Презентація "М. В. Гоголь. «Ревізор». Образ Хлєстакова та його динаміка"

Про матеріал
Визначити роль образу Хлєстакова для розкриття теми та ідеї твору; показати аморальність героя, живучість таких типів характеру; розвивати словниковий запас старшокласників, навички аналізу образу твору, зв’язного мовлення, критичного мислення, компаративного аналізу художніх творів; виховувати у старшокласників потребу у високих естетичних та гуманних цінностях.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

М. В. Гоголь. «Ревізор». Образ Хлєстакова та його динаміка

Номер слайду 2

У страху очі великі.(Народна творчість)У глибині холодного сміху можуть віднайтися гарячі іскри вічної могутньої любові. М. Гоголь

Номер слайду 3

Вікторина “Чи уважний ти читач?”(Кому належать ці слова?) 1. «Я как будто предчувствовал: сегодня мне всю ночь снились какие-то две необыкновенные крысы. Право, этаких я никогда не видывал: черные, неестественной величины! Пришли, понюхали - и пошли прочь». 2. «…есть так хочется и в животе трескотня такая, как будто бы целый полк затрубил в трубы. Вот не доедем, да и только, домой! … профинтил дорогою денежки, голубчик, теперь сидит и хвост подвернул…»3. «Отчего же нет? Я видел сам, проходя мимо кухни, там много готовилось. И в столовой сегодня поутру двое каких-то коротеньких человека ели семгу и еще много кой-чего».  4. «Фи,  маменька, голубое! Мне совсем не нравится: и Ляпкина-Тяпкина ходит в таком, и дочь Земляникина тоже в голубом. Нет лучше я надену цветное». 5. «Да для вас … еще ничего не готово. Простого блюда вы не будете кушать, а вот как барин ваш сядет за стол, так и вам того же кушанья отпустят». 6. (входя и останавливаясь, про себя). «Боже, Боже! Вынеси благополучно; так вот коленки и ломает. (Вслух, вытянувшись и придерживая рукой шпагу.) Имею честь представиться: судья здешнего уездного суда, коллежский асессор…» (7. «Очень может быть. (Помолчав.) Могу сказать, что не жалею ничего и ревностно исполняю службу. (Придвигается ближе с своим стулом и говорит вполголоса.) вот здешний почтмейстер совершенно ничего не делает: все дела в большом запущении, посылки задерживаются…Судья тоже…в присутственных местах держит собак и поведения…самого предосудительного».      8. «(бьет себя по лбу). Как я – нет, как я, старый дурак? Выжил, глупый баран, из ума!.. тридцать лет живу на службе … мошенников над мошенниками обманывал … Трех губернаторов обманул!...»9. «Разумеется. Прибежали как сумасшедшие из трактира: «Приехал, приехал и денег не плотит… Нашли важную птицу!»    10. «Приехавший по именному повелению из Петербурга чиновник требует вас сей же час к себе. Он остановился в гостинице.»

Номер слайду 4

Встановіть відповідність {08 FB837 D-C827-4 EFA-A057-4 D05807 E0 F7 C}Герої комедіїРиси характеру1. Городничий2. Жена Городничего3. Хлестаков4. Осип5. Ляпкин – Тяпкин6. Земляника7. Почтмейстер 1. «неглупый по-своему человек»2. «умнее своего барина»3. «очень услужлив и суетлив»4. «молодой человек, несколько приглуповат»5. «простодушный до наивности»6. «провинциальная кокетка»7. «…прочитавший 5-6 книг»

Номер слайду 5

Вислови власне судження. Микола Гоголь якось сказав: «Будь-хто хоча б на хвилинку, якщо не на декілька хвилин ставав або стає Хлєстаковим… І спритний гвардійський офіцер… і державний муж…і наш брат, грішний літератор, виявиться часом Хлєстаковим». Що хотів сказати М. Гоголь цими словами?

Номер слайду 6

Хто такий Хлєстаков?Робота з таблицею{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Позитивні риси. Негативні риси

Номер слайду 7

Виразне читання фрагменту «Осип про Хлєстакова»Чим викликаний такий монолог Осипа?Про який період життя розповів слуга?З якою метою Гоголь увів цей монолог перед зустріччю Хлєстакова з городничим? Чому про Хлєстакова розповідає саме слуга, а не хто інший?А яку характеристику подає сам Гоголь Хлєстакову в примітках для акторів?

Номер слайду 8

Робота в групах1 група. Згадайте й стисло розкажіть як поводився Хлєстаков в трактирі, коли йому відмовляли у їжі, але зрештою дали неякісну. Як характеризує така поведінка головного героя? Визначте позитивні та негативні риси характеру героя.2 група. Згадайте й стисло розкажіть як поводився Хлєстаков в домі городничого, коли він увійшов у роль генерал-губернатора та вів прийом чиновників та купців. Як характеризує така поведінка головного героя? Визначте позитивні та негативні риси характеру Хлєстакова.3 група. Згадайте й стисло розкажіть як Хлєстаков сватався до Марії Антонівни. Розкрийте ставлення головного героя до жінок. Визначте позитивні та негативні риси характеру героя.

Номер слайду 9

Бесіда. Як ви вважаєте, чому йому повірили?Тепер давайте поглянемо на таблицю, заповнену протягом нашої спільної роботи. Як ви вважаєте, Хлєстаков позитивний чи негативний герой?Давайте зробимо висновок. Хто ж такий Хлєстаков?

Номер слайду 10

Проблемне питання. Як ви вважаєте, чому, аби засудити діяльність чиновників, Гоголь обирає жанр комедії ?Назвіть позитивних героїв.

Номер слайду 11

Домашнє завдання. Прочитати повість «Шинель», пригадати елементи композиції, підготувати розповідь про побут головного героя.*За бажанням: скласти кросворд до комедії «Ревізор»ю

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Трибой Олена Миколаївна
    Дякую за методичну допомогу та цікаві ідеї
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ірклій Олена
    Прекрасно! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Литвинова Надія Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
16 березня 2019
Переглядів
8835
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку