"Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини. Симбіоз високої духовності і буденного прагматизму в образі Лукаша". Супроводжуюча презентація до онлайн-уроку
Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини. Симбіоз високої духовності і буденного прагматизму в образі Лукаша
Номер слайду 2
Драма-феєрія «Лісова пісня» створена на основі фольклорних українських джерел. Крім того, твір написаний у руслі романтичних традицій, пошуків зв'язку між природним і людським началом. Саме цей конфлікт стає провідним у «Лісовій пісні», визначаючи художні особливості, специфіку образів та ідейне наповнення твору. У чому ж сенс людського буття?
Номер слайду 3
Образ Лукаша. У драмі-феєрії Лукаш — ще зовсім молодий, гарний, чорнобривий, стрункий парубок. Ніжний спів його сопілки порушив лісову тишу й сповнив ліс світлом і теплом. Почувши його мелодію, уся природа пробудилася, неначе при сході сонця.
Номер слайду 4
Мавка{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дитя природи, міфічна істота зовні красива, тендітна. Щира. Любить Лукаша за його поетично обдаровану душу. Турботлива до природи , добра. Уособлення духовності, краси. Гармонійна частина природи, з якої вона черпає натхнення * «в яснозеленій одежі, з розпущеними чорними з зеленим полиском косами» * «ти сам для мене світ, миліший, кращий, ніж той, що досі знала я, а й той покращав. відколи ми поєднались..." * «Як солодко грає, Як глибоко ріже, розкриває білі груди, серденько виймає» * «Не руш!Не руш!Не ріж!Не убивай!..не точи! Се кров її. Не пий же крові з сестри моєї»* «Ні, я жива! Я буду вічно жити! Я в серце маю те, що не вмирає»* «Ти душу дав мені, як гострий ніж дає вербовій тихій гілці голос»
Номер слайду 5
Лукаш{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Звичайний сільський хлопець. Первісне значення імені “світлий”Має надзвичайний талант. Біда Лукаша в тому, що він сам не розуміє, який має творчий дар. Нерішучий та внутрішньо роздвоєний. Чисті витоки його душі змивають бруд«дуже молодий хлопець, гарний, чорнобривий і стрункий, в очах ще є щось дитяче» “народжений при сході сонця” Ну, скільки ж їх? калинова, вербова та липова ото й усі! А треба ще й очеретяну собі зробить, — та лепсько грає! «смутно, що не можеш ти своїм життям до себе дорівнятися». «У тебе голос чистий, як струмок, а очі – непрозорі»«Я зацілую тебе насмерть!» до образливого: «Яка страшна! Чого ти з мене хочеш?» «переможний спів кохання покриває тугу»
Номер слайду 6
Чи можливе було кохання між Лукашем і Мавкою?» Якби я був на місці Лукаша. Чи я змогла б кохатитак, як Мавка. Мавка у XXІ столітті спробував би урівноважитиситуацію одразу;допоміг би Мавці пристосуватись до свого ритму життя; дав зрозуміти матері, що я кохаю. Мавку і незбираюсь простотак відступатись.- не має значення ані походження, ані сварлива мати Лукаша, ані весільні церемонії;головне – невмируще кохання; - йти з коханням до кінця, бо навіть після фізичної смерті почуття живуть.шлюб за розрахунком;кохання для задоволення фізіологічних потреб;кохання неможливечерез соціальну нерівність .
Номер слайду 7
Чи може зрозуміти сучасник з твору Лесі Українки «Лісова пісня» хто є зрадником?
Номер слайду 8
Висновки: Мавка ніби втілює притаманне природі бажання зберегти усе живе, що вона витворила. І цю свою доброту дівчина переносить і на людей. Вона не може зненавидіти Лукаша навіть після його зради, не може помститися йому, а навпаки, рятує, хоч і в досить своєрідний спосіб. Мавка забирає Лукаша із людського життя, але дає йому життя вічне, наближаючи його до прекрасних джерел вічного добра, незнищенної краси: О, не журися за тіло! Ясним вогнем засвітилось воно, чистим, палючим, як добре вино, вільними іскрами в небо злетіло...
Номер слайду 9
Скласти тестові завдання до твору (1-6 - з однією правильною відповіддю; 7-9 - завдання на відповідність; 10-12 - завдання відкритої форми). Домашнє завдання