Л тературний диктант
1.Коли народився М.Вороний
2.Де народився письменник?
3.Ким в д був,чим займався?
4.З якої родини походив?
5.Представник якого пер оду ?
6.Коли почав писати?
7.На якому факультет навчався?
8. Де, ким працював?
9. До якого товариства належав?
10.Коли був розстр ляний? 11. Як ви знаєте твори письменника?
12.Де коли була написана поема “Євшан - з лля”?
Перев р себе!
1. 6 грудня 1871 р. 2.На Катеринославщин (Дн пропетровщиина).
3.Перекладач, актор, поет, режисер.
4.Рем сник в.
5.Представник Розстр ляного В дродження.
6.Почав писати ще г мназистом.
7.Ф лософський факультет.
8.Б бл отекарем, режисером.
9.”Руська Бес да”
10. 7 червня 1938 р.
11.”Л ричн поез ї”,”В сяйв мр й”, “За Україну”.
12. 1899 р., Полтава.
Анал з поеми “Євшан - з лля“ Лтературний рд: л ро-епос.
Жанр: поема.
Тема: зображення перебування у
Володимира Мономаха ханського сина , який потрапив до Рус разом з ясиром; повернення хлопця на Батьк вщину за допомогою євшанз лля.
Ідея: возвеличення любов до р дного краю, його безмежних простор в, природи, народу; засудження тих, хто занедбав свою країну в дцурався в д неї.
Художн засоби:
еп тети:слова гучн мальовнич ; п сня р дна, половецька, невпинна; вчинки войовнич ; сп в н жний, колисковий любий, сильний, дужий; р дний степ, в льний,
метафори: опов дання зворушує почування, таїться пророкування;сну не знають його оч ; кров'ю з серця слово точиться; виглядають оч ; ти шугаєш соколом; вовком скачеш.
пор вняння: наче в тер у негоду, загула п сня, мов скажена хуртовина, мов страшн громи стогнали струни той сп в.
риторичн питання звертання:
Україно! Мамо р дна!
Чи не те ж з тобою сталось? Чи син в твоїх багато на степах твоїх зосталось?
Головн герої та їх образи: син половецького хана, князь Володимир Мономах,
в щун,
євшан-з лля -степовий полин (як образ чудод йної сили, що повертає пам’ять про р дну дом вку, походження, сторичне кор ння).
Проблематика:
патр отизм, сторична пам'ять.
Юнак стрепенувся, пригадав р дний степ промовив:
Краще в р дн м краї милим
Полягти к стьми, сконати,
Н ж в земл чуж й, ворож й В слав й шан пробувати!
Формування дейного зм сту
твору — антитеза(протиставлення), яка розкривається через символи "Батьк вщина" — "чужина", "р дний" — "чужий", "пам'ять" — " забуття".
Дякую за увагу!