Мета уроку: ознайомити учнів із кількісним зображенням складу розчину; дати уявлення про масову частку розчиненої речовини, навчитися обчислювати масову частку і масу розчиненої речовини в розчині, готувати розчини з певною масовою часткою розчиненої речовини, поглибити знання учнів про значення розчинів, розвивати вміння оформляти задачі, логічно мислити.
Актуалізація знань Бесіда Які суміші називають розчинами? 3 яких компонентів складаються розчини? Які розчини називають насиченими, ненасиченими, розбавленими, концентрованими? Чи може розбавлений розчин бути насиченим? Чи обов'язково концентрований розчин буде насиченим? Чи зустрічалися ви з поняттям «масова частка» і що воно означає?
Визначте концентрацію розчину, отриманого при змішуванні 150г 30%-ного і 250г 10%-ного розчину Задачі на змішування речовин 1 спосіб (метод пропорції) а) m загального розчину = 150 + 250 = 400г б) m речовини 1 = 150·30/100% = 45г. в) m речовини 2 = 250·10/100% = 25г. г) m загальна речовини = 45+25 = 70г. д) реч. в отриманому розчині = 70·100% /400 = 17,5%
1 варіант 2 варіант В 180г води розчинили 20г солі. Визначте масову частку солі в розчині. 2. З 700г розчину з масовою часткою 60% випарили 200г води. Чому дорівнює масова частка розчину? В 150 г води розчинили 50 г солі. Визначте масову частку солі в розчині 2. З 200г розчину з масовою доллю 10% випарили 50г води. Чому дорівнює масова частка розчину? 1 вариант 2 вариант 1.10% 2.84% 1. 25% 2.13,3% Самостійна робота
Вивчити параграф підручника. Розв'язати завдання після параграфа Скласти свою задачу по темі «Розчини». Записати її на картці розміром 2см7см з білого аркушу паперу. На наступному уроці буде влаштована лотерея з цих завдань. Ви будете вирішувати завдання один одного і ставити оцінки. Домашнє завдання
Література: Попель П.П. Хімія: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / П.П.Попель, Л.С.Крикля – К.: ВЦ «Академія», 2009 – 232 с.: іл. (книга двох авторів). Дігавцова Л.Ю. Хімія. 9 клас : Плани-конспекти уроків на друкованій основі / Л. Ю. Дігавцова — Х. : Вид-во «Ранок», 2013. — 128 с. — (Серія «Конструктор уроку»). (книга одного автора). Старовойтова І.Ю. Усі уроки хімії 9 клас / І.Ю.Старовойтова, О.В.Люсай. – Х.: Вид. Група «Основа», 2009 – 239, [1]с.: іл.,табл. – (Серія « 12 – річна школа»). (книга одного автора). Гранкіна Т.М. Хімія. 9 клас: Плани-конспекти уроків / Т.М. Гранкіна, О.В.Григорович. – Вид. 3-тє, випр. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2005. – 272 с. – (На допомогу вчителю) (книга двох авторів). Буринська Н.М. Тестові завдання та вправи з неорганічної хімії / Н.М. Буринська– К.: АТ «ОКО», 1996. – 203 с. (книга одного автора) Список використаних джерел
Інтернет-ресурси: http://festival.1september.ru/articles/653304/ http://him.1september.ru/article.php?ID=200500408 http://studydoc.ru/doc/4706114/rastvory-raschet-massovoj-doli-rastvora-raznymi-sposobami-... http://elearning.sumdu.edu.ua/free_content/lectured:5df7011dd2ba3fd1467ffc0f892ff9da2731ded5/latest/258393/index.html Список використаних джерел