Вправа «Долоньки»Олександр, підійми, будь ласка, ліву долоньку. Ліва рука йде від серця, на ній ваші емоції, почуття, переживання і очікування. А тепер – праву, вона – ваші знання, хвилювання і сподівання. Нехай ці долоньки обміняються енергетикою, і ми вдало попрацюємо. ( труть долоньками одна об одну)Організаційний момент.
У поданих словах замість рисок уявляйте букву е та читайте. Першого разу читайте повільно, другого — швидше, третього — дуже швидко. Л-в ж-л- б-р-гф-н ш-рш-нь с-кр-тп-с с-рц- ч-р-пц-х ск-л-т м-нш-м-д ц-м-нт м-ч-тьч-к ш-д-вр С-м-нд-нь т-п-р п-р-цьп-нь з-л-нь ч-тв-р. Гра «Літеру вставляй — слово читай»
Мотивація навчальної діяльності. З давніх – давен люди мандрували різними країнами, а з ними і слова. І тому навіть звичні для нас слова мають часто іноземні корені. Ось про таких «знайомих незнайомців» ми і будем сьогодні говорити. Тема нашого уроку «Знайомі незнайомці» І зараз ми прочитаємо вірш із книжки кримсько – татарського письменника Нузета Умерова «Ведмідь – гора», який називається «Диктант». Вона присвячена природі, спільній історії народів Криму, дитячим мріям і турботам.
Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання— На якій мові діти писали диктант?— Хто за національністю ці учні?— Чому здивувався хлопчик?— Якою поет називає українську мову?— Чому здивувався хлопчик?— Які слова він почув?— Про що вирішив дізнатися хлопчик? Підсумок уроку— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?— Що вас найбільше вразило?— Який висновок зробили з прочитаного?