чаю, адже 2 чашки > 1 чашку?Чи це може означати що вона згодна випити 1 чашку або пів, бо це не буде більше, ніж вона випила?

Номер слайду 21

Подумайте: ми так само говоримо чи інакше? Що в нашому мовленні означає вислів: «Я не хочу більше»?

Номер слайду 22

Пригадайте казку Сонька. Як у ній звали сестричок?Що вам нагадують їх імена?Олша. Асіла. Тільда

Номер слайду 23

Розгадайте, які імена зашифровані на малюнках?

Номер слайду 24

Пограйте в поетів: спробуйте підібрати свої рими до казки Сонька, щоб у вас вийшов свій варіант цієї казки Отак вони й жили – лизнуть меляси, поточать ляси та й малюють всякі вихиляси…лясимелясивихиляси

Номер слайду 25

Пограйте в поетів: спробуйте підібрати свої рими до казки Сонька, щоб у вас вийшов свій варіант цієї казки Отак вони й жили – лизнуть меляси, поточать ляси та й малюють всякі вихиляси…лясимелясивихилясивикрутасибаляндраси. Черкасибалясибоєприпасимасирасирясиковбаси

Номер слайду 26

Пограйте у гру на швидкість: хто найшвидше пригадає найбільше слів, щоб продовжити список Сонька…малюють всякі вихиляси – усе, що починається з літери Б.-Чому саме з Б? – поцікавилася Аліса.-А чому б і ні?.. З літери Б, наприклад, баляндраси, блідий місяць, байдики, багацько…

Номер слайду 27

Пограйте у гру на швидкість: хто найшвидше пригадає найбільше слів, щоб продовжити список Сонька

Номер слайду 28

Чим закінчується розділ «Божевільне чаювання»?

Номер слайду 29

Пригадаймо!Що було цікавого під час чаювання? Про що ми говорили? Розгадували загадку. Переставляли в реченнях слова і досліджували, як змінюється смисл. З’ясовували, як відмовлятися від пригощання. Дізналися рецепт догляду за годинником. Говорили про те, як треба поводитися з часом і як із ним домовлятися. Складали продовження казки, добираючи рими і підбираючи слова на певну літеру.

Номер слайду 30

Дякую всімза цікаву бесіду і приємно проведений час!

pptx
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
2714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку